/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Allesø sogn
Fra : thoustrup
Vist : 963 gange
100 point
Dato : 12-02-13 22:46

Jeg har brug at finde født i Allesø før 1802. hvor hørte Allesø borgerne til før 1802?
Altså hvilket sogn.

mvh
Steen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-13 23:00

Allese S.. Odense A.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 12-02-13 23:09

Jeg kan se på AO at Allesø sogn nord for Odense at kirkebøgerne starter 1802, og der i er ikke den person jeg leder efter, så jeg tror at han kan være døbt i en af nabo sognene, men jeg kan ikke finde ham, det drejer sig om en Anders Sørensen, hans navn har jeg kun ved datterens fødsel og konfirmation, der står bare Anders Sørensen, Allese som det hed engang.

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-13 08:23

Fra Wikipedia:
Allesø Sogn er et sogn i Hjallese Provsti (Fyens Stift). Sognet ligger i Odense Kommune. Indtil kommunalreformen i 1970 lå det i Lunde Herred (Odense Amt). I Allesø Sogn ligger Allesø Kirke.
I Allesø Sogn findes flg. autoriserede stednavne:
Allese (bebyggelse, ejerlav)
Kattebjerg (areal)
Langehede Huse (bebyggelse)

Kirkebogen er brændt, men hvad med folketællingerne 1787 og 1801.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 13-02-13 08:29

http://abostergaard.dk/boger/Danmarks_kirkeboger.pdf

På denne side kan du se hvilke kirkebøger der findes i hele landet. Allesø præstegård brændte 27. maj 1802 og derved gik kirkebøgerne tabte.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 24-03-13 09:48

Tak for svaret stkra.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 24-03-13 09:57

Selv tak. Skulle der være en anden gang.
Hilsen stkra.