/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD drev kan jeg ikke se
Fra : BL14
Vist : 723 gange
50 point
Dato : 03-02-13 10:37

Mit dvd brænder drev holdt op med at virke Jeg har prøvet og "fjerne" opdatere" repeare pc" og jeg har købt et nyt drev og kabler . Og byttet om på kabler på Harddisk og Dvd drev. Den skriver :

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Hvad kan jeg gøre ,jeg vil helst ikke til at slette hele min pc og der på ligge win 7 ind igen
Er der nogle der kan hjælpe mig??????????
mvh Troels

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 11:23

Dit cd-rom- eller dvd-drev mangler eller genkendes ikke af Windows eller andre programmer
http://support.microsoft.com/kb/982116/da

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-13 11:29

Det kan være jumperen MAster / SLave / CAble select. som sidder forkert.

På samme fladkabel skal det helst være MA på harddisken og SL på DVD-drevet

På hver sit fladkabel skal begge være MA

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 03-02-13 12:42

Til Klaudi
Jeg har prøvet ,men den siger hele tiden "kan ikke få forbindelse til severen prøv igen" jeg har prøvet rigtig mange gange øv øv

Og til Eyvind
Jeg har jo ikke lavet noget om på mit drev ,den holdt bare op med at virke. Det er sata kabler der er i drevet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 13:22

Så prøv at løse det manuelt

Problemet skyldes, at to poster i registreringsdatabasen i Windows er blevet beskadiget. Du løser problemet ved at slette de beskadigede poster i registreringsdatabasen ved hjælp af Registreringseditor. Hvis du vil benytte denne metode, skal du være logget på Windows som administrator.

Windows 7 eller Windows Vista
1.Klik på StartSkjul billedetUdvid billedet, og klik derefter på Alle programmer.
2.Klik på Tilbehør, og klik derefter på Kør.
3.Skriv regedit, og klik derefter på OK. Skjul billedetUdvid billedetHvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller en bekræftelse, skal du skrive adgangskoden eller klikke på Tillad.
4.Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen i navigationsruden, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5.Klik på UpperFilters i højre rude.

Bemærk! Du ser muligvis også en post med navnet UpperFilters.bak i registreringsdatabasen. Du behøver ikke fjerne denne post. Klik kun på UpperFilters. Hvis du ikke ser posten UpperFilters i registreringsdatabasen, kan det stadig være nødvendigt at fjerne posten LowerFilters i registreringsdatabasen. Det kan du gøre ved at fortsætte med trin 8.
6.Klik på Slet i menuen Rediger.
7.Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
8.Klik på LowerFilters i højre rude.

Bemærk! Hvis du ikke kan se posten LowerFilters i registreringsdatabasen, kan indholdet her desværre ikke hjælpe dig. Gå til afsnittet Næste trin for at få oplysninger om, hvordan du kan finde flere løsninger eller mere hjælp på Microsoft-webstedet.
9.Klik på Slet i menuen Rediger.
10.Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
11.Afslut Registreringseditor.
12.Genstart computeren.

Windows XP
1.Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2.Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
3.Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen i navigationsruden, og klik på den:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4.Klik på UpperFilters i højre rude.

Bemærk! Du ser muligvis også en post med navnet UpperFilters.bak i registreringsdatabasen. Du behøver ikke fjerne denne post. Klik kun på UpperFilters. Hvis du ikke ser posten UpperFilters i registreringsdatabasen, kan det stadig være nødvendigt at fjerne posten LowerFilters i registreringsdatabasen. Det kan du gøre ved at fortsætte med trin 7.
5.Klik på Slet i menuen Rediger.
6.Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
7.Klik på LowerFilters i højre rude.

Bemærk! Hvis du ikke kan se posten LowerFilters i registreringsdatabasen, kan indholdet her desværre ikke hjælpe dig. Gå til afsnittet Næste trin for at få oplysninger om, hvordan du kan finde flere løsninger eller mere hjælp på Microsoft-webstedet.
8.Klik på Slet i menuen Rediger.
9.Klik på Ja, når du bliver bedt om at bekræfte sletningen.
10.Afslut Registreringseditor.
11.Genstart computeren.

http://support.microsoft.com/kb/982116/da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-13 21:59

Hallooo, er der nogen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 09:43

Jammen Klaudi - det tager lang tid at klikke på alt det du skriver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 10:13

Nåe ja, det tænkte jeg ikke lige på!

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 14-02-13 13:49

Ja der er nogen ,men ikke noget af det i skriver hjælper

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 14-02-13 13:51

Jeg har sendt den nede ibyen og håber de kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 14:09

Ok, så kunne man da gi' lyd fra sig!

Så skal der nok en ny installation til, eller en opstart med frisk regdb!!

Godkendelse af svar
Fra : BL14

Dato : 14-02-13 16:50

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 17:58

Kommentar
Fra : BL14

Dato : 14-02-13 18:01

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-02-13 18:21

Idiot!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-13 18:40

Nej tak.................... for det var ikke mig der hjalp.