/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Vista drivere til netkort
Fra : ppk
Vist : 623 gange
300 point
Dato : 17-01-13 13:39

Hej

Hvor kan jeg finde og downloade drivere til Vista Home Premium SP2 ?

Problemet er at en kammerat ikke kan komme på nettet, og jeg kan se den mangler drivere.

Så det ville jo være super hvis jeg kunne tage dem med på skive eller USB

På forhånd tak for hjælpen.

PPK

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-01-13 13:46
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 13:52

Bad link.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 14:34

Find ud af hvad netkortet hedder, og gå så ind på producenténs hjemmeside og find den.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-01-13 14:34

UPS det link fik jeg desværre ikke meget ud af Stouenberg

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-01-13 14:45

Uden at vide hvilket netkort det er, så er det ikke let at hjælpe.

Du bør undersøge hvilket netkort der sidder deri.

Hvis det er en bærbar, så er det letteste som regl at slå model nummeret op, så står der under produktbeskrivelsen hvilket netkort som sidder deri.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-01-13 16:00

Det er en Medioen stationær, og har prøvet at sætte Recovery cdèn og bedt den om at finde driveren til netkortet. Men uden held

Så jeg mente bare at hvis jeg kunne hente driverne til Windows Vista, så var det hele måske løst.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-01-13 16:33

Der findes højst sandsynligt drivere for det netkort til windows vista.
Men vi skal vide hvilket netkort der er tale om...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-13 16:46

Citat
Find ud af hvad netkortet hedder, og gå så ind på producenténs hjemmeside og find den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-13 16:57

Du kan gå ind i enhedshåndtering og se hvad der står om netkortet.
start > højreklik på computer > egenskaber > hardware > enhedshåndtering
http://peecee.dk/upload/view/398252

Hvis den er beregnet til trådløs forbindelse vil der være 2 net kort.
Den viser måske navnet og så kan du søge efter drivere.
Der findes sider som lover drivere, men det er ikke altid de har nogen som passer computeren.
Det bedste er at gå til fabrikanten af bundkortet eller fabrikanten af netkortet
(som godt kan være indbygget)

Er det et Intel netkort så kan det hentes og som en samling der som regel, selv finder ud af det.
http://downloadcenter.intel.com/

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 17-01-13 17:13

Så må jeg lige få tjekket hvad det kort hedder

Men forstår egentlig bare ikke, den IKKE kan finde de drivere den mangler når jeg sætter Recovery skiven i ! så måske er det netkortet der er gået kaput ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-13 17:55

Hvis Windows kan se netkortet så er der stor change for at det IKKE er dødt.

Gør som Eyvind skriver, går ind i enhedshåndteringen http://peecee.dk/upload/view/398252 og kig efter dit netkort, men da driveren mangler så kan det være svært og se hvem der er producent, gør derfor lidt mere. Højre klik på enheden og vælg egenskaber, vælg derefter fanebladet Detaljer, på det faneblad under egenskaber er der en dropdown menu der vælger du Hardware-id'er http://peecee.dk/upload/view/398266 Der kan du så se en masse tal og bogstaver. Det du skal bruge er det der står efter VEN_ og DEV_ det skriver du ind på www.pcidatabase.com, som regl er der et link til en driver, men du kan i hvert fald se hvem der har lavet netkortet og har en driver.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 17-01-13 19:58

Citat
Hvis Windows kan se netkortet så er der stor change for at det IKKE er dødt.

Eller også bare lige osv.
Det kan være din/ din vens pc der blokkere for opdateringer/ søg efter NYT = god ide.
samt? kan den egentlig komme på NETTET og søge efter NYT?

Find navnet på kortet og som jeg har skrevet 2X ind på siden og hent det ned til vedkommende.
De kan altså ikke være så svært, ellers hent programmet SIW, det fortæller dig alt om den PC
Eller som:
Citat
Du kan gå ind i enhedshåndtering og se hvad der står om netkortet.
start > højreklik på computer > egenskaber > hardware > enhedshåndtering
http://peecee.dk/upload/view/398252

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-13 13:25

Citat
Det er en Medioen stationær
går ud fra der er en lille trykfejl og at du mener Medion, der går du på producentens support side og henter netkort driver til netop din Medion:
http://www.medion.com/dk/service/download/driver.php
du finder din model og får de rigtige drivere, hvis altså det er det netkort som har siddet i computeren altid

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-02-13 14:11

Hvad er status på spørgsmålet?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 24-02-13 18:56

Staus er at maskinen måtte formateres og installeres med recovery

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 24-02-13 18:59

Tak for svaret mig-selv.