/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Driver til Canon Scanner
Fra : BerndJ
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 20-02-13 17:43

Min nye bærbare pc med Windows 7 Home kan ikke finde driver til en gammel Canon Scanner. Sanneren hedder CanoScan 8000F - den medfølgende cd har kun drivere til ældre Windows-versioner. Og på Canons hjemmeside har jeg heller ikke kunne finde noget brugbart (det, som de tilbyder virker ikke). Er der nogen som kender en site hvor "gamle" drivere kan downloades?? Eller er det nu jeg skal købe en ny scanner??
På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-02-13 17:50
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-02-13 17:52

Nu ser jeg det er for ældre windows... prøv evt. her: http://www.canon.es/

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-13 18:34

Start > i søgefeltet > skriv kompa > og klik oppe på forslaget > følg vejledningen.

Kompatibel svarer til den gamle "kør som"

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-02-13 19:31

Jeg har for længe siden været udsat for at det er umuligt at finde scanneropdateringer, til nyere versioner af Windows. Scanner som er indbygget i printer i dag kan jo købes for ingen penge. Så hvorfor blive ved med at lave opdateringer, for et ganske fåtal?

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-02-13 19:52

Ja ... der tilbydes åbenbart ingen opdateringer til så gamle scannere. Jeg har prøvet alle jeres foreslag ... og uanset hvad jeg gør får jeg følgende fejlmelding:

Unable to open TWAIN source

Jeg har fulgt Eyvinds og Marken84's foreslag ... samme fejlmelding. Mon ikke jeg skal købe en ny scanner .... eller er der andre muligheder (NU er der gået "lidt sport i" at løse problemet ... ikke kun for at spare et par hundrede kroner).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 20:00

Hvis det er, så har jeg også en gammel scanner som kun kan køre på XP.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 20-02-13 20:02
Kommentar
Fra : grow

Dato : 20-02-13 20:04

Husk at vælge operativsystem og nok kun på engelsk.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 20-02-13 20:11

Til grow:

TAK ... jeg fandt denne side allerede igår ... og jeg har tjekket både operativsystem og kun valgt engelsk - desværre - altid samme fejlmelding. Jeg kan ikke finde TWAIN source nogen steder ... ellers kunne det måske være en mulig "genvej" til en løsning.
Da jeg overhoved ikke har fulgt med udviklingen af skannere de sidste par år har jeg et andet spørgsmål: er der nogle skannere jeg skal holde mig langt væk fra?? Eller, spurgt på en anden måde: hvilke kan anbefales?? ... Det ender jo nok med en ny ... .
OG: hvordan fordeler jeg KANDU-point retfærdigt?? I er jo flere som er kommet frem med rigtig gode løsningsforslag.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-02-13 21:12

Citat
OG: hvordan fordeler jeg KANDU-point retfærdigt?? I er jo flere som er kommet frem med rigtig gode løsningsforslag.

Du laver en lille privat lodtrækning- ingen kan jo i realiteten bruge de point til noget - bortset fra at points jo fortæller at du var glad for at nogen interesserede sig for dit problem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 21:20

Tja - jeg scanner ikke så meget, og bruger den til lidt kopiering.
Jeg har nu en trådløs / USB Canon Pixma MG 5200 som har afløst en Pixma IP 4500
Den kan printe / direkte kopiere / printe på særlige CD / DVD
Alle mine styresystemer kan køre med den printer

Men om den er bedre end andre ved jeg ikke.

Point = nej tak.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 20-02-13 21:21

Tak for svaret Eyvind.