/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
blæk
Fra : kivi
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 04-02-13 18:13

ligger farverne på samme måde i canon patroner som i hp patroner der er kun en farve og en sort

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-02-13 18:54

Det kommer an på hvilken printer du peger på. Men nej der er INGEN Canon og HP der passer patriner. Canon gør meget i enkelt farver som er smart da man ikke spilder dyrebart blæk i en patron hvis en af farverne løber tom. HP har også lavet flere printere med enkelt farver pr patron

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-02-13 19:08

Til min Canon printer koster 5 patroner 110 kr. http://www.inkpro.dk/produkter/1323-canon-pixma-ip4200/52291-rabatpakke-canon-pgi-5bk-cli-8-bkcmy-blaekpatroner-kompatibel-5-stk-med-chip/ hvem gider så besværet med at fylde på selv....

Iøvrigt kan du ikke sammenligne på den måde du gør mellem HP og Canon, men det er min helt klare fornemmelse at patroner til Canon oftest er billigst.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 05-02-13 17:26

min printer en canon pixma mp 495 med en farve patron og en sort men hvordan er i farve patronen de kan jo li at blive blandet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-13 20:21

Din sorte patron indeholder kun sort farve og den er i et kammer.
Den farvede patron indeholder tre kamre og det er en grundfarve i hver kammer. Dvs at de farver kan danne samtlige standard farver der er. Det finder printer driveren ud af ud fra det der skal printes.
Problemet ved sådan en patron er at når den første farve løber tør så er resten af patronen også færdig selv om der stadig er farve i to kamre. Du har nu betalt for blæk du ikke kan bruge. Derfor er fordelen at man har en printer med patroner med blot en farve i hver. Så får du ingen spild.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 06-02-13 07:45

fijala alt det du skriver ved jeg alt for godt , det jeg spørger om er farverne , ligger de på samme måde som i hps

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-13 18:47

Hvis du mener hvor de fysisk er placeret i patronen så ved jeg ikke hvor de er placeret i forhold til den fra HP. Men hvad er det egentligt du vil vide.
Vil du vide hvordan du fylder dem med kopiblæk eller hvad er grunden til at du vil vide det. For det er vel ikke blot som nørdet viden du vil vide det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 07-02-13 07:41

nej jeg vil bare vide hvordan blækket er fordelt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-13 18:23

Blækket er blot fordelt i flere kamre med en farve i hvert kammer. Men i en og samme patron med fælles chip. Dvs. der er tre separate dyse hoveder, hvis der er en trefarvet patron

Annuller spørgsmålet
Fra : kivi

Dato : 08-02-13 08:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål