/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Lars og Sine
Fra : birteruth
Vist : 920 gange
500 point
Dato : 03-02-13 13:29

Hej
Hvor er Lars Andersen og Sine Jensdatter født og hvornår er de døde. Gift i Gunderup Kirke den 9/11 1828, Fleskum herred Ålborg amt.
I FT.1845 St.Arden sogn Hindsted herred Ålborg amt. Står Sine Jensdatter samt hendes barn Maren Kirstine som tjenestefolk og fraskilt, hos Søren Christensen en gård i St. Arden.
Lars Andersen fraskilt, Blikkenslager et hus i ved Toftegård,
Bodil Pedersdatter ugift hans husholder.
MVH.
birteruth

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 510 point
Dato : 03-02-13 14:07

Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden By, et huus, 20F2, FT-1850, C1440

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Lars Andersen   45   Fraskilt      inderste, fraværende i forretning som blikkenslager   Rostrup Sogn Aalborg Amt

Samtlige personer i husstanden

Aalborg, Hindsted, Store Arden, Storarden Mark, et huus, 27, FT-1855, C6669

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Christen Jensen   55   Enkemand   huusmand, hsfdr      Her i sognet
Sine Jensen   50   Fraskilt   huusholderske      Gunderup Sogn Aalborg Amt
Lars Andersen   50   Fraskilt   blikkenslager, fraværende i forretning      Rostrup sogn Aalborg Amt

Som det fremgår er Sine født i Gunderup sogn og Lars i Rostrup sogn

Lars Andersen og Sine Jensen bor ikke i Store Arden i 1860.

Kommentar
Fra : birteruth

Dato : 04-02-13 11:21

Hej
Jeg har søgt både i Gunderup og Rostrup sogne men kan ikke finde hvor de er født.
Muligvis er Sine Jensdatter død den 29/7 1884 som enke og fattiglem St.Arden fattiggård og begravet på St. Arden kirkegård.
Men Lars Andersen kan jeg ikke finde noget om.
MVH
birteruth

Godkendelse af svar
Fra : birteruth

Dato : 21-03-13 09:54

Tak for svaret stkra.

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 24-03-13 09:59

Selv tak. Det er jo lidt ærgerligt at vi ikke kan finde dem i kirkebøgerne; men de må være et sted. Så god forsat jagt.
Hilsen stkra.