/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Opløsning af andelsboligforening
Fra : begga
Vist : 936 gange
45 point
Dato : 03-02-13 14:58

Hej
Jeg bor i en gammel økonomisk velfunderet andelsboligforening med 88 andelshavere. Vi får mange henvendelser pr brev fra ejendomsmæglere om at de ønsker at opløse og sælge foreningen. I vedtægterne står der at noget sådant skal vedtages enstemmigt. Personligt ser jeg helst ikke at foreningen bliver opløst. Jeg er lidt overrasker over at der bliver ved med at være et marked for det. Er der nogen der har lidt viden om boligmarkedet, der kan give et bud på om det kommer til at ske.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 45 point
Dato : 03-02-13 16:03

Mange andelshavere har i dag svært ved at sælge deres lejligheder, specielt hvis der er dårlig(e) lån / økonomi. Hvis en andelsforening er "stavnsbundet", så beboerne ikke kan komme ud af lejlighederne, så er en opløsning attraktiv. Hvis du bor i en andelsforening med god økonomi, så er det sikkert ikke det store problem at sælge lejlighederne, og så er en opløsning ikke så interessant.
Læs evt her

http://politiken.dk/tjek/penge/hushandel/ECE1007186/maeglere-lokker-andelshavere-til-oploesning/

http://www.de.dk/Bladet/Marts+2005/Opløsning+af+andelsboligforeninger.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-13 17:25

Det kan blive dyrt for jer.......................undtagen dem som vil tjene her og nu penge ved salg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-13 18:36

I øvrigt kan i lige så godt benytte en ejendoms advokat, for ejendomsmægleren har alligevel intet ansvar for at det går regulært til......................men ejendomsmægleren tjener lidt (rigeligt) på at formidle lån og diverse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-13 08:17

Citat
sådant skal vedtages enstemmigt. Personligt ser jeg helst ikke at foreningen bliver opløst.

Så stemmer du bare nej

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 13-02-13 18:15

Tak for svaret pifo.