/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Uheldig ferie tendens
Fra : svendgiversen
Vist : 956 gange
134 point
Dato : 12-02-13 17:00

Vi har boet et par uger på én af Tenerifes bedste hoteller med all inclusive.

Hotellet har hyret de bedste kokke der laver god, varieret mad,
søde, unge piger underholdt om dagen ved baren og poolen med forskellige slags spil,
og om aftenen havde man hyret nogle af øens bedste musikere og optrædende.

Der var endda udsalg af tøj og smykker i hotellets aula og palme have,
så vi gæster behøvede slet ikke at gå ud i byen.

Men hvad så med de små hyggelige tavernaer udenfor, med lækre lokale specialiteter,
må de snart lukke?

Det vil da være synd for den gode kro mutter og hendes kokke mand...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-02-13 17:05

Er du nu på ferie igen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-02-13 17:08

Citat
Men hvad så med de små hyggelige tavernaer udenfor, med lækre lokale specialiteter,
må de snart lukke?

Det vil da være synd for den gode kro mutter og hendes kokke mand...

Det bestemmer du jo suverænt selv...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-13 17:21

De små hyggelige steder - dem skal vi nok besøge...................hver dag. (gumle smiley)
Men det er altså oppe i den anden ende i Puerto de la Cruz. Så besøger vi samtidig min kones familie i Loro parque.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-13 18:00

Citat
Vi har boet et par uger på én af Tenerifes bedste hoteller med all inclusive.

Citat
Men hvad så med de små hyggelige tavernaer udenfor, med lækre lokale specialiteter,
må de snart lukke?

Det vil da være synd for den gode kro mutter og hendes kokke mand...

Hvor mange gange spyttede du selv penge i kassen på de lokale taverner?

Jeg tror, at du blev på hotellet og spiste, da du havde betalt for maden (lidt nærig har man vel lov til at være ) , når man nu bor på et fint hotel.

Citat
Der var endda udsalg af tøj og smykker i hotellets aula og palme have,
så vi gæster behøvede slet ikke at gå ud i byen.

Men til gengæld har det kostet det dobbelte.

Citat
Hotellet har hyret de bedste kokke der laver god, varieret mad,
søde, unge piger underholdt om dagen ved baren og poolen med forskellige slags spil,
og om aftenen havde man hyret nogle af øens bedste musikere og optrædende.

Fik du set andet end de søde unge piger, der underholdt ved poolen og baren?

Nåå ja, så var der jo lige gymnastikken

Kode
2 uger på den måde er en typisk charterferie

Det kunne minde lidt om Simon Spies, da han startede "Grisefester på Mallorca" der var alt også inclusive.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-02-13 19:13

Nu på ferie igen - ja de rige har glæder og de fattige mange børn

Jeg havde også spist på hotellet hvis jeg havde betalt for det, jeg er også nærig.

Håber du nyder ferien.

Jeg elsker også at komme på ferie, og gør det så tit jeg har råd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-13 19:36

Jeg havde forventet mange opfordringer til at holde fast ved den gamle ferie metode
hvor man søgte og fandt gode lokale mad steder, i stedet for all inclusive på store hoteller.

Vi er ikke på ferie igen, mine tidligere indlæg var forundersøgelser.
Og ingen her fra kandu mødte jo op på stranden til morgen gymnastik i Los Christianos.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 12-02-13 20:36

Nej det gjroe vi ikke, og vi er uds af stand til at kontrollere om du var der

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-13 21:29

Jeg ville kunne genkende svendgiversen

Hvis der står en og undrer sig, over de mærkelige ord, som står på de spanske skilte, og prøver at forklare de søde spanske Señoritas ........................at det nok er stavet forkert.

Hej svendgiversen, ville jeg så sige.

Sorry - jeg er kun en anelse misundelig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-13 14:22

Citat
Uheldig ferie tendens

Det har jo så været dit eget valg. Jeg mindes ikke, at du på kandu har spurgt om "all inclusive" kun at du har skrevet, at du skulle bo på et fint hotel med all inclusive.

Nå jo, efter at du havde bestilt rejsen, så spurgte du om all inclusive

Citat
vi har før haft med: morgenmad, halv pension og helpension, men aldrig dette;
hvad omfatter det?

http://www.kandu.dk/Spg165243.aspx

Citat
Vi, udvalgte kandu brugere, ses på stranden i Los Cristianos primo februar klokken ni...

Hvem det så end var, så blev de jo langt væk Og ingen her fra kandu mødte jo op på stranden til morgen gymnastik i Los Christianos.

Nu spørger jeg så igen " Fik du set andet end de søde unge piger, der underholdt ved poolen og baren?

Fik du købt noget med hjem fra de små lokale "butikker" eller købte du på hotellet til den dobbelte pris (husk nu det var et fint hotel) ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 14:33

Jammen Ans dog, man må da ikke sådan købe de små søde unge piger med hjem - det er jo menneskehandel.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-02-13 16:17

Citat
Jeg havde forventet mange opfordringer til at holde fast ved den gamle ferie metode
hvor man søgte og fandt gode lokale mad steder, i stedet for all inclusive på store hoteller.

Du skal nok henvende dig andetsteds hvis du havde tænkt dig at redde verdens fattige befolkninger...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-13 16:51

Citat
Jeg havde forventet mange opfordringer til at holde fast ved den gamle ferie metode
hvor man søgte og fandt gode lokale mad steder, i stedet for all inclusive på store hoteller.

Fra hvem?

Desuden er der ingen, der har forhindret dig i at tænke selv. Du har fået det, du selv valgte og bestilte.
Men nu ved du det til næste gang du skal på ferie. Vil du støtte lokalbefolkningen eller rejsebureauret, som jo tjener penge på din bestilling med all inclusive.

Eyvind

svendgiversen boede jo på et hotel med all inclusive. Jeg tror det var gratis at sidde og lure på de søde og dejlige piger, der underholdt ved baren og poolen
Desuden har jeg heller ikke skrevet, at han skulle købe pigerne med hjem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-13 16:56

Nå ok Ans - jeg læste det nok uden at tænke, eller måske tænkte jeg for meget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-02-13 19:55

Nu drejer spørgsmålet sig jo ikke om hvad vi foretog os,
selv om pigerne var søde, var underholdningen plat, mest beregnet for gamle englændere.

Men om det forkastelige i at forsømme små lokale restaurenter på grund af all inclusive???

Og dele af underholdningen, med dresserede papagøjer, stækkede rovfugle og store slanger,
kunne vi også godt have undværet; eksistererer overhovedet et spansk dyreværn?

Det værste var de dødsyge, andespil uden ænder, som flertallet af englændere deltog i.

Og så må man lige huske alders forskelle; for os der nærmer sig de 70, er det bekvemt,
at kunne blive på hotellet om aftenen og nyde god mad og vin uden at skulle tænke
på turen "hjem" ned ad bjerget på ukendte stier i mørke, men bare tage elevatoren op.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 134 point
Dato : 13-02-13 20:07

Mig og konen er tæt på 70.
Vi bor som regel i lejlighed og spiser morgenmad med fødderne op og bare tær. og lige en Jægermeister til at holde maven i ro.
Og så støver vi ellers små restauranter op og hygger os med de lokale.

All incl..................................aldrig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-13 21:51

Citat
Men om det forkastelige i at forsømme små lokale restaurenter på grund af all inclusive???

Det har du og din nye kone jo selv været medvirkende til.

I har så åbenbart ikke besøgt de lokale restauranter. At i nærmer jeg de 70 år er ingen undskyldning. Læs bare hvad Eyvind skriver.

Citat
Mig og konen er tæt på 70.
Vi bor som regel i lejlighed og spiser morgenmad med fødderne op og bare tær. og lige en Jægermeister til at holde maven i ro.
Og så støver vi ellers små restauranter op og hygger os med de lokale.

All incl..................................aldrig.

svendgiversen, jeg tror, du er meget mageligt anlagt. Du er en mand, der forventer at blive opvartet. Sådan tror jeg, du levede med din tidligere kone, indtil hun blev syg. Det er ingen kritik, men blot min opfattelse.

Hvis du en anden gang skal til syden med all inclusive, så lad være med at komme med et "spørgsmål" som dette. Forkasteligt eller ej, så er beslutningen om kun at støtte hotellet og rejsebureauret din beslutning.

Men for at svare på dit spørgsmål.

Så synes jeg, det er forkasteligt, i 2 uger, kun at spise på hotellet i stedet for at støtte de lokale. Du og din nye kone kunne jo have spist frokost et andet sted på turen "hjem" ned ad bjerget på ukendte stier i mørke dette kunne I jo have klaret i dagslyset.

Eyvind godt "gået"

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-02-13 09:58

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 13:10

Selv tak, og hvis du rigtig vil hygge med landets befolkning, så tag til græske øer. Kig så efter hvor de lokale sidder på uens stole og borde.............der spiser man godt til rimelige priser.
Der hvor tjeneren står ude i kanten af restauranten og plager dig om at komme ind - der går vi forbi.