/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kender I en, der tjener på fest?
Fra : PeterTheisen
Vist : 744 gange
10 point
Dato : 24-02-13 13:22

1. Man lejer et forsamlingshus til 1.500 kr.

2. Man lejer et mobildiskotek til 1.500 kr.

3. Man køber forskelligt alkohol til 2.000 kr.

4. Man inviterer 200 mennesker og opkræver en betaling for 50 kr. pr. person.

Indtægter: 200*50 = 10.000 kr.
Udgifter: 1.500+1.500+2.000 = 5.000 kr.
Fortjeneste: 10.000-5.000 = 5.000 kr.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-13 13:31

Lad dig dog indlægge.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-02-13 13:50

PeterTheisen.
Hvorfor gør du det ikke og får 400 mennesker til at komme hver aften torsdag-fredag og lørdag derefter skifter du byer, der er masser af byer på landet på sjælland fyn og jylland folk vil meget gerne have sådan noget i nærheden af deres små byer, op i røven med hvad folk siger om det og havde jeg været yngre ville jeg sku selv gøre sådan noget, bare klø på du.
alan57

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-13 14:08

Du får ikke meget alkohol for 2000 kr og da slet ikke nok til 200 personer

Mobilt diskotek med dj kan du heller ikke få for de penge.

Husk dørmænd ellers bliver det hele smadret.

Husk det skal være en privat fest, ellers skal du også have spiritusbevilling og hva' med skattefar.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 10 point
Dato : 24-02-13 14:54

Ved du, hvor mange ressourcer der bruges til at organisere en sådan fest?
Hvor mange timer der skal bruges til telefonopringning til forsamlingshuse, mobildiskotek og bestilling af drikkevarer.
Desuden skal der pyntes og ryddes op.

Nej, jeg kender ikke en der tjener på fest!

Læs dette, og du vil få svar på mange af dine problemstillinger
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Foedevarer/Hygiejne_og_indretning/Sider/Privat%20madlavning.aspx

http://www.fodevarestyrelsen.dk/NR/rdonlyres/7A9651F7-85A6-48F2-86CE-06BBD6DFAD0F/0/Vejl_privatsfære_bagatel.pdf

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 24-02-13 15:15

Tak for svaret katekismus.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-02-13 15:57

Citat
Nej, jeg kender ikke en der tjener på fest!

Her i vores område,er vi startet op med konebytning og gruppe... Det går bare derudad.

Så jo,det kan sagtens lade sig gøre.Vi har endda kunnet nedsætte billetpriserne lidt,efter en overvældende fremmøde.

M.