/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Tablet virker ikke på hjemmenetværk
Fra : hojriiskim
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 12-02-13 09:39

Hej.

Har en ASUS tablet som jeg har haft i ca 2 år. Den har kørt super indtil nu. For en uges tid siden ville den pludselig ikke gå på facebook længere, hverken gennem android-appen eller via browseren. Samtidig er messenger begyndt at falde af hele tiden og internettet er meget ustabilt. Den går jævnligt i stå og skriver at der ikke kunne oprettes forbindelse eller noget i den stil.
De andre bærbare windows pc´er samt min android telefon virker fint på netværket, både til facebook, messenger og internet.
Jeg har prøvet at genstarte routeren, at slette netværket og tilføje igen på tabletten, og at genstarte tabletten. Jeg prøvede igår at sætte den på netværket hos mine forældre og så virkede alt som det skulle, inkl. facebook på både app og browser. Det må jo altså være noget med mit netværk herhjemme som ikke helt virker. Har en trådløs D-Link router. Jeg har ikke lavet noget om på routeren/netværket på det seneste. Jeg synes heller ikke jeg har installeret noget nyt på tabletten i forbindelse med det holdt op med at virke.

Nogen gode forslag til hvad der kan løse problemet?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-13 10:12

Prøv at reeset/0-stille og tilslutte igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-13 11:49

Det kan være der kommer lidt lokal IP konflikter.
I D-Link kan du tildele en fast lokal IP til hver maskine.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-13 12:42

Der kan også bare være kommet for mmeget støj. Hvis du bor i en by kan der jo sagtens være startet noget andet trådløst på samme frekvens i nærheden. Det behøver ikke engang at være en WIFI. Samme frekvensområde bruges også til så meget andet.

Prøv at skifte sendekanal på routeren. Det kan måske hjælpe.

Du kan downloade et af de mange programmer som kan skanne kanaler i brug i nærheden. Så vælger du den mest ledige.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 13-02-13 15:33

Tak for svaret alka. Jeg har nulstillet router og modem. Da jeg startede op igen var der en side fra Telenor om at jeg skulle konfigurer min router. Efter et par klik var det gjort og så virkede det igen..

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-13 16:18

Sel tak hojriiskim