Tja, du kunne jo starte med selv at definere begrebet: ”service og kundebetjening"!
Et begreb som service er meget omfangsrigt. Venlighed, imødekommenhed, vejledning, hjælpsomhed, opmærksom adfærd på kunden. Service - eller mangel på samme - viser sig ofte efter salget! man holder hvad man lover. Godt service giver eftersalg, dvs. kunne kommer igen for at handle, da kunden føler sig godt behandlet.
Inde på
http://www.trustpilot.dk/ kan du finde mange eksempler på mangel på service!
God kundebetjening er lige så omfangsrigt. Man kan ikke sælge en vare, man ikke har hjemme, så kunden går igen - og kommer ikke igen. Lager/logistik! Sælgeren ved alt om varen og kan vejlede kunden. Måske tror kunden, at det er det rigtige han kom efter, men sælgeren kan vejlede kunden om noget der bedre tilsvarer kundens behov/ønsker. Ærlighed over for kunden, så sælger også kan "sige fra" over for kunden, hvis denne vil købe noget"helt vilt" som ikke passer. Fx tøj: Nej hvor det dog klær' dem frue. Tøjet er for stort, eller kunden er for stort til tøjet.
Inde på
http://www.trustpilot.dk/ kan du finde mange eksempler på mangel pågod kundebetjening!
God fornøjelse triptrap01