/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Task Manager
Fra : ThomasCSR
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 16-02-13 18:24

Jeg har på et tidspunkt tilføjet en task via taskmanager. Nu vil jeg gerne ændre den. Problemet er, at der kun vises ganske få (53) tasks i biblioteket (deriblandt en anden task, jeg har oprettet).
Jeg husker, at da jeg oprettede den manglende (og også den, jeg kan se nu), at der var rigtig mange viste. Sagen er, at den pågældende task opstarter et program ved login, og jeg vil gerne ændre nogle parametre.
Hvordan finder jeg en task der ikke er vist/ hvordan viser jeg alle tasks?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-02-13 18:56

Dit spørgsmål giver ikke helt mening for mig.
Task manager er en oversigt hvor man kan se alle de programmer som kører.
Via oversigten kan man for hvert program se cpu og ramforbrug.

Starter du et program fra start menu kommer programmet selv frem i listen. den viser kun kørende programmer.
Vil du have et program til at starte af sig selv ved opstart så tilføj en genvej til startup mappen.

Yderligere man også se hvilke processer som kører på fanen processes. Forstå dette som services/programmer man ikke kan se, men kører i baggrunden og gør sit arbejde.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-13 18:59

Ok. Jeg mente opgavestyrring

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-02-13 19:06

Jeg er ret sikker på du nemt kan redigere en opgave ved et simpelt dobbeltklik. Derved skulle du kunne tilføje parameter.

Hvilken version af windows benytter du?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-13 19:10

Jeg bruger Win7 64
Problemet er, at jeg ikke kan se opgaven.
Den andeno opgave, jeg har lavet, er der, men den, jeg søger, er væk. Jeg ved, at den er der, for den exekveres korrekt, når jeg booter.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-13 19:32

Er det ikke muligt den du søger er lavet på en anden måde? Udenom opgavestyring, fx kig i startup mappen i start menuen......

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-13 19:43

Nej, det prøvede jeg, men der kom parametrene ikke med. Jeg havde også problemer med programstier, der indeholder mellemrum.
Dengang jeg lavede opgaven, kunne jeg se flere hundrede opgaver. Nu er som sagt kun 53 synlige, og deraf de fleste nogen Wingows har lavet.
Det er som om, det er visning af indstillingerne, der er noget galt med.
Forskellen på den jeg har lavet, som jeg kan finde, og den, jeg søger, er, at den synlige foretager et kald til en. vbs fil, mens den forsvundne blot starter et program, som det kan gøres direkte med opgavestyrring.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-02-13 19:59

Tak for svaret katekismus.
Du har ret. Jeg starter programmet fra enuen start. Havde glemt, at jeg løste problemet med parametrene ved hjælp af en tilhørende inifil.