/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Fejlkode AEG VASKEMASKINE
Fra : niller62
Vist : 1112 gange
60 point
Dato : 18-02-13 20:48

Hej !
Jeg har en AEG 76810 vaskemaskine 6 år gammel som begyndte at stoppe pga vand i bunden fornyligt. Jeg skiftede en sæbeskuffeslange og håbede det rettede fejlen. Imidlertid stopper maskinen stadig når den pumper vand ud men nu står der ikke længere vand i bunden af maskinen ! Det er samme fejlkode som før men i modsætning til 1. gang hvor jeg måtte tage stikket ud af kontakten for at stoppe "bib-alarmen" så kan alarmen nu stoppes blot ved at dreje maskinens egen kontakt over i stop.
Hveranden gang maskinen har vasket er tøjet varmt og derfor ikke skyllet og de andre gange kommer den konstante bib-alarm og fejlkoden i displayet først når maskinen er færdig. Koden er EF0.
Tusind tak for Jeres gode ideer og råd, min tanke kunne være også at skifte bundslangen men som sagt er der ikke en dråbe vand i bunden af maskinen så jeg tror ikke helt på at dette er fejlen.

Accepteret svar
Fra : Bassebo

Modtaget 60 point
Dato : 19-02-13 19:14

Din fejl ligger i dit bundstop , måske ligger flamingo pladen ikke rigtig eller den lille switch ikke går rigtig tilbage ,.

Mvh Bassebo

Godkendelse af svar
Fra : niller62

Dato : 20-02-13 22:57

Tak for svaret Bassebo. Jeg har prøvet at bevæge pladen idag men alt ser normalt ud, der er også helt tørt i bunden af maskinen. Det ser dog ud som om der tidligere har været en utæthed i pumpen eller slangen der pumper vand ud af maskinen idet der er hvide kalk eller sæberester på den sorte bundslange-men tørt er det hele nu. Hvis alt andet glipper må jeg jo skifte bundstoppet idet det jo så er blevet ødelagt af den utætte sæbeskuffeslange. Mange tak for hjælpen super ! VH Niller62

Kommentar
Fra : niller62

Dato : 26-02-13 10:14

Hej igen. Jeg har nu checket bundkontakten og kan ikke fejlen på den. maskinen giver først fejl lige når den er ved at være færdig og ikke altid. nogle gange kører den uden fejlen. kan jeg evt klippe een af de 4 orange ledninger der passerer bundkontakten ? og hvilken evt ? ved godt at der der ryger noget sikkerhed. bunden i maskinen er 100 % tør så kan det være en programfejl eller andet der ikke er reset efter mit skift af sæbeskuffeslangen ?
1000 tak for jeres hjælp-jeg er virkelig tom for ideer her selv.....
god dag til jer alle
niller62