/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C# / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
C#
#NavnPoint
gandalf 352
Harlekin 210
Nick15 75
JegErHer 67
Bjerner 60
IBM760 60
EXTERMINA.. 20
xirb 16
Forklaring af programmering-begreber
Fra : Kyck
Vist : 325 gange
100 point
Dato : 09-01-13 17:10

Hej

Jeg har brug for en lille forklaring på nogle programmeringsbegreber til en opgave.

Jeg har en meget basal forståelse for programmering så det må gerne være en meget simpel forklaring. Har arbejdet en lille smule med C#

Jeg har brug for at få forklaret følgende begreber.

Interface
Exceptions

 
 
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 09-01-13 18:23
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 09-01-13 19:03

Hvis du søger ? Google kan du finde masse af lære bøger om emnet, ellers har Biblioteket masser af de bøger, både for begyndere og dem der virkelig koder programmer der vil noget

Tuben er heller ikke det værste sted at søge.
Hvis man ellers ved hvad man vil have?


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-01-13 11:50

Det er generelle programmeringsparagdimer du nævner og er ikke sprogspecifikke egenskaber ved C#.

Exeptionhandling er en metode til at 'omdirigere' et programforløb på basis af bestemte hændelser. Til dette benyttes de to metoder throw og catch.

Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/Exception_handling

Interface er et flertydigt begreb i programmeringsverdenen og kan henvise til f.eks. et bestemt program bibliotek, et 'keyword', en 'reference' eller til det, som på dansk kaldes grænseflade.

Læs: http://en.wikipedia.org/wiki/Interface_(computing)

Der vist ikke andet at gøre for at øge forståelsen af disse begreber end at 'boge' den. Det er komplicerede 'sager' og vil være et sisyfos-arbejde at beskrive fyldelsgørende hér på sitet.

</MOLOKYLE>


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-01-13 11:59

Ps. Hvis du hurtigt vil 'prøve kræfter' med exeptions, uden at skulle lære hele sprog og installere div. API'er til forskellige programmmeringssprog, så leg lidt med exeptionhandling i Javascript. Så får du hurtigt stablet 'noget' på benene. En erfaring som du kan bruge i andre sprog.

http://www.w3schools.com/js/js_errors.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : MatrixRevolution


Dato : 06-02-13 13:52

Hej,

Interfaces, kan med fordel bruges hvis man vil have et sted i sin programkode, hvor man henter nogle generelle værdier gældende for forskellige klasser.

F.eks. lad os antage vi laver et køretøj -interface. IKøretøjer...
I vores interface kan vi have alle de generelle egenskaber for køretøjer:

-døre
-hjul
-farve
-hastighed

Så kan vi oprette en klasse der implementere vores interface,
F.eks. en motorcykelklasse eller en bilklasse:

namespace interfaceEks {

public class MotorCykel : IKøretøjer

public int Døre { get; set; }
public int Hjul { get; set; }
public Color farve { get; set; }
private int _hastighed = 0;
public int Hastighed {

get { return _hastighed; }

}

}
osv. osv.

Exceptions kan man forstå som fejl -tjek på koden, eller se om der er undtagelser. Hvis man f.eks. er sikker på at der ikke er fejl i noget af den programkode, men alligevel gerne vil være sikker eller udvikle programmet senere, og se om der rent faktisk er nogle undtagelser ved programkørsel. Så kan det også være godt at bruge, hvis der sker en throw-catch exception, at selv skrive en lille message til brugeren, istedet f.eks. at få en lang runtime besked, som ikke er særlig brugervenligt eller nemt at forstå.


Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 173474
Tips : 31650
Nyheder : 719565
Indlæg : 6382458
Brugere : 218248

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste