/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel 2010
Fra : 2100
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 20-02-13 17:44

Jeg vil gerne vide hvordan jeg i en celle så den ikke bliver alt for bred, lave linjeskift i en celle.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 20-02-13 18:30

Skifte tasten + enter
Laver ny linie i samme celle

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-02-13 19:43

Du skal bruge den funktion der hedder tekstombrydning

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-13 19:55

Hvis du skal bruge eks. tekst i en overskrift for en kolonne, kan du også med tekstombrydning, få drejet teksten, så det vises på skrå.

Og desuden kan du jo i teksten vælge formatet- så det kan blive 8 pkt. istedet for 10 osv osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 19:58

Jeg huskede forkert det er Alt+enter
Og før du kan bruge Alt+enter skal du lige:
Formater > celler > justering > sæt hak i "ombryd tekst" > ok

Dette er fra office 2000 - men virker nok også hos dig.
Husk at den gør hele rækken højere.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 20-02-13 20:42

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-02-13 20:43

Citat
Og før du kan bruge Alt+enter skal du lige:
Formater > celler > justering > sæt hak i "ombryd tekst" > ok

i 2010 udgaven er der et icon for ombryd tekst på startsiden. Når man står i cellen og vælger ombryd tekst, vil den automatisk gøre det, man skriver bare så langt man vil og trykker enter og så bliver rækken højere, men kolonnen bliver som den er.