/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
router Linksys E1200
Fra : Disi
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 10-02-13 15:14

Hjælp jeg har smidt min cd væk til vores router Linksys E1200
Jeg kan bare ikke finde et sted hvor jeg kan downloade programet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-13 15:20

Er det til at konfigurere den? De fleste routere har et webinterface.
Dette gøres via browseren hvor man blot indtaster ip på routeren. Typisk 192.168.1.1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-02-13 15:41
Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-02-13 16:40

ja jeg bliver nød til at sætte den op igen efter min mand har haft taget strømmen til den.
Vi kan ikke få adgang til vores net. elle jo vi kan se der er hul igennem men kan ikke komme på internet modtage mail mm

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-02-13 16:47

Du skal have kabel i for at konfigurere den, hvis den er reset ellers så på med kabel og reset den, og start forfra

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 10-02-13 16:49

hvilke kabel ? og hvordan
Kunne du ikke "skære" det ud i pap til mig , er lidt fat svag når det gælder modem opsætning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-13 19:25

Her er så et direkte link til at hente software til din Linksys.
http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-Tools/Linksys-E1200.shtml

Ps. Det er det samme som "mig selv" viste.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-02-13 23:37

Hej Disi
Du skal have netværks kabel mellem router og pc, så kan du konfigurere og sætte det trådsløse op med kode for at sikre det.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 12-02-13 13:49

Har prøvet alt og den siger den har fundet mit netværk men ingen internet adgang og den viser fuld styrke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-13 14:17

Du mangler at routeren "accepterer" din computer.
Når du kan se routeren, så kan du som regel også snakke med den. Men den forlanger måske en kode, som du skal taste ind.
Hvis der ikke kommer et felt hvor du kan skrive, så er det muligt at din computer ikke har samme "nøglesystem"

Men alt det kan du se inde i routeren, men for at snakke direkte med routeren skal du bruge et netkabel som måske fulgte med da du fik udstyret.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-02-13 08:07

Nu blev det løst
Der var en løs forbindelse i boxen fra energi fyn
Så nu er jeg kørende igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-13 09:16

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 25-02-13 16:34

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-13 17:10

Citat
Der var en løs forbindelse i boxen fra energi fyn

Jammen de må så hedde energi fyyyyyy n