/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
banker!
Fra : sfl17
Vist : 729 gange
25 point
Dato : 11-01-13 09:40

Er der andre her, der betaler gebyr for at indbetale girokort via netbank (fx indbetale huslejen på girokort, ordne p-bøden osv.)? girokort kaldes også FI-kort.

Det koster 1,- per styk i min bank, der har indført en række nye gebyrer her for nylig. Virkelig noget krejl, når renten er ikke eksisterende nærmest.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-13 10:04

Ikke mig, men jeg skal betale et gebyr på 100.- om året, for at bruge netbanken, da jeg ikke har mine pengesager i den bank = svineri.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-01-13 10:06

Da jeg kom over til min nuværende bank i 2001 - lokalbank, aftalte vi, at jeg kun skulle betale ét årligt gebyr på 15 kr. for årsudskrifter. I 2008 opdagede jeg så, at de tog 50 øre pr. giro over netbanken. Jeg skrev til dem, at det ikke var i overensstemmelse med vores aftale, og jeg ikke ville batale for det arbejde jeg selv lavede, men det var der ikke noget at gøre ved, sådan gjorde alle banke i dag (dengang) skrev de.
Herefter meddelte jeg dem, at jeg skiftede bank, hvorefter de svarede mig, at sådan gjorde andre banker også. jeg svarede, at min nye bank IKKE ville tage penge for netgiro, og de i øvrigt IKKE havde adviseret mig om det - hvilket de kunne se inde på den interene mailboks.

Jeg har stadig samme bank, med vores gamle aftale. jeg vil ikke betale for at lave arbejdet selv!
Find dig en anden bank, hvor du an aftale med dem hvad DU og DE kan finde sammen om - herunder også renter. P.t fik jeg sidste år 1,5% i rente. I år 1,75% og til næste år 5% i rente på vores opsparingskonto uden opsigelse på. Jeg kan hæve når jeg vil, uden at skulle betale dekort!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-01-13 11:13

jeg mener ikke man skal i nordea når man har gratis hverdag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-13 12:46

Endnu ingen gebyr for indbetalingskort eller konto overførsel i DenDanskeBank, men det kan måske komme, bankerne søger med lys og lygte efter måder at tjene penge på nu renten er så lav at der ikke er meget at hente der

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 12 point
Dato : 11-01-13 13:36

AL-Bank har ikke sådanne gebyrer - havde de haft det, var jeg flyttet omgående...

Man skal ikke finde sig i noget fra de banker - det er jo en ganske almindelig forretning - kan man ikke lide at handle der, skifter man bare til en anden der kan gøre det bedre/billigere eller GRATIS!

Godkendelse af svar
Fra : sfl17

Dato : 12-01-13 11:32

Tak for svaret marken84.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-01-13 11:42

Velbekomme og velkommen i den gratis bank du finder frem til..