/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
ScrollToFixed -hvordan ?
Fra : ganga
Vist : 967 gange
50 point
Dato : 11-01-13 19:08

Hej..
Er der nogen der ved/kender et site hvor man kan finde frem til følgende kode.., tænker på hvordan det er bygget op.
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man får den grå til at følge med, når man scroller ned af, opbygningen af det..jeg vil så udskifte den grå med et logo..

http://www.chmoddesign.com/testbed/jquery/scrollToFixed/scrollExample.html

På forhånd tak..

Kommentar
Fra : Chirkeline

Dato : 11-01-13 19:16

<ul id="sidebarNav">
<li>Home</li>
<li>About</li>
<li>Cakes</li>
<li>Pies</li>
<li>Streudel</li>
</ul>

I kilde koden... deromkring

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-01-13 19:48

Indsæt logo i Style afsnittet!

<STYLE TYPE="text/css" MEDIA="screen">
body { font-family: helvetica; }
h1 { padding: 30px 0 10px 20px; background-color: black; color: white; }
code { padding: 20px; margin: 20px; }
#wrappyWrap { width: 750px; }
#sidebarNav {
   background-attachment:scroll;
   background-image:url( logo.jpg); float: left; width: 200px; background-color: #FF66CC; }
#contentZone { margin-left: 250px; }
</STYLE>

og du skal bruge jquery.scrollToFixed.js eller jquery.scrollToFixed.min.js,
som kan hentes på siden hvor du har fundet demo!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 11-01-13 19:58

Har sendt en "prøve" til dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-13 07:50

En sådan 'effekt' behøver du skam ikke bruge javascript til. Det klares med en simpel CSS regel:

position:fixed;

http://www.w3schools.com/cssref/pr_class_position.asp

http://www.w3schools.com/css/css_positioning.asp

Det er meget nemt at bruge:
Citat
Fixed Positioning

An element with fixed position is positioned relative to the browser window.

It will not move even if the window is scrolled:

Example
p.pos_fixed
{
position:fixed;
top:30px;
right:5px;
}

Try it yourself » Note: IE7 and IE8 support the fixed value only if a !DOCTYPE is specified.

Fixed positioned elements are removed from the normal flow. The document and other elements behave like the fixed positioned element does not exist.

Fixed positioned elements can overlap other elements.

--------------------------------------------------------------------------------

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-13 09:09

Citat
En sådan 'effekt' behøver du skam ikke bruge javascript til. Det klares med en simpel CSS regel:
position:fixed;

Den "ruller" jo ikke til en "Fixed" position!

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 12-01-13 12:38

10000000000000000000 tak for svaret Klaudi -vil straxxx.., prøve det af :)
Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-13 12:48

velbekomme

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-13 13:08

Husk at sådan en tingest, kan være noget af det værste for andre besøgende

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-13 13:19

Der er nu ikke noget "slemt" i den