/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Er kompatible patroner ell.Scorpio godt?
Fra : rosekamp
Vist : 700 gange
400 point
Dato : 06-02-13 15:55

Har købt en Canon Pixma MG5250 og priserne på de originale patroner er jo faktisk dyrere end selve printeren, hvis man skal skifte alle ud. Men jeg er faktisk lidt i tvivl hvorvidt kompatible patroner overhovedet er godt for ens printer? Og er der nogle som er bedre end andre? Eller er de nøjagtig ligeså gode som originale patroner? Og hvad med Scorpio systemet. Jeg er klar over at det fylder udenfor printeren, men det gør knap så meget i mit hobbyrum, men er systemet godt, billigt og håndtérbart?

Jeg smider 400 point i puljen, så kom med jeres seriøse råd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-13 15:59

Jeg måtte smide min Canon printer ud, jeg havde brugt uoriginalt blæk, printerhoved gik i udu!

Et nyt printerhoved kostede 800,- så ud med den, købte så en ny(Epson) til 400,-

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 410 point
Dato : 06-02-13 16:14

På de fleste blækprintere er printerhovedet integreret i blækpatronen. Det skiftes altså, når man skifter patron.
De uoriginale er af varieret kvalitet. Mange er ikke pengene værd.
Selv efterfylder jeg selv patronerne med blæk. Så ved man da hvor slidt hovedet er.
Som hovedregegel kan man efterfylde et originalt 3 til 4 gange med godt resultat.

Man kan ikke skade en printer ved at forsøge med uoriginale patroner, hvis de er af typen, hvor hovedet er integreret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-13 19:43

Da jeg altid har været en sparsommelig mand (iflg. min kone om ikke andet) så har jeg kun kørt med uoriginale patroner og har ALDRIG fået en der ikke duede. Om de har printet dårligere end de originale ved jeg ikke, men vil ikke betale det som de koster. Kører dog udelukkende med laser i dag.

Men hvad er dyrt.

i Danmark http://www.printerpatroner.dk/shop/canon-pixma-mg5250-4675c1.html
i England http://search.eim.ebay.dk/?kw=ink+Canon+Pixma+MG5250&el=3&en=50&elc=-2&ep=1&es=21

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-02-13 08:53

Tak for jeres forskellige input.
Jeg er såmen mest bange for, at min printer måske bliver dårligere til at printe fotos ud med uoriginale, da jeg primært bruger den til det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-13 09:15

Citat
Jeg er såmen mest bange for, at min printer måske bliver dårligere til at printe fotos ud med uoriginale, da jeg primært bruger den til det

Så fortsæt med at bruge originale!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-13 10:53

Når man printer fotos på rigtigt fotopapir , kræves der meget blæk. Det er ikke alle uoriginale, som kan følge med til det, selv om de kan printe tekst udmærket.

Det er i reglen alt for dyrt og dårligt at printe sine billeder selv.
prøv at se på pixum.dk . Der kan du overføre billedfiler til og få printet i flot holdbar kvalitet til langt lavere pris end du selv kan.
De har næsten altid tilbud , som mindst modsvarer portoen. send bestilling i dag og i overmorgen ligger de i postkassen . Det svarer sig at kompimere inden opload. Med mindre du skal have kæmpeforstørrelser er ca 1MB pr billede fint.

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 07-02-13 11:01

Hej.

Jeg har en HP photosmart printer med seks patroner i. Ved godt det ikke er samme type printer... Men jeg har valgt at købe de uoriginale patroner for du for meget mere blæk for mindre penge...

Jeg udskriver jævnligt fotos og det er ligeså god kvalitet som med de originale patroner.

Mvh mark

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-02-13 12:17

Transor - det gør jeg også når det er mange billeder jeg skal bestille, men tit skal jeg lige bruge et nu og her og så kan jeg ikke vente på en bestilling

Klaudi - Jeg købte printeren på tilbud til 479,- og når de så vil have over 100,- for én (af 5) patroner, så bliver jeg sgu' lidt nærig, for så er det jo billigere bare at skifte printeren ud, den indeholder nemlig alle 5 patroner fra ny! Men omvendt så synes jeg nok det er temmelig miljøsvinskt, så jeg vil hellere skifte patronerne.

Vi er ude i et simpelt kvalitetsspørgsmål her - så er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med uoriginale patroner?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-02-13 12:17

Og er der nogen der har erfaringer med Scorpio?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-13 13:00

Hvad er Scorpio?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-13 18:21

Det er blæk tanke man kan placere uden for printeren og de fås i mange afskygninger.

Se fx her

http://www.youtube.com/watch?v=vdLSI7r0eN4
http://www.youtube.com/watch?v=kdWJLxTghVQ

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 18-04-13 22:14

Det skulle undre mig, om ikke de "originale" blækpatroner er fabrikeret på de samme fabrikker i "Langtbortistan" som de kompatible. Ingen skal bilde mig ind, at HP, Canon osv. har deres egne blækpatronfabrikker. De får dem bare leveret med deres eget logo på, og det betaler forbrugeren så for i god tro! En printer er ret billig i anskaffelse, men til gengæld henter man fortjenesten hjem på blækket. Derfor er det så vigtigt for dem, at man anvender det "originale" blæk.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 19-04-13 11:54

Tak for svaret transor. Det var flere gode svar, men du gav mig lige lidt ekstra viden, tak