/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Facebook - Twitter
Fra : winetaster
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 28-01-13 11:29

Hvornår bruger man Facebook ?
Hvad er Facebook bedst egnet til ?
Og
hvornår bruger man Twitter ?
Hvad er Twitter egnet til ?
Hvad er forskellen på programmerne ?
Tak W

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-13 13:11

Citat
Hvad er forskellen på programmerne ?
ingen af de 2 hverken Facebook eller Twitter er programmer, de er begge fora på internettet hvor du kan skrive om dig selv hvis du har lyst, altså det du skriver ligger på en server et eller andet sted i udlandet
Citat
Hvornår bruger man Facebook ?
bruger man Facebook? jeg gør ikke men de som har lyst til at hele verden skal vide om dem selv gør sikkert
Citat
hvornår bruger man Twitter ?
du kan bruge begge tjenester hvis du har behov for at fortælle om dig selv, men husk igen du deler oplysninger med stort set resten af verden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-13 13:18

Jeg vil lige rette ind her

Citat
du kan bruge begge tjenester hvis du har behov for at fortælle om dig selv, men husk igen du deler oplysninger med stort set resten af verden

Der er ændret på tilgængeligheden af ens oplysninger, hvis man ikke ønsker at dele "Med hele verden" så kan sætte sine indstilinger til kun at blive vist for ens venner/nære slægtninge/bekendte, man bestemmer selv.

Der findes også My Space. Her i DK er det Facebook der er mest udbredt, og dermed har man størst mulighed for at finde venner

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-13 14:24

Hej winetaster

Kort fortalt er Facebook og Twitter en sociale tjeneste, hvor man kan opretter sig som bruger og får en slags grundpakke/server af en hjemmeside. Nu er det så bare op til den enkelte bruger, hvad indholdet på siden skal være. Det meste udbredte er at uploade billeder, skrive tekst, tilføre venner, dele video og høre musik.
Så kort fortalt, deler man indholdet på ens hjemmeside med andre bruger.

Men nu findes der mange sociale tjeneste rundt omkring i verden.
I Danmark og den vestlige halvkugle er Facebook og Twitter mest udbredt.

Men der findes f.eks også en sociale tjeneste som "VKontakte", som er meget udbredt i den østlige verden med over 100 millioner bruger... Jeg vil nok mene at VKontakte er 100 gange bedre end Facebook og Twitter tilsammen.

Især hvis man elsker at se gratis film og høre masser af musik som 99% af alle bruger på nettet benytter.
Det er en tjenste hvor, Youtube, spotify og netflix er slået sammen i èn.

http://vk.com/

McBobo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-13 16:02

Jeg bruger Facebook fordi jeg har venner i hele landet og fordi jeg har familie i Sverige, Usa, Australien og Tyskland.

Familie og venner skriver sammen og det er hurtigt at få kontakt. Også nu hvor man har smartfones og har facebook på dem.

Twitter er meget brugt i USA mens Facebook er brugt i Europa. Som min familie i USA siger, I USA er det de rige og kendte der bruger Twitter. I dag bruger almindelige mennesker det også.

Men jeg jeg fundet flere venner på Facebook. Venner som jeg havde midtet forbindelsen med.

Jeg er ikke modstander af Facebook eller Twitter, men jeg har begrænset min profil på facebook til at den kun kan ses af mine venner. Andre kan søge mig på navn, men de kan ikke se min profil. Jeg skal godkende dem som venner hvis de skal se min profil.

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 28-01-13 18:19

Twitter er mere et sted til hurtige beskeder end et vennenetværk a la Facebook, hvor man deler spil, fotos, fødselsdage m.m.

se selv
http://journalistforbundet.dk/Karriere/Freelancekarriere/Sadan-bruger-du-Twitter/Tweet-dig-til-synlighed/

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 03-02-13 10:47

Facebook og Twitter virker som lidt ligegyldige/overflødige tjenester, men jeg har hørt, at mange ensomme mennesker bruger Facebook og Twitter.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-13 12:49

winetaster

Så har du hørt forkert, for ingen af mine venner på Facebook og Twitter sidder foran computeren hele dagen.
Hvorfor skulle man være ensom når man vil holde sig opdateret om familie i udlandet. Det er jo det som gør Facebook og Twitter så dejlige, at det kun er et par klik før man ved hvordan det går familien i Australien eller USA. Og selv du må vist indrømme at det er meget billigere at bruge de tjenester end at tage telefonen og ringe. Og det er hurtigere end at sende et brev med posten.
Og så er det gratis at bruge Facebook og Twitter.

Godkendelse af svar
Fra : winetaster

Dato : 04-02-13 16:34

Tak for svaret McBobo.