/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan slipper jeg af med disse.
Fra : stone47
Vist : 837 gange
300 point
Dato : 08-01-13 13:52

Hver gang jeg ser mails er der en 3 stykker af disse.
First-Class Mail Service [603_SVL@durham.com]
Der er lidt billeder og en knap at trykke på, smider dem væk.
det er altid en ny afsender server, ellers havde jeg lukket for denne.
hvad er humlen her, og hvordan slipper jeg ??
hilsen Steen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-01-13 14:46

Du kan ikke gøre meget, spamfilter holder værste væk men ikke alt
og din email er sikkert kendt af samtlige spamrobotter, så du vil sikkert i al evighed modtage spam
Bare lad være med at klikke eller afmelde noget, det tager de som tegn på at du er i live, ph vil have mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-13 01:36

Hvis der er et mønster som går igen kan du - hvis du bruger et godt mailprogram- indstille det til at slette mailen automatisk, eller smide den i en spamkasse.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 09-01-13 11:07

I dit mail program findes der en funktion,
hvor du kan blokere afsender.

MVH. tadeo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-01-13 11:20

Citat
blokere afsender.

Svært, når afsender er forskellig fra gang til gang, men en god spamblokker kan måske?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-01-13 13:40

ja det er jo det afsenderen er forskellig hver gang, jeg finder ikke lige en måde i outlook som kan fange den. Det er jo selvfølgelig det de ved

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 150 point
Dato : 09-01-13 18:19

Citat
jeg finder ikke lige en måde i outlook som kan fange den. Det er jo selvfølgelig det de ved

Sådan er det hver gang en ny spammer kommer til byen, de skal (spamfiltere) finde deres IP og så blokkere for den, men det kan være særdeles svært, da mange af de mails, er legale og brugerne, som bare har været (også) uheldige at få deres mail adresse misbrugt.
Det sker især på forums der ikke er ordentligt beskyttet samt fra Hotmail? og diverse
sider der tilbyder spamfri mail´s prøv bare at gå ind på et eller andet her F.ek 123, og mail adresser ligger frit tilgængelige, mest fordi siden eller dem der bruger den IKKE sletter
eller er med til at misbruge dem, man må gerne sælge mail adresser i US og det bliver i høj grad udnyttet, DK må ikke, men det kan omgåe´s på mange måder/ nyhedsbreve og lignende.

http://www.mytrashmail.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-13 12:16

Jeg får meget sjældent spam-mails. Hvorfor nu det? Tjoeh... jeg er meget påpasselig med ikke at offentliggøre min e-mail adresse på nettet. E-mail adresser der ligger og 'flyder' rundt omkring på div. fora og hjemmesider er GUF for spamrobotter som katalogisere disse for videresalg til spam-afsendere.

Søg på Google efter din egen e-mail adresse. Så du får et overblik over hvor mange steder din e-mail adresse er offentliggjort. Derefter kan du jo prøve at få slettet disse oplysninger, men det er ikke altid muligt da mange ofte oversér, at de har givet tilladelsen til ejerne bag en tjeneste til offentliggørelse/videre formidling til 3. part og/eller salg. Dette er beskrevet i EULA'en for tjenesten, men langt de fleste læser ikke denne og trykker blot Ok. til de beskrevne betingelser.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 15-01-13 14:14

Tak for svaret mig-selv.
vi fik vendt dette emne, og nu er de holdt op af sig selv, men for fanden hvor er det iriterende.
hilsen Steen