/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Singapore
Fra : anva
Vist : 903 gange
200 point
Dato : 05-02-13 18:07

Jeg har et eller andet sted læst, at man fra Singapore kan komme på én-dags ture med båd, hvor man krydser ækvator. Mewn jeg kan ikke finde noget om det endnu. Kan du?
Venlig hilsen
Anva

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-13 18:12

Jeg har et eller andet sted læst noget med Mahjong!

Hvordan går det med det?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 05-02-13 18:37

Prøv at downloade denne gratis bog - Vi tager til Singapore - måske det står i den.

http://bookboon.com/dk/rejse-fritid/asien/singapore-dansk

Jeg har ikke selv set efter, da jeg ikke har lyst til at downloade den - go' tur

Kommentar
Fra : anva

Dato : 05-02-13 19:38

Hej Klaudi

Den med mahjong har jeg da forhåbentlig lukket? Ellers vil jeg SKYNDE mig at gøre det - med undskyldning!
Vh, Anva

Kommentar
Fra : Farsvensson

Dato : 05-02-13 21:46

Der findes dersværre ikke nogen båd der Krydser Ækvator fra Singapor...
Jo vis man selv anskaffer sig en båd kan man nok godt :D

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-13 21:46

Citat
Den med mahjong har jeg da forhåbentlig lukket?

Ikke lukket!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-02-13 07:14
Kommentar
Fra : PeterLauridsen

Dato : 06-02-13 07:56

Spørgsmålet har været stillet og besvaret før:
http://www.answerbag.com/q_view/956496

og

When I am next in Singapore, I want to have an adventure (!) over the Equator, where I can watch the lattitude and longitude countdown on my iPhone as we get closer and closer to the Equator. Of course, this voyage would have to be enroute to Indonesia. Is this possible from Sentosa?

I found this video on YouTube https://www.youtube.com/watch?v=UZMGthz1R9g which at 2.54 is exactly what I want to do! :cool:
(Seems this guy did it from Sumatra over to Java. :confused:)
-----

It's possible, but not easy: you'd need to catch the PELNI ferry from Batam to Jakarta via a whole slew of small islands, which runs once a week or so and is regularly delayed by several days. Navigating their website (http://www.pelni.com/) will give you a hint of what this journey would entail, but here's a notional route map from 2006:

http://wikitravel.org/upload/shared//a/a6/Pelni_Schifffahrtsnetz_2006.png

----

I wonder if the OP hasn't quite appreciated the distance from Singapore to the equator (it's not like it just skirts along the southern fringes of the island).

A quick google suggests it's 85 miles - that's a good few hours on a decent ferry. I could probably dig out my old edition of "S E Asia on a shoestring" but the map posted by jpatokal probably flags up the place I managed to get to on the East coast of Bintan. It rained for two days solid whilst I waited for the boat before giving it up as a bad idea and retracing my route which I think was a share taxi across Bintan, boat to Batam, bus across there then a ferry back to Singapore. I then managed to keep going and all in the same day made it to Mersing. Got to Tioman a day later and the sun was out. Paradise!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-02-13 12:54

en google earth linial viser der er ca. 150 km til ækvator,
en 'pæn' hastighed for et skib (ikke speedbåd) er vel 15 - 20 km/t
så en retur,.. Tur (returtur),..
ville i bedste fald tage omkring et døgn,,...
ud fra det, burde man kunne sige sig selv at det bliver svært,.. måske meget svært,
at nå på én dag / døgn,...

du skal nok finde noget ret hurtiggående.

umuligt,................ nej absolut ikke,.. penge kan gøre mirakler.

Godkendelse af svar
Fra : anva

Dato : 06-02-13 20:27

Tak for svaret Nordsted1.