/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Nyt tv - men hvilket?
Fra : lgs
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 07-02-13 19:59

Jeg skal have nyt tv og har googlet og googlet og sammenlignet og sammenlignet med det resultat, at jeg er helt rundtosset p.g.a. alle disse tekniske specifikatioer, men det står fast at:
Det skal være 32" - lille stue
Det skal ikke kunne 117 ting
Jeg har den lille pakke fra lokal antennefor. og vil næppe hente film o.a. ned fra nettet
Jeg ser aldrig sport - har en ide om at sport-kiggeri så skal man have et lidt mere avanceret apparat ???
Jeg skal ikke spille spil eller lignende
LED eller LCD - læsning om disse synes jeg ikke er éntydige - hælder selv til LED fordi det synes at være DET man i dag bruger ???
Det må gerne ligge i prisklassen 2500-4000
Jeg vil ikke ose i en tv-forretning for så at købe på nettet, så jeg har til hensigt at nethandle og få bragt - nogen e-forretninger man skal holde sig fra og nogen der har et godt ry?
Mærker, jeg har bidt mærke i, er Samsung og Philips, men måske også LG - men ????
På forhånd tak for svar, der tager ovenstående i betragtning.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-02-13 09:33

Har lige købt et formidabelt Plasma TV fra Panasonic, efter at set på TV hos venner og bekendte samt familie, de fleste havde LED(LED er LCD hvor bagrundsbelysninger er skiftet ud med LED istedet for lystofrør) og p.g.a. billedkvaliteten blev det til 42" plasma, som vi er meget glade for.

TV et er købt på nettet til en pris af kr. 5.300,00 incl. transport, butikspris i byen var kr. 6.800,00
Så du kan roligt handle på nettet, det har jeg gjort mange gange uden problemer.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 08-02-13 09:57

absolut et Panasonic, findes i mange udgaver, det skal bare være fra en autoriseret Panasonic forhandler, for der findes skrabere udgaver der sælges fra net og varehuse.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-13 11:43

du kan,.. fx,.. gå ind og søge her
http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV.htm

stil 'skyderne' til den pris der passer dig,.. fx 2000 - 4000
og størrelsen til 32"
så vises samtlige fladskærms TV i prisklassen,..på 32"

ALLE de viste TV kan det du efterlyser,.. + meget mere end du har får brug for,

det billigste er Philips 32" 32PFL4007T LED TV -- til 2979 kr.

det er som betegnelsen antyder,.. et LED TV
alternativ er Plasma TV, der er tungere, afgiver mere varme, og dermed bruger mere strøm,..
nogle mener til gengæld det er bedre billed,
uanset hvad du vælger,.. bliver det altid et kompromis,..
man kan som bekendt ikke både 'blæse og have mel i munden' - 'få i pose og sæk' mm.

for at finde den billigste,.. forhandler / sælger / webshop,.. af dette TV
søger du på pricerunner,... "Philips 32" 32PFL4007T"
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2799052/TV/Philips-32PFL4007T-Sammenlign-Priser?other_hits=%3B%3B18%3B&q=philips+32%22+32pfl4007t&ref=redirect&search=philips+32%22+32pfl4007t&sort=4

eller
http://www.edbpriser.dk

eller
http://www.kelkoo.dk/

det viser sig at det faktisk er billigst hos Proshop.dk
så her er adressen
http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Philips-32-32PFL4007T-LED-TV-2328759.html

for en sikkerhedsskyld kontrollerer du lige firmaet på Trustpilot
http://www.trustpilot.dk/review/www.proshop.dk

bare for at sikre dig at du ikke bliver snydt så,.. 'vandet driver'

nogle kan bedst lide Philips, nogle Samsung,..andre Sony,.. osv.
det er ALLE sammen gode mærker,.. ellers var de forlængst udgået af produktion / handlen,

Ps,.. jeg har selv et 46" Samsung,.. og sidder i en afstand af 2 - 2,5 meter,
det vænner man sig lynhurtigt til,... har faktisk fortrudt jeg ikke valgte et 50"
oplevelsen / fornøjelsen stiger med størrelsen,... (også for TV,...........................

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-02-13 11:56

Citat
hælder selv til LED fordi det synes at være DET man i dag bruger ???

mon ikke det er fordi det er energibesparende / grøn = A+

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-02-13 13:01

nul 7, hvis varenummeret er det samme både hos forhandler og på nettet er der nok ingen forskel.

Jeg handlede hos www.komplett.dk, ingen problemer TV'et kom med Budstikken lige til entredøren.

TV 'et i min udgave findes også i 37" til en lavere pris.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-02-13 16:35

Du har ret i at man hurtigt bliver forvirret af de mange smarte ord som findes i reklameomtaler.

Du skal vide at et led også er et lcd. Man har bare fundet et smartere ord, med en lidt halvdårlig teknisk begrundelse.

Derudover bliver man fyldt med smarte ord, om ting som er ret ligegyldige, eller som er selvfølgeligheder.
Når du skriver det skal være 32" går jeg udfra at du ved at tommerne måles diagonalt og at det betyder at de moderne langstrakte fjernyn opnår et højere tommemål, selv om billedet ikke bliver højere end på et gammelt 4:3 fjernsyn.

Samsung er gennemgående godt. Under phillips mærket findes både fine dyre ting og noget billigt skod.
LG kender jeg ikke så godt.

LCD/ LED skærmene kan være udmærkede i sær hvis man ser dem ret forfra.

Plasma er en klasse bedre.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 08-02-13 22:29

Tak for svaret EA_HS. Har valgt PROSHOP.