/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Thor Möger ansat i DR
Fra : jøjø
Vist : 1368 gange
100 point
Dato : 23-01-13 14:26

http://politiken.dk/politik/ECE1874577/thor-mger-traekker-sig-fra-politik/

Thor Möger Pedersen som ny studievært på DR2 ???

Hvilke kvalifikationer har Thor lige til et job som TV-vært frem for andre?
Mig bekendt har han ikke være beskæftiget med TV-medier tidligere, og af uddannelse har han vist ingen, blot en par års studier på statskundskab.

Thor er et naturligt skærmtalent!!! - udtaler en direktør i DR

- og selvfølgelig hører Thor til venstrefløjen, og det er vist stadig kvalifikation nok til en ansættelse hos DR

Er DR stadig de rødes lejesvende, som lige skal redde en socialistisk ven i nød?

Så ved vi da, hvad vores licenskroner går til.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 14:35

Citat
Er DR stadig de rødes lejesvende

Ja da, fuldstændig gennemsyret, men de prøver, ikke at reklamere så meget med det, som før i tiden, selvom det holder hårdt.
At ansætte Thor Möger, så kort tid efter hans fyring, pga "skærmtalent", er meget iøjenfaldende!

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 23-01-13 14:41

Du har helt ret, lad os nøjes med de blå lejesvende, Uffe Ellemann, Connie Hedegaard, Morten Løkkegård m. fl

TV, uanset kanaler, ansætter folk de synes er egnede som skærmtrolde, om de så er tidl. håndboldspillere, vejrværter, politikere eller Clement K.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-01-13 14:49

Citat
Uffe Ellemann, Connie Hedegaard, Morten Løkkegård m. fl

De politikere, vagnr, som du her nævner, har i det mindste uddannelse og erfaring at byde på, modsat Möger.

Vil du påstå, at DR ikke er venstreorienteret mere?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-13 14:51

Nu fik Thor - som bekendt ca. 600 stemmer ved valget - og det var jo ik' møjet.

Men, vi ved jo godt, at "skærmtrolde" bliver gode stemmeslugere ved et senere valg (se fx. Morten Løkkegaard) Såååeee, alene af den grund bliver Thor ansat i DDR, gjort kendt, bliver valgt, kommer i folketinget og bliver minister - senere kan Thor jo altid sige; Tak for sidst, når DDR står og mangler lidt politisk velvilje.

Sådan er det jo.

Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 14:57

Ja det er noget værre

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 15:24

Hvorfor er det lige alle I blå klynker over lille Thor, inden han overhovedet har lavet så meget som en udsendelse, mens det var helt i roden at alle de blå blev ansat i DR, og det vist er en betingelse for at blive ansat på TV2 man er kongeblå/sort?

Hvis Thor viser sig at være ligeså åbenlyst partisk som fx Henrik Qvortrup (mere partisk er vist umuligt?), så er det vel en diskussion man kan tage.

Men lige nu minder det mest om hetzen fra bl.a Erhard Jakobsen mod "de røde lejesvende" på DR, Uffe Ellemann (senere V-formand), Ole Andreasen (senere Carlsbergdirektør og opstillet (valgt?) for V til Europaparlamentet, og andre jeg ikke lige kan komme i tanke om. Der var også nogle der var rødere!

Er det jeres mening, der KUN skal være blå/IKKE være røde i DR, og det samme i TV"?

Eller skal det mon fortsætte som det er, at DR ansætter de folk de mener kan lave gode programmer, uanset deres observans?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 15:43

Citat
Hvorfor er det lige alle I blå klynker over lille Thor, inden han overhovedet har lavet så meget som en udsendelse

Det skal jeg såmænd sige dig, vagnr.
Thors ENESTE kvalifikation er, at han er venstreorienteret.
Det lugter for meget af vennetjeneste.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 15:59

jøjø, hvad er forskellen på Thor og Connie Hedegaard, bortset fra deres politiske orientering?

Ingen af dem er uddannede journalister, jeg synes CH fungerede glimrende som TV-journalist, så hvad med at vente og se hvad Thor kan som TV-vært?

Og nej, jeg har ikke stemt for Thor, ville måske hvis han skiftede til mit parti, han virker ikke just folkelig, men at han har en masse forstand på politik mener jeg ikke der er tvivl om.
Man kan jo godt synes folk er dygtige, uden at være enig med dem, heldigvis

Det er forhåndsklynkeri/berufsverbot jeg synes er underligt og helt udemokratisk, I ville jo gå helt i spåner hvis DR udelukkede en borgerlig politiker/journalist!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 16:05

Stinker det her ikke lidt af Berufsverbot? Manden har en gang været en slags venstreorienteret og så må han ikke få et job i det offentlige.

Jeg ved ikke om Thor er egnet som journalist, jeg ved ikke om han er god på skærmen, men han skal da have en chance. Det er bestemt ikke første gang TV har ansat en eller anden der ikke havde formelle kvalifikationer. DR er på ingenmåde venstreorienteret .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 16:23

Til de høje lønninger er det ikke noget med at få en chance...........................det bør være kvalifikationerne til jobbet som fører til antagelsen.
I øvrigt tror jeg ikke rigtigt at han er SF'er - men nok nærmere en "jeg skal nok tryne dig hvis det er muligt" ....................det var det så ikke som minister.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 16:34

Dem der har ansat ham mente han havde kvalifikationerne i orden, dem tror jeg på. Jeg skrev om "formelle kvalifikationer", f.eks. uddannelse som journalist.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 23-01-13 16:41

Der er da heldigvis andre TV kanaler end DR.

vic200

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-13 16:42

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 18:13

Citat
jøjø, hvad er forskellen på Thor og Connie Hedegaard

vagnr, jeg synes, at der er en stor forskel.

Connie var uddannet (cand. mag.) og havde relevant erhvervserfaring (journalist på Berlingske) inden hun kom til Radioavisen og siden blev TV-vært.

Desuden havde hun jo masser erfaring fra sin mange år i Folketinget, blandt andet som minister.

Thor har ingen uddannnelse, ingen erhvervserfaring på nær, at han har været minister i 1 år, på trods af, at vælgerne sagde nej tak til ham til folketinget.

Skærmtække!!!???
Tusinder af unge mennesker har vel skærmtække, men af alle vælger man Thor.

Lugter meget af kammerateri - venstrefløjens force
- det skal mine mange licenskroner helst ikke gå til.

Berufsverbot, nej, nu må I holde op!!! - kom igen !!!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-13 18:32

Thor siger;

"- Jeg er et politisk menneske - og det ændrer sig ikke. Men min nye rolle som debatvært betyder, at jeg ikke længere kan være folketingskandidat for SF. Det er indlysende, at de to roller ikke kan forenes uden at spænde ben for hinanden. Jeg har i mange år været partipolitisk aktiv, men nu skifter jeg spor og glæder mig til fremover at bruge mit engagement på de nye DR2-programmer," siger han.
Thor Möger Pedersen bliver fremover debatvært på DR2, hvor han skal stå i spidsen for programmerne med titlen 'Gadens Parlament'.
Programmet, Thor Möger skal være vært for, går ud på, at DR2 inviterer danskerne til at diskutere emner, der optager dem lige nu."

Kan det virkelig lade sig gøre at blive politisk neutral fra den ene dag til den anden...

Citat
Dem der har ansat ham mente han havde kvalifikationerne i orden, dem tror jeg på.
Det kunne blive spændende at vide, hvilke kvalifikationer DDR efterlyste -og hvor mange der søgte stillingen.
Stillingen blev vel opslået..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 18:46

vagnr har tidligere nævnt Uffe Ellemann og Morten Løkkegård, blev de pludselig politiske fra den ene dag til den anden? Blev Connie Hedegaard pludselig "politisk neutral" fra den ene dag til den anden? Eller var de politisk farvede?

DR var vel på jagt efter en god studievært, det mener de at de fandt i Thor, jeg synes vi skal lade det komme an på en prøve. Jeg ved ikke om det er nødvendigt at opslå den type stilling.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 18:47

jøjø, du må vist heller læse lidt op på Connie, du sætter nemlig vognen foran hesten, CH var menigt folketingsmedlem inden hun blev journalist v. berlingeren, og senere skærmtrold.

Du kan starte her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Connie_Hedegaard

Om man synes, det er mere kvalificerende at være cand mag i litteraturvidenskab og historie, og menigt folketingsmedlem i 6 år, eller at have været landsformand for gymnasieleverne, læst statskundskab et år, arbejdet seks år fuldtids med politik, og et lille år som topminister og chefideolog i SF, står enhver frit for at bedømme.

Men det er jo slet ikke det det drejer sig om for jer blå, vel, det er partifarven, ik' å?

Vend tilbage med noget substans (hvis der er noget), når I har set ham et par gange.

Jeg håber han bliver god, og i modsætning til mikrofonholderjournalisterne (som der er alt for mange af), har viden og evner til at klaske dårlige argumenter op ad væggen.

Men vi får se (jeg gør, i hvert fald), I holder jer vel til fordommene, så kan man jo ikke modbevises

Og jo, selvf minder det om berufsverbot at udelukke folk pga deres politiske overbevisning, det næste? bliver vel at præster skal skrive under på de tror på gud(fader bevares!)

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 18:56

Citat
jøjø, du må vist heller læse lidt op på Connie, du sætter nemlig vognen foran hesten, CH var menigt folketingsmedlem inden hun blev journalist v. berlingeren, og senere skærmtrold.

Ja?, det synes jeg nu også, at jeg skriver.
Har jeg udtrykt mig forkert?

Citat
Stillingen blev vel opslået..?

Næppe, stillingen blev vel skabt udelukkende for at give plads til Thor Möger

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 19:09

Citat
Connie var uddannet (cand. mag.) og havde relevant erhvervserfaring (journalist på Berlingske) inden hun kom til Radioavisen og siden blev TV-vært.

Desuden havde hun jo masser erfaring fra sin mange år i Folketinget, blandt andet som minister.

Det kan godt være du mente det anderledes, men jeg opfatter "desuden" og "mange år i Folketinget, blandt andet som minister." som erfaring fra FØR hun blev journalist, men ministerposterne kom først EFTER.

Om DR, TV2 eller andre TV-stationer opslår stillinger som skærmtrold aner jeg ikke (jeg gætter på det også gælder jer andre), men mon dog vindere af X-faktor, Fangerne på fortet eller hvad de mange begavede udsendelser nu end hedder SØGER stillinger, når de pludselig dukker op i deres eget program?

Jeg tror de finder en de mener kan bære et program, og så bliver den pgld ansat.

Mon Mogensen og Kristiansen skulle søge stillinger på TV2?

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 23-01-13 19:34

Generelt er mange af indlæggene en gang enøjet vås.
Og der er vel ingen af skribenterne der har haft adgang til, at vide noget om hans reelle kvalifikationer.
Lad os tage det op om et år, når måske mange er blevet glade for hans virke.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-13 19:43

Citat
Fangerne på fortet eller hvad de mange begavede udsendelser nu end hedder SØGER stillinger,
Nu ligger landet jo således, at det var fun2 som kom ind på ;
Citat
Dem der har ansat ham mente han havde kvalifikationerne i orden,
Så er det jeg spørger: Hvilken kvalifikationer..?
Hvis man søger efter bestemte kvalifikationer, opslår man vel en stillingsbetegnelse - og for at søge stillingen kræves der - som regel da, at vedkommende er i besiddelse af de kvalifikationer der nu efterlyses.

Hvilken profil blev der søgt efter ?
Hvor mange ansøgere var der ?
Var Thor den, med de bedste kvalifikationer ?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 19:45

Citat
Generelt er mange af indlæggene en gang enøjet vås.

Ja, ikke sandt! - vagnr - godt du selv kan se det

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 19:49

Citat
men mon dog vindere af X-faktor, Fangerne på fortet eller hvad de mange begavede udsendelser nu end hedder SØGER stillinger, når de pludselig dukker op i deres eget program?

Det er vist ikke DR, de bliver ansat hos??
Har DR ikke en særlig forpligtelse til at holde sig fri for mistanke om vennetjenester?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 20:34

Citat
Ja, ikke sandt! - vagnr - godt du selv kan se det

Godt nok er Vagn et sjældent navn, ses mest i dødsannoncerne, men jeg er ikke den eneste Vagn, og slet ikke 2901.

Men derudover var jeg enig med min FORnavnebrors

Citat
Og der er vel ingen af skribenterne der har haft adgang til, at vide noget om hans reelle kvalifikationer.
Lad os tage det op om et år, når måske mange er blevet glade for hans virke.

ebg888

Citat
Det er vist ikke DR, de bliver ansat hos??

Det har du sikkert ret i, det er lykkedes mig at undgå at se så meget som en eneste af den slags udsendelser, forpranget har været mere end nok

Men DR bevæger sig på et konkurrencebetonet marked, hvis ingen gider se dem lukker de, så forskellen bliver mindre og mindre (dog heldigvis endnu uden rekvalmer).

TV har bevæget sig meget langt væk fra Bomholts vise ord for godt 60 år siden, da Danmarks radio begyndte at sende

"”Vi skulle i dette land, hvor der kulturelt har været så ihærdigt gennem det sidste århundrede af presse, skoler, organisationer o.s.v., kunne tilrettelægge programmer på en måde, som vi nationalt kan være bekendt. Det er vort mål: at udvikle mennesker fra kiggere til seere, fra blot nysgerrige kiggere til medoplevende seere og i øvrigt at sprede glæde så langt, som vi evner.”

Bomholt talte sør'me også inden TV om "farlig radio" og om "Radioen bør ikke blot være Landets største, men ogsaa dens frieste Talerstol."

Det sidste er vist også gået i glemmebogen, for nogle????

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-01-13 20:34

Citat
Så er det jeg spørger: Hvilken kvalifikationer..?

Det hænder at Tommy spørger efter ting han godt kender svaret på. Thor er blevet ansat som studievært på et debatprogram, så er det vel rimeligt at antage at Thor havde de kvalifikationer der skulle til for at blive studievært. Cheferne på DR er rigeligt kvalificeret til at bedømme Thors kvalifikationer, hvis det viser sig at Thor ikke dur, så bliver han smidt på porten igen, ret enkelt.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 20:43

Citat
Godt nok er Vagn et sjældent navn, ses mest i dødsannoncerne, men jeg er ikke den eneste Vagn, og slet ikke 2901.

Men derudover var jeg enig med min FORnavnebrors

Uha, da-da, det var flovt!

Undskyld, vagnr - jeg undrede mig nu også over, at du pludselig udtrykte dig så bastant.
Det gjorde du så heller ikke!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-13 21:24

Citat
Thor er blevet ansat som studievært på et debatprogram, så er det vel rimeligt at antage at Thor havde de kvalifikationer der skulle til for at blive studievært. Cheferne på DR er rigeligt kvalificeret til at bedømme Thors kvalifikationer,
Nåhhh sådan. Altså, Thor skal være mikrofonholder for godhedstjenesten når deres budskab om mangfoldighed skal spredes.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-13 22:27

DR2-værten Camilla Plum: Racistisk og klamt at kræve åbenhed om hvorvidt kød er halalslagtet.

Er det sådanne udtalelser Thor skal give modvægt..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 22:31

Citat
Undskyld, vagnr - jeg undrede mig nu også over, at du pludselig udtrykte dig så bastant.
Det gjorde du så heller ikke!

ebg888, helt Ok, jeg er ikke helt død, endnu, men holder nok ikke til 2901

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 24-01-13 08:27

prio
Vil du påstå, at DR ikke er venstreorienteret mere?
Jeg vil påstå det
og jeg har meget svært ved at finde noget, jeg er mere ked af at jo flere kanaler der kommer jo mindre undersøgende og kritisk er de
alle de nyheder de bringer er ikke noget de har fundet ud af, det kommer fra andre kilder.
Jeg ikke se forskel på kanalerne og det gør mig gal, fordi jeg ser det kun fordi det er blevet en gammel vane og om det er rød eller blå er jeg sku ligeglad med bare det var kritisk.
alan57

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 11:05

Måske er det bare sådan, at de blå opfatter al kritisk journalistik (undtagen hvis den lige er rettet mod S, SF, EL og R [hvis R eer i regering med de nogen af de tre nævnte partier] som venstreorientet?

I hvert fald kan man ikke på Kandu skrive noget negativt om V, K eller DF, (selv når det er veldokumenteret, som fx at Foghs og Løkkes økonomiske politik skabte en bobleøkonomi, so, svier til os nu) uden at de blå bestrider det.

Mottoet synes stadig at være det, en venstremand brugte for snart 100 år siden

"Hvis det skal kaldes fakta, så benægter a fakta."

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 11:25

Citat
Mottoet synes stadig at være det, en venstremand brugte for snart 100 år siden

"Hvis det skal kaldes fakta, så benægter a fakta."

Havde du spurgt mig, havde jeg hårdnakket påstået at citatet var taget fra Helle eller Villy.

Det ku' ligne dem - nemlig!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 12:05

Tommy, du plejer da at have styr på historien

http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Kj%C3%A6r_%28politiker%29

En anden Venstremand, statsminister Knud Christensen, brugte samme vending kort efter 2. verdenskrig, nu gør de blå det samme, men siger det ikke helt så højt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-13 19:32

Hvilken fakta benægter de blå?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 00:08

Fx dette

Citat
I hvert fald kan man ikke på Kandu skrive noget negativt om V, K eller DF, (selv når det er veldokumenteret, som fx at Foghs og Løkkes økonomiske politik skabte en bobleøkonomi, so, svier til os nu) uden at de blå bestrider det.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-01-13 13:34

På mig ser det ud som om i skændes om det samme, de er ikke kritisk nok mod de røde og de er ikke kritisk nok mod de blå.
Der har i begge problemet, man har mere travlt med at gøre det personligt end rigtigt og kritisk.
Jeg mener at de skal være kritisk mod magthaverne og give sine modstander "blomster" når det er fortjent især hvis der til gavn for vores land eller verden.
Hvis jeg ikke slås for mine modstanders ret til at modsige mig så slutter demokratiet der.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 15:29

En boble er en kunstig, selvforstærkende oppustning af et marked. Jo flere, der satser på stigninger i priserne på eksempelvis aktier eller boliger, jo mere stiger de på grund af den voksende efterspørgsel.
Og mig bekendt, vagnr, (du har selv skrevet det i et indlæg) benyttede du dig også af boblen.
Altså, du har så også været medvirkende til at holde priserne "kunstigt" oppe.

Men ligefrem, at beskylde en enkelt mand for hele misæderen........
Aaaarhhhh men, ved du nu hvad....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 15:37

Hvis der er noget i denne sag, er det at Danmark styres af en sammenfiltret og lukket gruppe af journalister, spin-doktorer, embedsmænd og politikere. De er stort set alle samme uddannet det samme sted, bor sammen, arbejder sammen og er kærester, ex-kærester og gift med hinanden. De baserer sig alle sammen på de samme økonomiske modeller, de fører i store træk den samme politik. Magteliten snakker alle samme sprog, men det er et andet sprog end det Hr og Fru Jensen taler. Denne gruppe dækker alle partierne i folketinget, med undtagelse af EL og i nogen grad DF. De styrer de vigtigste medier, Berlingske, JP/Politiken, DR og TV2. Folk flytter rundt inden for gruppen, skiftes til at have de forskellige hatte på. De interviewer hinanden på live-tv og kommer med ekspertudtalelser om hinanden til aviserne.

I den forbindelse er der ikke nogen afgørende forskel på om regeringen er blå eller "rød", de fører den samme økonomiske politik, for den er født af den samme model. I stedet for at diskutere politik giver folk (som her i tråden) medierne, osv. sig til at diskutere om Helle eller Lars er mest utroværdig, for nogen afgørende forskel på de to er der ikke.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 15:43

Citat
Men ligefrem, at beskylde en enkelt mand for hele misæderen........
Aaaarhhhh men, ved du nu hvad....

Det var nu såvel Fogh som Løkke jeg beskyldte for det, hvad langt de fleste danske økonomer også er enige om. Selv om meget få af dem sagde det så klart dengang

Jeg er nok som de fleste andre mennesker, hvis jeg kan se en personlig fordel i at gøre noget (hvis det er lovligt), så gør jeg det, også selv om jeg synes det er "politisk forkert".

Du har helt ret i, at jeg tjente på det kunstige opsving i boligpriserne (og har tabt noget af det igen efterfølgende), jeg må jo leve med forholdene, som de er!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 16:18

Citat
I stedet for at diskutere politik giver folk (som her i tråden) medierne, osv. sig til at diskutere om Helle eller Lars er mest utroværdig, for nogen afgørende forskel på de to er der ikke.
Den væsenlige forskel på Lars og Helle er nok den, at Helle's varedeklaration er ikke særlig troværdig.
Hånden på hjertet, jeg ville edderhukme føle mig noget så grundigt taget i røven, såfremt jeg havde stemt på A, eller SF

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 25-01-13 16:27

Hej fun2
meget af det du siger er rigtigt, men hvordan kommer vi ud af den ligegyldighed der efterhånden har bredt sig i hele samfundet?
Det vi ser idag er at vi alle sammen enten er røde eller blå og derfor slås imod os selv ligesom folk der er troende bruger religionen til at blande sig i andres liv, ved at true med at det de siger er sandheden og hvis jeg eller andre ikke gør det de mener er rigtigt sker der en helt masse og på den måde stopper de alt kritik.
alan57

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 16:28

Dermed bekræftede Tommy min tese, uden iøvrigt at kommentere mit indlæg...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 16:48

Alan, et af problemerne er jo at vi ikke har en rød regering, vi har en regering hvis politik er dikteret af de Radikale Venstre, RV har aldrig været røde. Langt de fleste skænderier mellem "rød" og "blå" blok er pseudodebatter, i virkeligheden vil de stort set det samme. De "blå" er måske 0,1% hårdere på indvandringspolitikken og måske er de "røde" lidt mere socialt afbalancerede, men i sidste ende er der ikke nogen videre forskel.

Det er også et problem at folk ikke gider sætte sig ind i politik. Selv om der kører nyheder på flere kanaler døgnet rundt, selv om enhver kan læse en masse online, trives overfladiskheden mere og mere. Forskellen på TVAvisen, TV2-Nyhederne og Paradise Hotel bliver mindre og mindre. Og politikerne, medierne, spindoktorene, og eksperterne præsenterer i højere og højere grad den samme pseudokonflikt, uden at have tid eller lyst til at grave ned under den polerede overflade. Tommy er et fint eksempel på den moderne medieforbruger, han gør intet andet end repetere de samme floskler og fordomme.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 16:53

Måske burde vi bare oprette en permanent tråd, der fx kunne være noget i retning af

Citat
Du er dum, fordi du tror mine politikere er dumme/utroværdige/egoistiske/pædofile/grådige/unge/gamle/uuddannede/for uddannede/går med forkerte tasker!

Nej, det kan du selv være!

For det er der spm. under politik altid lander, hvis de ikke bliver lukket i tide.

Det virker ligeså uafvendeligt som kontinentaldrift, der vist er endnu sværere at styre end såvel kønsdrift som jernbanedrift

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 17:32

vagnr, enig, det ville være langt lettere at lave en permanent tråd. Måske kunne vi få kandu.dk til at lave afstemningsknapper:
"De blå er dumme"
"De røde er dumme"
"De er alle dumme"
Så behøvede man end ikke skrive noget, men kunne bare gå ind på tråden og stemme når der er noget man er utilfreds med.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 25-01-13 17:37

Citat
Hvis der er noget i denne sag, er det at Danmark styres af en sammenfiltret og lukket gruppe af journalister, spin-doktorer, embedsmænd og politikere. De er stort set alle samme uddannet det samme sted, bor sammen, arbejder sammen og er kærester, ex-kærester og gift med hinanden. De baserer sig alle sammen på de samme økonomiske modeller, de fører i store træk den samme politik. Magteliten snakker alle samme sprog, men det er et andet sprog end det Hr og Fru Jensen taler. Denne gruppe dækker alle partierne i folketinget, med undtagelse af EL og i nogen grad DF. De styrer de vigtigste medier, Berlingske, JP/Politiken, DR og TV2. Folk flytter rundt inden for gruppen, skiftes til at have de forskellige hatte på. De interviewer hinanden på live-tv og kommer med ekspertudtalelser om hinanden til aviserne.

Vældig interessante iagttagelser, fun2.
Det er jo en ren gyser, forhåbentlig står det ikke helt så slemt til?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 17:38

fun2, mon ikke

"De er alle dumme"

ville vinde, stort

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 17:54

jøjø, om det er "så slemt", er selvfølgelig subjekt, men det er slemt.

vagnr, jeg tror også at "de er alle dumme" ville vinde.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 18:53

Fun2 og vagnr, benægter I disse fakta..?

-Den røde regering har belagt folket med så store afgifter, at det er blevet væsenlig dyrere at være dansker - og især dyrere for de fattige.
Benægter I det..?

Benægter i, at det, Helle og EU er ved "strikke" sammen, vedr. bankunionen gør, at danskerne - til trods for de tidligere har sagt NEJ - langsomt -men sikkert, får Euroen ind af bagdøren..?

Benægter I, at asylpolitiken sejler? Aldrig har vi fået så mange indvandrede ind i landet - og til evig forsørgelse som nu.

Benægter I også at, Sandholmlejren flyder med narkotika og politiet ser igennem fingrene med det.....fordi korpset har travlt med at snuppe fru Jensen, fordi hun ikke har ringeklokke på cyklen. Ellers opnår korpset ikke kvoten på at kradse en halv milliard ind i bøder - Ja, det er jo regeringens mål.

Benægter I også, at indvandrervolden mod alm. borgere - og især mod homoer, jøder og grønlændere er stigende..?

Hvis I benægter ovenstående fakta, er I både blinde og døve........og som I selv skriver, "dumme"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 19:08

Tommy, kan du selv finde ud af hvad det er du benægter, jeg tror listen er for lant til at jeg orker at lave den.

Min pointe (skal IKKE udtales pøjnte, som flere og flere gør) var, at vi alle har vores holdninger, hæfter os ved det der bekræfter det vi troede/"vidste" i forvejen, mens det der trækker den anden vej lissom ikke "preller på".

Det vidste allerede (nogle kloge) gamle romere, Julius Cæsar, fx

Citat
Fere libenter homines id, quod volunt, credunt

('Vi tror gerne, hvad vi ønsker').

Gallerkrigen 3,18.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 19:27

Tommy:

Hvilke nye skatter og afgifter? Hvordan er det blevet dyre at være dansker under den "røde regering" og hvordan hænger det sammen med det underskud på 100 milliarder der var resultatet af 10 års blå regeringspolitik?

På hvilken måde er "den røde regering" ved at indføre Euroen af bagdøren? Ville det være anderledes med en blå regering?

På hvilke punkter har "den røde regering" ændret asylpolitikken? Hvordan definerer du "sejler"?

Jeg kender ikke forholdene på Sandholm, var det anderledes under den blå regering? Hvordan er den "røde" regering ansvarlig for forholdene på Sandholm?

Har du nogen tal for "indvandrervolden"? Kan du dokumentere at den er stigende? Hvad gjorde den blå regering for at mindske "indvandrervolden"?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 19:43

Jeg gider ikke at forklare det for dig. Kan du ikke selv se det...jamen så fred være med det.

Sov godt!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-01-13 20:00

Tja, Tommy vil have os til at forholde os til hans løse påstande, fordomme og forvildelser, når vi så spørger til en anelse dokumentation, så "fred være med det"...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 22:22

Citat
når vi så spørger til en anelse dokumentation,
Læser du ikke aviser, ser du ikke tv..?
Men lad mig give dig en lille ledetråd; Afgifter på Dieselbiler, afgifter på træpiller, brænde, kørselafgifter på lastbiler..osv osv øl, vin chokolade, el og olie osv..osv osv

Puha jeg ku' blive ved..!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 22:31

Tommy, ser du ikke hanbold, det grænser til landsforræderi

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-13 23:33

Jo, der er noget der hedder HALVLEG

VI ER I FINALEN!!!!!!!!!!

OG DET VAR DANMARK

Undskyld, jeg blev for nationalistisk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 00:02

Til fakta-benægteren fun2

Jyllands-Posten foretog tilbage i 2005 en stikprøve i 10 andre politikredse med mange indvandrere og efterkommere, og har desuden gennemgået de statistiske opgørelser fra Danmarks Statistik om omfanget af kriminalitet blandt personer med anden etnisk baggrund end dansk. Politiet i landets 53 politikredse er ikke forpligtede til at registrere, hvor meget af kriminaliteten der begås af personer med anden etnisk baggrund end dansk. Den enkelte politimester bestemmer, om tallet skal opgøres. I undersøgelsen i de 10 kredse har det lokale politi opgjort andelen på baggrund af lokalt kendskab til de sigtede, fremstillede og sigtede, eller på deres efternavne. Undersøgelsen viser følgende:

· Frederiksberg Politi… 41 procent af alle sigtede i voldssager i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens dennne befolkningsgruppe udgør 13 procent af politikredsens befolkning.

· Glostrup Politi… 40 procent af alle varetægtsfængslede har en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør knapt 20 pct. af lokalbefolkningen.

· Hvidovre Politi… 31 procent af arrestanterne er folk med anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør knapt 12 procent af lokalbefolkningen.

· Gladsaxe Politi… 30 procent af alle arrestanter i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør 11 procent af politikredsens lokalbefolkningen.

· Århus Politi… 44 procent af alle opklarede forbrydelser i politikredsen i 2002 i forbindelse med straffeloven og særlovene (bl.a. våbenloven) blev begået af personer med en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør 12 pct. af lokalbefolkningen.

· Odense Politi… Omkring 25 procent af arrestanterne i Odense politikreds i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne befolkningsgruppe udgør knap 9 procent af lokalbefolkningen.

· Slagelse Politi… 31 procent af de fremstillede i retten i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne gruppe udgør godt 6 procent af lokalbefolkningen.

· Herning politi… 25 procent af alle arrestanter i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne gruppe udgør 6 pct. af lokalbefolkningen.

· Haderslev Politi… 24 procent af alle sigtede i røverisager i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne gruppe udgør knap 5 procent af lokalbefolkningen.

· Vejle Politi… 40 procent af alle fremstillede i 2004 havde en anden etnisk baggrund end dansk, mens denne gruppe udgør knap 7 procent af lokalbefolkningen.

Stikprøven blandt politikredsene efterlader ikke nogen tvivl: Unge med en anden etnisk baggrund end dansk er langt mere kriminelle end deres jævnaldrende med dansk baggrund.

Nu venter jeg på de nye tal for 2011 - og tallet er stigende - meget stigende..!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 00:09

Citat
På hvilke punkter har "den røde regering" ændret asylpolitikken? Hvordan definerer du "sejler"?
Fun2, hvor mange - ikke vestlige asyl ansøgere har fået varigt ophold i 2012..?
Kom med et tal - og gerne det rigtige.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-01-13 00:16

Citat
Til fakta-benægteren fun2

Hvor har jeg benægtet fakta?

Citat
Stikprøven blandt politikredsene efterlader ikke nogen tvivl: Unge med en anden etnisk baggrund end dansk er langt mere kriminelle end deres jævnaldrende med dansk baggrund.

Det er velkendt.

Citat
Nu venter jeg på de nye tal for 2011 - og tallet er stigende - meget stigende..!

Hvis ikke du har tallet, hvordan ved du så at det er stigende?

Citat
Fun2, hvor mange - ikke vestlige asyl ansøgere har fået varigt ophold i 2012..?

Jeg bad om dokumentation, svaret er at jeg skal skaffe dokumentationen. Kære Tommy, du må selv dokumentere dine fordomme og vildfarelser.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-13 07:41

Da jeg foreslog en permanent tråd

Citat
Du er dum, fordi du tror mine politikere er dumme/utroværdige/egoistiske/pædofile/grådige/unge/gamle/uuddannede/for uddannede/går med forkerte tasker!

Nej, det kan du selv være!

burde jeg selvfølgelig også have skrevet at etnere skulle være en del af den permanente tråd, de dukker jo også op i alle spm., før eller siden.

UNDSKYLD

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-01-13 13:48

vagnr, vi bør nok lige lave to ekstra knapper på den der permanente tråd:
"Indvandrene er dumme"
"indvandredebatten er dum"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 16:44

Citat
burde jeg selvfølgelig også have skrevet at etnere skulle være en del af den permanente tråd, de dukker jo også op i alle spm., før eller siden.
Hvad er dit problem, vagnr..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-13 17:13

Tommy, hvad har

Citat
Benægter I, at asylpolitiken sejler? Aldrig har vi fået så mange indvandrede ind i landet - og til evig forsørgelse som nu.

Benægter I også at, Sandholmlejren flyder med narkotika og politiet ser igennem fingrene med det.....fordi korpset har travlt med at snuppe fru Jensen, fordi hun ikke har ringeklokke på cyklen. Ellers opnår korpset ikke kvoten på at kradse en halv milliard ind i bøder - Ja, det er jo regeringens mål.

Benægter I også, at indvandrervolden mod alm. borgere - og især mod homoer, jøder og grønlændere er stigende..?

Med Thor at gøre, hvorfor dukker etnerne med søvngangeragtig sikkerhed op i spm der intet har med etnere at gøre, og det er meget ofte dig der bringer det på bane?

I øvrigt mener jeg Khartago bør ødelægges

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 19:17

Vagnr, husk at feje for egen dør først - for hvad har boligboble med Thor at gøre..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-13 19:45

Citat
Vagnr, husk at feje for egen dør først - for hvad har boligboble med Thor at gøre..?

Ok, vi kan feje sammen, jeg nævner da ikke ALTID boligboblen, Øh, gør jeg

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 20:19

Citat
Ok, vi kan feje sammen, jeg nævner da ikke ALTID boligboblen, Øh, gør jeg
Njaaaarhhh, raten ligger vel på 80 -85%

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-13 23:09

Citat
Nu venter jeg på de nye tal for 2011 - og tallet er stigende - meget stigende..!

Hvis ikke du har tallet, hvordan ved du så at det er stigende?
Ja, vi skal til det.

Vagnr og fun kan evt. lukke øjnene for kendsgerningerne.

Sakset fra Danmarks statistik
Citat
Indvandrere og efterkommere udgør henholdsvis 12 og 4 pct. af de
personer, der dømmes for kriminalitet i Danmark. Når tallene korrigeres for forskelle i alder, er kriminalitetsindekset for mandlige indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande 78 pct. højere end indekset for alle mænd. Når der yderligere korrigeres for forskelle i socioøkonomisk status, reduceres kriminaliteten til at være 52 pct. højere for
mandlige ikke-vestlige indvandrere og efterkommere (se afsnit 5.1).
Det samlede kriminalitetsindeks for mandlige indvandrere og efterkommere på 152 dækker i virkeligheden over store forskelle mellem
indvandrere og efterkommere. De mandlige ikke-vestlige indvandrere
har således et kriminalitetsindeks på 134, mens efterkommernes er 245.
Stigende andele af efterkommerne blandt hele gruppen af indvandrere
og efterkommere vil således i sig selv påvirke det samlede indeks i opadgående retning (se afsnit 5.1).
Børn af efterkommere har mindst en forælder, der er efterkommer og
ingen forælder med dansk oprindelse. Der var 11.901 børn af efterkommere 1. januar 2011 - heraf havde 90 pct. ikke-vestlig oprindelse
(se afsnit 6.1).
80 pct. af de ikke-vestlige børn af efterkommere er under 10 år. De vestlige børn af efterkommere har en anden aldersfordeling, og selv om de
samlet set er klart i undertal, er der blandt børn af efterkommere, som
er fyldt 20 år, over fem gange så mange med vestlig oprindelse som med
ikke-vestlig (se afsnit 6.2).
For 63 pct. af de 0-29-årige børn af efterkommere har begge forældre
oprindelse i enten Tyrkiet, Pakistan eller Jugoslavien. At disse tre lande
dominerer, er en naturlig følge af, at det var herfra, de første indvandringsbølger kom i 1960’erne og 1970’erne. Det er deres efterkommeres
børn, som udgør hovedparten af børnene af efterkommere (se afsnit
6.3).
Da de fleste børn af efterkommere er under 10 år og da gruppen er meget lille, er der endnu meget begrænsede muligheder for at beskrive
børn af efterkommere i forhold til uddannelse, arbejdsmarked og kriminalitet (se afsnit 6.7 og 6.8).
I

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-01-13 01:02

Tommy, jeg forstår ikke rigtigt hvad du vil med dit citat fra Danmarks statistik, der er sådan set ikke noget nyt i det. Jeg ved heller ikke rigtigt hvorfor jeg og vagnr skulle ønske at lukke øjnene for kendsgerningerne. Måske du skulle prøve at forklare formålet med at poste det citat.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-13 06:25

Go'morn, Tommy

Jeg er næsten sikker på jeg tidligere har linket til det samme (eller noget tilsvarende) fra DS, fordi det er afgørende at korrigere for alder og socio-økonomisk indeks, noget DF altid "glemmer".

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 27-01-13 13:01

fun2 har desværre ret i meget af det fun2 får frem her.
Vi det danske folk er blevet mere dum og nemmere at narre til skyttegravskrig rød mod blå og op i r med landets befolkning.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-13 13:04

I 2011 blev der anmeldt hele 841 gaderøverier i København. Det var en stigning på næsten 30 procent i forhold til året før.
På trods af et målrettet arbejde fra politiets side er antallet af gaderøverier eksploderet de seneste år, og de er tilmed blevet grovere. De fleste gerningsmænd truer deres ofre med kniv, men også skydevåben er brugt.

Hele 2099 personer blev sidste år fremstillet i grundlovsforhør og sigtet for grov kriminalitet. Det er det højeste antal i fem år og 202 personer flere end i 2010.

To tredjedele af de sigtede, der fremstilles i Københavns dommervagt med krav om varetægtsfængsling, personer af udenlandsk herkomst. Det gjaldt 1422 af de 2099 sigtede i 2011, og det er en stigning på 139 personer fra året før. 245 blev fremstillet for vold, hvilket er en kraftig stigning fra 191 i 2009. Antallet af sigtede personer med udenlandsk herkomst har faktisk været konstant stigende i fem år.
Tallene fra dommervagten bliver endnu mere uhyggelige, når man ser på de 15-17-årige. Her er cirka tre fjerdedele af de unge kriminelle af udenlandsk herkomst.

vagnr, har du nogensinde spekuleret på, hvorfor dit parti, A, snart er skrumpet ind til ingenting - partiet bliver mindre og mindre, for til sidst at forsvinde totalt..
Kort sagt, A er ved at blive et "noget", som kan opleves på Frilandsmuseet.
Faktisk uhyggeligt at tænke på. Dette gamle stolte arbejderparti, som desværre kom i Poul Nyrups hænder og ..............Nå ja, den historie kender vi jo.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-01-13 14:50

Citat
vagnr, har du nogensinde spekuleret på, hvorfor dit parti, A, snart er skrumpet ind til ingenting - partiet bliver mindre og mindre, for til sidst at forsvinde totalt..

Jeps, masser, jeg holder op med at spekulere over det, når A, i prioriteret rækkefølge, enten

1) er kommet nogenlunde tilbage til fordums storhed (der er flere partier nu end dengang)
2) har fundet den samme effektive spinmetode, som V og O (K er vist mere A-agtig der)
3) er udslettet

I øvrigt er der en interessant kronik i Politiken i dag om Scavenius, skrevet af Niels Barfoed, ikke en hvidvask, snarere en koldtvandsgråvask

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-01-13 15:02

Citat
I øvrigt er der en interessant kronik i Politiken i dag om Scavenius, skrevet af Niels Barfoed, ikke en hvidvask, snarere en koldtvandsgråvask
Den er læst - og arkiveret.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-13 10:24

Sakset fra Den Korte Avis.

Citat
Efter at regeringen på en række områder har slækket på den stramme udlændingepolitik, VKO-flertallet førte, er turen nu kommet til uddeling af statsborgerskaber.

Folketingets partier indkaldes i løbet af kort tid
Trine Bramsen oplyser, at Folketingets partier inden for kort tid vil blive indkaldt til forhandlinger om ændringerne i de krav, der fremover skal stilles for at opnå dansk statsborgerskab.

Nu skal det være lettere at få et dansk statsborgerskab, fastslår både Socialdemokratiets indfødsretsordfører, Lennart Damsbo-Andersen og den socialdemokratiske formand for Udvalget for Udlændinge- og Integrationspolitik, Trine Bramsen.

Der skal især slækkes på sprogkravene og skemaet med afkrydsningsspørgsmål vedrørende kendskabet til dansk kultur og historie forsvinder helt i den borgerskabsprøve, som regeringen i øjeblikket har under udarbejdelse, og som skal erstatte den nuværende indfødsretsprøve.

Hvorfor skal de dog vide, hvornår H.C. Andersen er født?
Efter socialdemokratisk opfattelse er et rimeligt kendskab til årstal inden for dansk kultur og historie noget overflødigt pjat at forlange at nydanskere skal have kendskab til.

”Alt det der med, hvornår H.C. Andersen og Gorm den Gamle er født, kan de jo ikke rigtigt bruge til noget,” siger Trine Bramsen til Den Korte Avis og fortsætter:

”Det er alle de der afkrydsningsspørgsmål, vi vil have væk og få nogle mere aktuelle og relevante spørgsmål ind i prøven.”

Hun bakkes op af den socialdemokratiske indfødsretsordfører, Lennart Damsbo-Andersen, som heller ikke finder, at et vist kendskab til årstal i dansk kultur og historie er relevant for danske statsborgere:

”I forhold til det, der er nødvendigt for at være borger her i landet, er det overhovedet ikke vigtigt,” siger han til Den Korte Avis.

Funktionelle analfabeter ikke noget problem
Efter hvad Den Korte Avis erfarer skal sprogkravene sænkes, således at ansøgere kun skal have bestået Danskprøve 2 mod nu Danskprøve 3 som betingelse for at få statsborgerskab.

At det kan medføre, at der fremover vil blive uddelt statsborgerskaber til folk med ringere danskkundskaber, ser den socialdemokratiske indfødsretsordfører, Lennart Damsbo-Andersen, ikke som noget problem:

”Vi har jo i Danmark over en halv million såkaldt funktionelle analfabeter, og de klarer sig da tilsyneladende meget godt. Både i forhold til at skaffe sig arbejde, deltage i afstemninger og alt muligt andet, så det er ikke noget problem,” siger Lennart Damsbo-Andersen til Den Korte Avis.

Han kan dog ikke opgive noget tal på, hvor mange af de funktionelle analfabeter, der reelt er i arbejde, men henviser til, at stemmeprocenten i Danmark normalt ligger på omkring de 90, så de deltager da i hvert fald i demokratiet, understreger han.

Det sagde Helle Thorning-Schmidt dengang i 2010
Allerede inden Folketingsvalget i 2011 havde Socialdemokratiets formand, Helle Thorning-Schmidt, travlt med at berolige vælgerne i spørgsmålet i udlændingepolitikken.

Der vil ikke ske nogen lempelser, og De Radikale vil ikke få indflydelse, fastslog hun i Berlingske den 20. november 2010:

”Jeg kunne ikke drømme om at gå over mod en lempeligere udlændingepolitik. Det bliver ikke De Radikale, som skal bestemme vores udlændingepolitik. Det er de brede vælgergrupper ikke interesseret i, og jeg er slet, slet ikke interesseret i det.”

Et nyt løftebrud eller radikal indflydelse?
Hos socialdemokraterne afviser indfødsretsordfører Lennart Damsbo-Andersen på det kraftigste, at den lettere adgang dansk statsborgerskab, som regeringen nu arbejder på at få gennemført, skulle have noget med løftebrud og radikal indflydelse at gøre:

”Nej, det er det ikke. Det er noget, vi har diskuteret lang tid i Socialdemokratiet og også har givet udtryk for, hvis du går ind og kigger. Så det er det sådan set ikke. Det ligger helt på linie med det, vi har sagt,” siger Lennart Damsbo-Andersen til Den Korte Avis.

Folketingets partier indkaldes i løbet af kort tid
Nu bliver Folketingets partier altså inden for kort tid indkaldt til forhandlinger om ændringerne i de krav, der fremover skal stilles for at opnå dansk statsborgerskab.

Trine Bramsen understreger dog, at forhandlingerne skal foregå på det grundlag, som regeringen har fastlagt for den nye borgerskabsprøve.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-01-13 11:58

Tommy, du vil tilsyneladende gerne diskutere indvandrere, men det har ikke rigtigt noget med tråden at gøre, så var det ikke en bedre ide at oprette din egen tråd til emnet, så kan du jo se om der er nogen der gider diskutere med dig. Det med at diskutere indvandring har de blå brugt rigtigt meget de sidste 25 år, hver eneste diskussion endte med at de blå sagde: "jamen indvandrene ..." og så har de givet sig til at opremse alle de problemer de mente at der var med indvandrene. Problemet er at Tommy, Karen, Rolf og andre hengemte blå ikke rigtigt har fundet ud af at den diskussion er outdated, så find lige på noget nyt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-13 13:51

Citat
Tommy, du vil tilsyneladende gerne diskutere indvandrere, men det har ikke rigtigt noget med tråden at gøre
Jeg prøver på at vågne sådan en som dig - det har jeg nok ikke meget held med, men så har jeg da forsøgt.

Citat
så var det ikke en bedre ide at oprette din egen tråd til emnet,
Nej.

Citat
Det med at diskutere indvandring har de blå brugt rigtigt meget de sidste 25 år, hver eneste diskussion endte med at de blå sagde: "jamen indvandrene ..." og så har de givet sig til at opremse alle de problemer de mente at der var med indvandrene.
Ja, de funny Radigale vil jo gerne tale problemet ned.

Citat
Problemet er at Tommy, Karen, Rolf og andre hengemte blå ikke rigtigt har fundet ud af at den diskussion er outdated, så find lige på noget nyt.
Ja det har du jo gjort med Rolf..? Hvem er Rolf ??? Er det Rolf Sørensen du mener..? Eller måske Rolf Krake..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-01-13 14:15

Tommy,
Citat
Jeg prøver på at vågne sådan en som dig - det har jeg nok ikke meget held med, men så har jeg da forsøgt.

Jeg er vågen, det er dig der faldet i søvn for 20-25 år siden og har sovet lige siden.

Grunden til at du ikke opretter din egen tråd er jo at du godt ved at der ikke er nogen der gider diskutere med dig, af den simple grund at du ikke gør andet en gentager 25 år gamle floskler og fordomme.

Og jeg mente naturligvis Ralf.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-13 14:41

Citat
Grunden til at du ikke opretter din egen tråd er jo at du godt ved at der ikke er nogen der gider diskutere med dig, af den simple grund at du ikke gør andet en gentager 25 år gamle floskler og fordomme.
Nå for søren, er det derfor.

Men funny, læs her; http://www.dailymail.co.uk/news/article-2267515/Baroness-Warsi-Fewer-people-think-Islam-compatible-British-life.html

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-01-13 15:19

Tommy, en diskussion indebærer andet end at poste link til tilfældige artikler. Ikke underligt at der ikke er nogen der gider diskutere indvandring med dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-13 15:42

du vil da gerne

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-01-13 16:00

Man kan konkludere at Tommy end ikke ved hvad en diskussion er

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-01-13 16:30

Og jeg må desværre konstatere, at fun er fyldt med tilsætningsstoffer.
Hovedingrediensen er tomme kalorier og masser af E- numre.

E 102 Tartrazin
E 104 Quinolingult
E 110 Sunset Yellow FCF (Orange Yellow S)
E 122 Azorubin
E 123 Amaranth
E 124 Ponceau 4R
E 127 Erythrosin
E 129 Allura Red AC
E 131 Patent Blue V
E 132 Indigotin
E 133 Brilliant Blue FCF
E 142 Green S
E 151 Black PN (Brilliant Black BN)
E 155 Brown HT
Carminer:
E 120 Carmin (Carminsyre, Cochenille)
Konserveringsstoffer:
E 200/202/203 Sorbinsyre samt salte
E 210/211/212/213 Benzoesyre samt salte

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 10:17

Citat
Problemet er at Tommy, Karen, Rolf og andre hengemte blå ikke rigtigt har fundet ud af at den diskussion er outdated, så find lige på noget nyt.

Ja funny, jeg ved godt du ikke kan lide det, men jeg bliver desværre nødt til, at gøre dig opmærksom på, hvorledes nazismen trives i bedste velgående på Nørrebro;http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article5121639.ece

Jeg håber ikke, jeg har fornærmet dit radikale menneskesyn.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-01-13 11:13

Ved ikke lige hvorfor jeg kommer til at tænke på

http://www.youtube.com/watch?v=lD4o6RV_kdI

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 12:01

Det giver jo ikke mening Tommy. Jeg havde læst artiklen du linker til. Hvorfor tror du at du fornærmer mig ved at poste links til tilfældige artikler? Hvorfor tror du at jeg er radikal? Hvorfor mener du at du er nødt til at gøre mig opmærksom på artiklen? Hvorledes har artiklen relevans i en tråd om at Thor er blevet ansat hos DR? Hvilken forbindelse er der mellem det du citerer og artiklen? Udover at du spilder min tid, hvorfor tror du så at jeg ikke kan lide at du poster links til tilfældige artikler?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-01-13 12:39
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 14:22

Nu skal vi lege "6 spørgsmål til professoren"
ååååh ja, lad gå da. Jeg skal nok svare efter bedste overbevisning.

Citat
Det giver jo ikke mening Tommy. Jeg havde læst artiklen du linker til.
Pyyyha, det var godt. Jeg fornemme ellers, du slet ikke læste aviser.
Citat
Hvorfor tror du at jeg er radikal?
Som du sikker ved, dækker ordet "radikal" over mange ting - gæt selv - du plejer at være god til at gætte.
Citat
Hvorfor mener du at du er nødt til at gøre mig opmærksom på artiklen?
Fordi, jeg fornemmer, du slet ikke holder dig orienteret om noget som helst. Se evt. mit svar længere oppe.
Citat
Hvorledes har artiklen relevans i en tråd om at Thor er blevet ansat hos DR? Hvilken forbindelse er der mellem det du citerer og artiklen?
Ahaaaa, så er der alligevel noget om, at min fornemmelse vedr. dig og avislæsning og din almene politiske viden er rigtig.
Citat
Udover at du spilder min tid
Nu ligger landet sådan, at det faktisk er dig, der spilder min tid.
Citat
hvorfor tror du så at jeg ikke kan lide at du poster links til tilfældige artikler?
Ja, det er jo sådan set dig, der skal fortælle mig det. Jeg ved ikke hvorfor du ikke kan li' det.....fortæl..... fortæl....

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 29-01-13 14:27

Det er da godt at I har noget at skrive om resten af året.
En skide politiker fra Christiansborg.

vic200

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 14:43

Tommy, det var så lige præcis ikke svar på noget som helst.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 15:22

Citat
Tommy, det var så lige præcis ikke svar på noget som helst.
Nårhhh...? Du spurgte, jeg svarede.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 16:17

Sakset fra Den Korte Avis.

Citat
Kunne man forestille sig et Frankrig uden vin, svinekød, charcuteri eller lingeri?

Nej vel! Hvad ville Frankrig være uden disse ting? Men det er, hvad radikale muslimer i flere byen i Sydfrankrig stiller krav om.

Nu er det ikke kun store byer som Paris og Marseille, der oplever problemer med aggressive radikale muslimer. Mindre byer i Sydfrankrig gør det også. Det er nyt.

Men der er også noget andet, der er ved at ske.

”Anti-fransk racisme”
Tidligere var problemet især, at de radikale muslimer forsøgte at presse og true andre muslimer til at efterleve Koranens regler.

Men nu stille de også krav til ikke-muslimer, til almindelige franskmænd.

Det er helt samme mønster som i Storbritannien, hvor der er opstået muslimske patruljer, der hundser rundt med britter på gaden, som ikke må drikke alkohol og været let påklædte.

I Frankrig forsøger lignende ”patruljer” at tvinge franskmænd til at indordne sig under koranens regler.

Ifølge en lokal sydfransk avis ”La Depeche du Midi” har lederen af oppositionen Jean-Francois Copés talt om ”anti-franske racisme”.

De handlende på markedet i Chemin Bas d’Avignon blev truet
På markedet på Chemin Bas d’Avignon har medlemmer af organisationen ”Muslimsk Radikal Bevægelse af Salafister” truet de handlende, som solgte vin, svinekød, charcuteri og lingeri, med døden. En charcutier (viktualiehandler), som havde en god kundekreds, forsvandt, uden at nogen ved hvorhen. Et lille butikskompleks er blevet brændt ned, og det fik de lokale beboere til at protestere imod de unge muslimer.

I den lokale avis, Midi Libre, kunne man læse om forløbet. Flere af de handlende havde klaget til politiet over skræmmende hændelser. De havde anmeldt trusler fra personer, som kaldte sig ”Muslimsk Radikal Bevægelse af Salafister”. De handlende var blevet udspurgt om de solgte alkohol, charcuteri eller dameundertøj.

På den baggrund indkaldte præfekten (Statens repræsentant) for departementet Gard, Mr. Bousiges, repræsentanter for det muslimske samfund for at drøfte sikkerheden på markedet.

Efter mødet sagde viceborgmesteren, at der nu var planlagt TV-overvågning, og at der var brug for samarbejde med landspolitikerne.

Driss El Moudni, den regionale repræsentant for ”Det Franske Råd for Den Muslimske Tro”, som også deltog i mødet, lovede at undersøge sagen nærmere.

“Forsvind beskidte franskmand”
I Carcassonne, den berømte middelalderby ved Pyrenæerne, blev Michel del Burgo, der er en kendt kok, blev overfaldet i bydelen Conte i byen Carcassonne med 48.000 indbyggere. Conte er ikke talt med som en af de ”følsomme zoner”, men den har flere af disse indvandrerghettoers karakteristisk så som afbrændte biler.

Michel del Burgo beskriver selv sin oplevelse sådan her: ”Jeg var på vej gennem kvarteret Conte, da jeg stoppede op for at besvare et telefonopkald. Medens jeg talte, hørte jeg, at der blev råbt: “Fuck-Off du der, beskidte franskmand. Du har ikke hjemme her! ” (”Casse-toi sale Français, t’es pas chez toi ici”)

Han vil ikke tage sig af disse fornærmelser og fortsætte samtalen, men: … “Pludselig kom en sten igennem vinduet på bilen, som var en lille kølebil. Og derefter en anden, som knuste forruden”, fortsætter Michel Del Burgo, som ikke havde andet valg end at starte bilen og køre væk.

Dagen efter meldte han angrebet til politiet. Men han tør ikke mere færdes i bydelen Conte.

Flere islamister anholdt – forbindelse til terrorister i Indonesien
I Nice blev tre mænd i samme periode anholdt. De var mistænkt for mistænkt for at ”jihad-aktiviteter” og tilhørte en radikale islamistiske bevægelse. Andre er tidligere blev arresteret for at tilhøre samme bevægelse, der har forbindelse til Indonesien.

Muslimske parallelsamfund
Mange af disse problemer er knyttet til de såkaldte ”følsomme områder” Disse 49 områder kalder justitsminister Manuel Valls nu for “prioriterede områder” .

Men dette nye kodeord ændre ikke på, at det er at bydele med mange muslimske indvandrere og megen kriminalitet. Det er fortsat områder hvor narkotika og våben kan cirkulere næsten frit. Muslimske parallelsamfund med tilløb til egne love og regler, hvor politiet kun vanskeligt kan færdes og arbejde. (en del oplysninger kan læses på hjemmesiden: Mouvement Pour La France)

Hadet til franskmænd og vestlige værdier vokser
Hadet til Frankrig blandt den yngre generation griber om sig og bliver stærkere og dybere. For eksempel er blandt andre Mehra (terroristen fra Toulouse) blevet martyr blandt en del unge.

Disse unge bliver påvirket af både imamer og mafiaen og er meget svære at integrere i det franske samfund.

Hele Middelhavsområdet er ved at blive ændret af indvandringen
Den sydlige del af Middelhavet er næsten afkristnet. På Middelhavets nordlige kyster sker der en hurtig islamisering. Denne omvæltning er særdeles iøjnefaldende, når man ser på udviklingen i Marseille. Her kan man se hvordan indvandring og mafia gensidig forstærker hinanden.

Men det er altså ikke kun i storbyer som Marseille der har problemer med muslimsk indvandring er koncentreret omkring de større byer, så viser vores problemer i provinsbyerne i Sydfrankrig, at problemet breder sig med foruroligende hast.

Anti-fransk racisme
Det er disse hændelser der har fået Jean-Francois Copés til at tale om tale om ”anti-franske racisme”.

Jean-Francois Copé er i dag formand for UMP (det store franske borgerlige parti). Han er flere gange senere kommet med kritik af den socialistiske regerings manglende håndtering af integrationsproblemerne i Frankrig. Især de store problemer med araberne fra Nordafrika, herunder den tidligere franske koloni Algeriet. Flere terrorhandlinger i 2012 blev da også begået at netop arabere fra Algeriet. Terrorangrebene i både Toulouse og Strasbourg / Paris er tidligere beskrevet i Den Korte Avis.

Spørgsmålet er ikke om det vil ske i Danmark - men mere et spørgsmål om, hvornår.

Holger Danske, din gamle røver, VÅGN OP..!!!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 16:30

Og så skulle vi lige have endnu et ligegyldigt og irrelevant citat fra de professionelle meningsmagere Karen og Ralf.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 16:44

Citat
Og så skulle vi lige have endnu et ligegyldigt og irrelevant citat fra de professionelle meningsmagere Karen og Ralf.
Kære fun, hvis der er skrevet noget løgn i artiklen, vil du så ikke være så venlig at påpege det sted, hvor der er skrevet løgn.

Tak fun.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 16:49

Tommy, jeg skrev ikke at det er løgn, jeg skrev at det var ligegyldigt og irrelevant.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 18:04

Skulle man tage stilling til artiklens sandhedsværdi, skulle man tage stilling til sætninger som:
Citat
Den sydlige del af Middelhavet er næsten afkristnet

Den slags kan man jo ikke bevise eller modbevise. Middelhavet er fuld af fisk og skaldyr, er de ved at blive "afkristnet"?

Formålet med artiklen er jo heller ikke at præsentere læserne for fakta, fortælle noget nyt, oplyse, men udelukkende at skræmme folk og bekræfte de allerede overbeviste i deres fordomme. Det er det meningsfabrikken Karen & Ralf går ud på, det har de skabt sig et levebrød ved, fred være med det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 18:44

Citat
Formålet med artiklen er jo heller ikke at præsentere læserne for fakta, fortælle noget nyt, oplyse, men udelukkende at skræmme folk og bekræfte de allerede overbeviste i deres fordomme.
Det var nyt for mig - og garanteret også for andre.
Jeg var ikke klar over det stod så grelt til.

Men omvendt, så behøver vi kun at skele til broderlandet Sverige. I Sverige står det rigtigt slemt til.
Under krigen - her kan jeg nok ikke lære dig noget - modtog Sverige en del forfulgte jøder fra Danmark, fordi danske jøder blev forfulgt af nazisterne - det ved du nok..?
Sverige er nok ikke interesseret, i at modtage forfulgte jøder - her anno 2013

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 18:55

Tommy, det var mit indtryk at du læste Ralf og Karens artikler jævnligt, så kan det da ikke komme bag på dig at deres artikler er propaganda, som man ikke kan tage seriøst?

Jeg forstår ikke dit vrøvl om Sverige og jøderne, men da det ikke rigtigt er relevant i forhold til Thor og DR, ignorerer jeg det bare.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 19:26

Citat
Tommy, det var mit indtryk at du læste Ralf og Karens artikler jævnligt, så kan det da ikke komme bag på dig at deres artikler er propaganda, som man ikke kan tage seriøst?
Jeg læser Den Korte Avis, ligesom jeg læser Berlingske, Politiken, Information, Kristeligt Dagblad, BT, Ekstrabladet, samt den lokale sprøjte, "Korsbæk Tidendende"
og tv'et er tunet ind på TV2 NEWS - gentagelser 24 timer døgnet rundt.....Sååååå deeet...

Citat
Jeg forstår ikke dit vrøvl om Sverige og jøderne
Okay, du mener, det er vrøvl, det jeg skrev vedr. jøderne og Sverige. Fun, du er fakta-fornægter - og du fornægter også historiske fakta. Det er næsten værre.
Så tror pokker da, vi er så langt fra hinanden.

Citat
men da det ikke rigtigt er relevant i forhold til Thor og DR, ignorerer jeg det bare.
Det har meget med hinanden at gøre. Thors parti, SF, er jo i den grad med til at åbne sluserne for en masse indvandrede - så jo, tingene hænger desværre sammen.

Noget andet er, det er jo JØJØ's tråd - ikke..?
Jeg er sikker på, når JØJØ ikke gider at høre på os mere, lukker han bare tråden.
Såååååååååååå æææææh........ skal vi ikke bare lade det op til JØJØ, hvor meget "taletid han vil gi' os..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 19:40

Se fun, Fyens Stifttidende kan også...

http://www.fyens.dk/article/1403473:Odense--10-aars-faengsel-for-drabsforsoeg-i-Rosengaardcentret

Læs hvem idioten havde skudt efter.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-01-13 19:47

Forskellen på "den korte avis" og de andre du nævner er at den korte avis ikke lægger skjul på at den ikke er objektiv, den er intet andet end en propagandamaskine. (Jeg kender dog ikke "Korsbæk Tidendende")

Så påstår du igen at jeg fornægter fakta, men hvilke fakta er det du mener jeg fornægter?

Og så postede Tommy igen et link til en ligegyldig og irrelevant artikel.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-01-13 19:52

What's Thor, got to do with it, do with it......????????

Nå, men selv om det givetvis er håbløst, og måske blot bidrager til at fortsætte det irrelevante mundhuggeri, så prøver jeg alligevel.

Samme sag kan anskues/fremstilles på helt forskellig vis, selv om det hele er korrekt, jeg tjekkede en af oplysningerne fra den korte avis, kokken havde fået kastet sten på sin bil, det var desværre rigtigt!

http://www.ladepeche.fr/article/2012/09/27/1449700-carcassonne-le-chef-michel-del-burgo-agresse-a-la-conte.html

Men det er jo ikke det samme, som at det er retvisende?

For nu at komme med et selvoplevet eksempel, på arbejde havde vi lavet en analyse af kvindernes karrieremuligheder, før og "nu", den skulle selvf i vores personaleblad.

En af medarbejderne på bladet lavede en artikel om at kvinderne fik færre chefstillinger end mænd, min læsning af de samme tal (jeg var ansv.havende redaktør) var den omvendte, flere kvinder var begyndt at søge chefstillinger, flere kvinder fik chefstillinger end før.
Men, i og med der var flere ansøgere af begge køn var den procentvise chance for at få stillingen for den enkelte ansøger mindre end før, og der var stadig langt flere mønd end kvinder der søgte.

Så jeg skrev en artikel med min vinkel, og foreslog at vi bragte begge artikler, for at vise hvor forskelligt man kan anskue de samme oplysninger. Det syntes han ikke var sjovt, så resultatet var, at der blev bragt sådan en rigtig lokumskold artikel, med en masse tal og ingen konklusion.

Kittelrov og Karen er jo stærkt interesserede i at fremstille den nye globaliserede verden så negativt som muligt.

I et land som Frankrig, med over 60 mio indbyggere, heraf knap 5 mio muslimer, kan man finde et utal af dårlige historier om etnerne, man kan helt sikkert finde langt flere om de franskerne.

Er det repræsentativt?

Sikkert ikke, ligeså lidt som hverken min medarbejders artikel, eller min, var

"The truth, the whole truth, and nothing but the truth",

men faktuelt korrekte, det var de begge!

Det er, i al fredsommelighed, utroligt vigtigt at huske, der er ikke én sandhed, og den er er ikke endimensional

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 19:59

Citat
Forskellen på "den korte avis" og de andre du nævner er at den korte avis ikke lægger skjul på at den ikke er objektiv, den er intet andet end en propagandamaskine.
Okay, det mener du - jeg er af anden opfattelse.

Citat
(Jeg kender dog ikke "Korsbæk Tidendende")
Okay, det er et nyt slangord for den avis, som bringer og dækker nyhederne i et lokal område - fx Næstved Tidende - eller anden lille lokal avis.

Citat
Og så postede Tommy igen et link til en ligegyldig og irrelevant artikel.
Mener du virkelig, at mord og skyderier er ligegyldige og irrelevante artikler..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 20:14

Jo jo jo vangr, jeg ved det godt....at du overhovedet ikke bryder dig om frafaldende socialdemokrater - og alle ved, at Karen er en frafalden én af slagsen.
Men, derfor betyder det jo nødvendigvis ikke, at det, som Karen/avisen skriver, er manipulerende.
Dagbladet Information er jo også dybt manipulerende - det kan du ikke se - men det kan jeg.

Men tilbage til vores eget land.
Jeg finder det dybt dybt bekymrende, at jøder ikke kan få lov til at gå fred.
Set i historiens lys, er den "mobning" som foregår, ret beset, en form for rendyrket nazisme.
Tænk over det..!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 20:18

PS. Jeg kan ikke et ord fransk.

Merci
Tommy

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-01-13 21:23

Hej Tommy

Da min familie flyttede til Frankrig var jeg knap 4 år gammel, det eneste ord jeg kunne var "grenouille", frø, dit Merci er langt mere anvendeligt.

Citat
Jeg finder det dybt dybt bekymrende, at jøder ikke kan få lov til at gå fred.

Det er det selvf., hvis det altså er et korrekt billede, det var det jeg gerne ville vise med min selvoplevede historie, data kan være helt korrekte, men kan tolkes meget forskelligt.

Kittelrow og Karen ligger der hvor de ligger lige nu (next stop Johnni Hansen?, ved godt han ikke er formand længere), jeg tror grundlæggende ikke på ét medie, men kigger på flere, både danske og udenlandske, inkl. franske!

Men der er medier jeg har valgt fra, fx den korte avis, modkraft, de to værste, på hver sin side, men også180grader og prioprio, de minder alle mest om Nelson!

Men, som jeg har skrevet tidligere i tråden

'Vi tror gerne, hvad vi ønsker',

det gælder nok såvel Cæsar som alle os andre!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 22:18

Citat
Kittelrow og Karen ligger der hvor de ligger lige nu (next stop Johnni Hansen?, ved godt han ikke er formand længere)
Når jeg læser hvad du skriver - "next stop..etc" er min første tanke, nazisme/racisme. Og rigtig er det, at Johnny & og Co er garant for begge. Men jeg mener absolut ikke, at du kan drage paralleller fra Ralf og Karen - og så til Nazimen. Der er du squ for langt ude, vagnr,

Hvem udøver racisme i dagens Danmark..? Helt og holdent Muslimerne. Spørg fx. Martin Krasnik, han har prøvet det på egen krop
Hvad sker der på skolerne...det har vi hørt om i nyhederne.
Hvem skal bøje nakken for muslimerne..? Jøderne
Hvem beklagede på sin facebook, at Hitler ikke nåede at udrydde jøderne = Fathi El-Abed
Hvem kan ikke tåle at se et kors = Muslimerne
Hvem hærger og raserer fx Nørrebro = Muslimerne
Hvem er i følge Danmarks Statistik de mest kriminelle = Mellemøstlige folk.

Jeg kunne blive ved længe endnu........muslimerne er vores tids nazidrenge.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-01-13 22:34

Du da erkende, vangr, at dette her er et problem http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article4944428.ece

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-13 10:25

En af regeringens genistreger http://epn.dk/samfund/article5122919.ece

Citat
Sort handel med brænde har et omfang, som presser legale, momsregistrerede brændehandlere og skovejere ud af markedet, og skatteminister Holger K. Nielsen (SF) bebuder kontrolaktioner mod den illegale handel.
Ha ha ha ha, jow, det giver godt arbejde, at kontrollere andre.
Hvem skal kontrollere kontrollanterne ????
Og hvem skal kontrollere dem, der skal kontrollere kontrollanterne...
Og hvem skal kontrol..........................

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-01-13 14:13

Køge Sygehus er også blevet beriget.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-13 11:27

Har "man" spekuleret over, at de penge "de" nu sender til Syrien, kunne af lønne 60 "nye" politibetjente.

Mvh.
Tommy
Repræsentant for foreningen: "Det Tavse Flertal"

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 31-01-13 11:59

Citat
Tommy
Repræsentant for foreningen: "Det Tavse Flertal"

Synes egentlig ikke du er specielt tavs...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-01-13 13:37

Af en oversigt over bandeuroligheder på landets hospitaler, som Politiken har udarbejdet, fremgår det, at især Rigshospitalet er hårdt ramt.

Således blandt andet i maj 2005, hvor mellem seks og otte mænd stormede Rigshospitalet og befriede en patient, der tidligere på dagen var blevet fængslet i en drabssag på Nørrebro, og hvor han også selv var blevet såret under skudvekslingen. Han var bevogtet af fængselsbetjente, som ikke turde andet end at udlevere ham til bandemedlemmerne.

Også i januar og april 2009 var der ballade på Rigshospitalet i forbindelse med indlæggelse af skudofre fra sammenstød mellem indvandrebander, og hvor rasende menneskemængder forsøgte at komme ind på hospitalet. Således har politiet måttet bruge både peberspray og stave for at beskytte hospitalet og dets personale. For slet ikke at tale om de sårede.

I august 2001 tørnede to indvandrergrupper sammen på skadestuen på Bispebjerg Hospital. Den mand, der var under behandling, blev stukket med en kniv, medens en anden fik en brandslukker i hovedet.

Det voldsomme opgør, der også gik ud over skadestuens inventar, medførte, at det blev nødvendigt at lukke skadestuen og omdirigere patienter til andre sygehuse. Det rystede personale blev efterfølgende tilbudt krisehjælp.

Menæææh, ret skal jo være ret, det er jo kun en enkeltstående hændelse, som intet har med islam eller fremmed kultur at gøre. Det skyldes udelukkende, at disse unge mennesker er svigtet af kommunen med integration, underholdning, penge og respekt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-13 14:36

Køb den - og læs den..!

Min fars flugt

I år er det 70 år siden, at nazisterne jagede jøder i Danmark. I oktoberdagene i 1943 flygtede jøderne, og 7.000 slap til Sverige, mens 500 blev fanget og deporteret til koncentrationslejren Theresienstadt.

Også journalisten og historikeren Bent Blüdnikows far, Benjamin, havde Gestapo i hælene. Det lykkedes for ham og hans ven Leopold at komme til Snekkersten, hvor en plimsoller af en robåd ventede ham og ni andre, heriblandt en pige på blot halvandet år. Båden gik ned midt ude på Øresund.

Historien om Benjamin Blüdnikows flugt hører til besættelsestidens mest dramatiske og bevægende. Bent Blüdnikows personlige beretning om faderens flugt og den store fortælling om jødernes redning i Danmark i oktober 1943 bygger på samtaler med hans nu 88-årige far og 85-årige mor, deres dagbøger, interviews med overlevende fra robåden og bøger, hvor den dramatiske flugt er omtalt.

115 sider. Kr. 39,-

Køb hos iTunes eller Riidr

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-13 15:54

Det var da på tide, at en politiker blev kulturberiget.
http://www.bt.dk/krimi/v-politiker-afsloerede-tyve-bande-i-netto-maatte-flygte-fra-taeskehold

Menæææh..... ro på nu. Det er kun et enkeltstående tilfælde. Politikeren burde straks ha' indset, at disse unge mennesker af anden etnisk oprindelse i den grad er blevet svigtet af stat og kommune med hensyn til integration, penge og især respekt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-02-13 22:21

Modersmåls-Selskabet, som arbejder for at bevare og udvikle det danske sprog, er ligefrem begejstret over de nye etnolekter.....etnolekter - betyder oversat til alm dansk =perkersprog

- De beriger og udvikler det danske sprog og tilfører nye ord og begreber. På den måde er etnolekterne udtryk for en sproglig og kulturel fornyelse, siger formand Jørgen Christian Wind Nielsen.

Et par eksempler på berigelsen:

»Wallah billa, du skylder mig para, habibi!«

"Hey jeg knepper jer allesammen, Inshallah"
"wallah din racist. Alle mennesker bliver kneppet."

Jo, i sandhed en berigelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-02-13 11:59

Mit - nok sidste spørgsmål i denne tråd.

Hvis der var folketingsvalg i dag, ville DF få 30 mandater i folketinget.

Hvorfor mon..?
Nej I behøver ikke at svare, jeg ved godt hvorfor...

Tak for god ro og orden - det var en fornøjelse at tale til Jer.

Mvh.
Tommy.
Malersvend af Guds nåde.
Nu med nye pensler, ruller og malerspande.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 03-02-13 21:27

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-02-13 22:01

Selv tka, jøjø.