/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
overføre kontakter fra sim kort via ?
Fra : return
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 28-02-13 15:00

hej

nogen der mon kan hjælpe

har lånt en iphone 3 den skal bruges til til min gamle gsm mobils store sim kort ,dvs at jeg har taget det store sim kort ud af min gamle nokia mobil og sat det i iphonen3 ,nu prøver jeg så at hive alle mine kontakter ud af sim kortet og ikke selve iphone3 mobilen men kun sim kortet fra min gamle mobil ,det jeg forsøger er at jeg bruger itunes til det men kan ikke rigtig hitte rede i det for der er ikke nogen steder der hvor der står impoterer kontakter fra sim ,men kun noget med at sync iphone 3 med itunes men det dur ikke for alle hendes kontakter ligger der (altså hende jeg har lånt den af )og jo kun mine egne fra mit sim kort jeg vil have lagt op på itunes da min nye iphone 4s gerne skulle have dem ind i sig nogen der kan hjælpe med hvordan man gør det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-13 16:19

Hvis du bare skal hive kontakter ud af simkortet - så findes der en sim/gsm kortlæser.
Den hedder NQ83100 og kommer fra www.northq.com
http://www.northq.com/faq/da/attachments/363/GSMReader_USB.pdf

Jeg har selv sådan en.

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-02-13 16:49

Virker det så sådan at jeg kan hivemine kontakter ud af det gamle sim kort og så ligge dem over på iTunes og så derfra over på min nye iPhone 4's?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-02-13 16:53

Det ved jeg ikke - jeg bruger den kun til at hive kontakter ud som backup.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-13 17:23

Med en sim kort læser til computer, kan man normalt læse navne og numre fra et kort , gemme dem på computeren og senere skrive dem til er vilkårligt kort gemt på et kort.
Det samme med sms beskeder , præference operatører og andre data.
Men selvfølgelig kun de data som er gemt på kortet, og ikke dem, der måtte være i telefonens memory.

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-02-13 18:15

virker det så til at hive kontakter up på når man har et af de gamle sim kort de store og skal jo have mine kontakter over på et micro sim kort det der jo skal sidde i iphone 4s kan man det ?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-13 18:37

Return - du kan læse hvad den kan her.
http://www.northq.com/faq/da/attachments/363/GSMReader_USB.pdf

Som sagt har jeg kun brugt den til at hive kontakter ud og sat ind. på et alm. simkort.
Jeg har ingen smartfone eller iphone

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-13 10:57

Ja det går fint med mikro og nano kortene også . De skal bare i en adapter for at passe i kortlæseren.

Når du skriver stort kort, går jeg ud fra at du mener et minikort. De originale store kort er på creditkortstørrelse, og var oprindelig til at skubbe ind i telefonen udefra.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 03-03-13 05:53

Tak for svaret Eyvind.