/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hjælp til synology server
Fra : ara
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 17-01-13 23:02

Hej.

Så tror jeg at jeg har fået min NASserver til at spille igen, men har lige et par spørgsmål.

Jeg har to diske monteret som skal køre RAID1.

Når jeg inde i "lagerstyring" klikker på faneblad "diskenhed" står der kun diskenhed 1 lige nede under.
Er det rigtigt?

I diskoplysninger kan jeg se at der er to diske på 1 TB.

Hvis jeg klikker på fanebladet "harddiskstyring" kan jeg se at disk1 er en seagate og disk 2 er en WD.
det er også rigtigt.
Men ude til højre står der "diskenhed1" ud for begge diske. Er det sådan det skal være?

mvh

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-13 00:16

Jeps, det er jo netop det RAID 1 betyder, at der er 1 diskenhed men den er samlet af to diske der er kopier af hinanden.
Se evt. eksemplet her, dog med fire diske og derfor to diskenheder: http://www.acnc.com/raidedu/1

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 18-01-13 12:36

Tak for svaret EXTERMINATOR.