/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Defender
Fra : js2706
Vist : 922 gange
100 point
Dato : 22-02-13 22:28

Jeg er kommet noget i tvivl. Er Windows Defender et antivirusprogram? jJeg talte med en, som mente det. I teksten står der, at det beskytter mod spyware - men hvad med virus?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 22-02-13 22:32
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-13 23:40

Defender indeholder forskellige programmer under en betegnelse. Bl.a. Essentiel som er et antivirus program, windows firewall o.s.v. De beskytter maskinen mod forskellige ting.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-13 23:52

Defender er ikke et antivirusprogram...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-13 00:03

Defender er en fællesbetegnes for sikkerhedsprogrammer i win 8.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 23-02-13 00:33

Hvis du har Windows 8 så er det gratis antivirus Microsoft Security Essentials indbygget i Defender.
Hvis du har andre versioner af Windows så er Defender ikke et antivirus program og slet ikke nok til at beskytte din computer.
Selv om du eventuel har Windows 8 så er Security Essentials ikke at anbefale, slå den fra og benyt et andet antivirus program, Security Essentials har bundkarakter i antivirus test:
http://www.comon.dk/art/222378/stor-test-af-antivirus-dumper-microsoft-security-essentials

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 23-02-13 09:26

Tak for svarene. Jeg har Windows 7, og jeg forstår det således, at man så skal holde sig fra Defender, og det vil jeg lade gå videre til andre ligestillede. Jeg fortsætter med AVG Free.
Hilsen - John

Godkendelse af svar
Fra : js2706

Dato : 23-02-13 09:27

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-02-13 09:39

Rigtig god beslutning.