/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor flytter Margrethe Ida Møllerf. Mohr
Fra : 2601
Vist : 1280 gange
450 point
Dato : 14-02-13 14:54

Hvor flytter Margrethe Ida Møller f. Mohr hen efter at hendes mand Harry Emil Møller dør 18 dec 1926 på Hollænderdybet 28, Christians sogn i København, Københavns amt af Tuberkulose.

Han blev begravet uden brug af præst fra Christians Kirkens Kapel til Garnisions Kirkegård, den 23 dec 1926 på Garnison Kirkegård, i København, Københavns amt.

Ved FT 1925 bor de Hollænderdybet 28, 5 Etage.
Opslag AO 393.

Men ved FT 1930 er hun væk.

Nogle der er stødt på hende??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-13 17:00

Måske Ølstykke, på grund af dette:

http://dis-danmark.dk.virker.nu/a_sub/kilder/FTvis_FT.php?amt=5&herred=69&sogn=66&ft=476

Et af 5 response i MNS search på
+"Margrethe Ida" +Mohr

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-02-13 21:04

Til svendgiversen.

Først mange tak for din hjælp.

Desværer så er det ikke min. flytter Margrethe Ida Møller f. Mohr er født 8 nov 1890 i Teglgaardsstrædet 4. 2 sal., Vor Frue sogn i København, Københavns amt.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-02-13 12:08

Har du tjekket om hun evt. kunne være flyttet hjem til et af sine børn - hvis altså hun havde børn?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-02-13 12:26

Til vith

Hun havde ikke nogle børn og hendes mor Anna Marie Elisabeth Mohr født Andersen den 8 aug 1852 i Nyborg bysogn i Vindinge herred, Svendborg amt og død 15 mar 1928 i Vor Frue sogn i København, Københavns amt.
Begravet på Assistens Kirkegård.
Den afdødes stilling og Bopæl:
Kgl. Kasselotterikollektrice, enke efter sproglære cand. jur. Frederik August Mohr.
Bopæl: Larslejstræde.
Alder: 75 år.
Anmærkning: Skifteattest 16 marts 1928.
Vor Frue Kirkebog side nr. .
Sidste fælles bopæl Sct. Peders Stræde 11, 2., 1453 København K.

Hun levede i 1945 hvor jeg med min mors fætter var ude og besøge hendes søster. Hun fortalte at Margrethe Ida Møller f. Mohr var invalid. ( min opfattelse af tuberkoluse)

med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 15-02-13 15:17

Har du fundet skiftet og set om der skulle stå en adresse på datteren?

Ved du om Margrethe Ida giftede sig igen?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 15-02-13 16:31

til vith.

nej men jeg er ikke kommet længere en jeg har fundet Hovedbogen, Navneregister Hovedregister 1928-1928
Opslag 310 12/1158-15.

Og så kan jeg ikke komme vedre.

Nej jeg har ikke hørt at hun giftede sig igen.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 16-02-13 11:11

Jeg har ikke nogen særlig erfaring med skifter og jeg forstår ikke umiddelbart den henvisning der står på opslag 310, men måske henviser den til Forseglings- og registreringsprotokollen, som skal bestilles på Daisy - se dette link:

http://www.sa.dk/ao/andre/KbhSkifteVejledning/05_1%20S%C3%A5dan%20bruger%20du%20Hovedregister%201862.pdf

Måske er der andre, der kan hjælpe her?

Har du nogen ide om, hvornår hun (Margrethe Ida) er død? Hvis hun blev gammel, kan du være heldig at hun levede, da vi fik indført cpr. og så kan du få oplysninger hos kommunen.

Har du prøvet at kigge i gamle familiefotos for at finde spor?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 16-02-13 22:40

Til vith.

Nej jeg har ingen sporg. Jeg vil tro at hun er død abt 1975 i København.

Jeg har heller ikke nogen særlig erfaring med skifter og jeg forstår heller ikke umiddelbart den henvisning der står på opslag 310, men måske henviser den til Hvidbog så det vil jeg igen prøve at finde ud af.
Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 450 point
Dato : 16-02-13 22:46

Prøv at henvende dig til kommunen (tror det er borgerservice) og medbring hendes navn, fødselsdag og fødested.

Jeg mener det koster omkring 52 kr at få oplysninger om hendes bopæle og dødsdato.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 17-02-13 12:47

Tak for svaret vith.

Det vil jeg prøve.

Med venlig hilsen.