/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Apps - kan man downloade til en pc?
Fra : ingelein
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 05-01-13 14:50

Hej
Jeg er indehaver af en NOKIA 3310!!!!! og har hidtil ikke haft behov for andet. Imidlertid er der et Apps, som jeg godt vil stifte bekendtskab med og som kunne gøre mit strikkeri nemmere:
https://play.google.com/store/apps/developer?id=Polly+McEldowney&hl=de
Men skal jeg virkelig anskaffe en moderne mobilos for at kunne bruge nævnte side?
har da spekuleret på en DORO (Lill-Babs versionen).
Kan man slet ikke downloade til sin pc? Kan jeg lade en anden downloade og betale og så køre over på en pc???
Mange hilsner Ingelein (årgang 1940 - sådan lige for en ordens skyld

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-13 15:49

En app er et lille program som i de fleste tilfælde leder dig til en bestemt side på internettet. eller starter en bestemt funktion på for eksempel din nyindkøbte smart phone.
Du kunne jo besøge websiden fra din computer, det ser ud som om du skal oprette dig som bruger:
https://www.ravelry.com/account/login
uden login kan du besøge Ravelry brugeren Polly McEldowney og se nogle opskrifter og link til hvor opskrifterne kommer fra, det er Polly McEldowney som har fået nogen til at udvikle de apps du har fundet og får sandsynligvis det samme på en større skærm som du får at se på din nye smart phone med en af de apps du har fundet.
http://www.ravelry.com/designers/polly-mceldowney (nicht in deutscher Sprache)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-13 15:56

Savner du at køre dine Android-apps på Windows?
Det er faktisk muligt - og både smart, nemt og flot. Læs her hvordan.
http://www.pcworld.dk/art/217631/download-koer-android-apps-paa-windows

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-13 17:12

Hej o.v.n og Klaudi
Tak for svarene. Jeg er medlem hos Ravelry, men kommer ikke frem til den ønskede side og et evt. download.
Jeg vil prøve det link, som Klaudi har sendt og går ud fra at Apps er ganske almindelige små "programmer". Øv, hvorfor skal der hele tiden komme nyt?
mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-01-13 18:32

Nu skal I jo lige bemærke hvilken telefon der er tale om...

JA, du skal anskaffe en ny mobilos hvis du skal køre apps på den - det kan man ikke på en Nokia 3310

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-13 19:18

Hej marken84
Tak for svaret. Ja, selvfølgelig er min NOKIA een af de allerældste stadigvæk fungerende mobilos = den såkaldte håndværkermodel. Den kan det den skal for mit vedkommende. Jeg skal ikke tage fotos af semikvalitet eller bruge den til det, som har gjort de nyeste mobilos til en meget lille pc. Det har jeg flere SLR kameraer til. I grunden synes jeg at det er lidt grinagtigt, nu hvor de nyeste er blevet ret store igen. Alle unge mennesker i min familie har sådan een og nogen af dem har måttet forny glasset formedelst 600 kr indtil flere gange, fordi de bare kaster rundt med den som de "gamle" mobilos. Hm.......... Jeg har ikke engang tændt mobilos altid, men bruger den kun for at kunne tilkalde taxa (gemalen) når jeg er i byen. De unge i familien har vænnet sig til at farmor ikke gider besvare ligegyldige sms'er. (For lige at være lidt grov: "Hva' laver du?").
Jeg kan leve uden at anskaffe en ny mobilos for at køre apps på den. Mit spørgsmål gik bare på om man kan downloade apps til en pc.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-01-13 19:37

Citat
Nu skal I jo lige bemærke hvilken telefon der er tale om...

Jada, det står i første linje:
Jeg er indehaver af en NOKIA 3310!!!!! og har hidtil ikke haft behov for andet.

Jeg har også en 3310, den er godt nok ikke i brug!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-01-13 19:47

Hej Klaudi
Det glæder mig . Jeg har også en 6610, som jeg ikke gider bruge, fordi den har et umuligt tastatur, som man skal kante og dreje for at kunne se tal og bogstaver. Nej, en DORO er vist det der dækker mit behov - mest på grund af de gode taster ......hvis jeg skulle investere i nyt. I skuffen ligger også en nyere Motorola RAZZ, som kun har tysk sprog. Den må jeg se at komme af med til genbrug.
Hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-13 00:31

Lige en lille efterskrift.
Jeg har Telmore som udbyder og jeg kan klare mig med at betale 10 kr. i administrationsgebyr pr. måned fordi jeg ikke opnår et forbrug på 50 kr. i kvartalet De penge er godt givet ud!!!
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-01-13 10:20

Bruger Telmore Tale, når heller ikke altid at bruge de 50,- på 3 mdr.,
får så en sms om at de trækker 10,-

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-13 10:52

APPS er til smartphones, skal anvendes med en sådan, og passe til styresystemet på denne.
Nokia er en alm. mobiltelefon. Forøvrigt en af de bedste og mest stabile der findes.
Kan altid ringe, det er jo det en telefon er til. Lang levetid på batteriet.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-13 11:22

Hej Klaudi og Steen
Rart at høre Klaudi at du heller ikke er mobilafhængig. (Læg lige mærke til at folk i mange film - altså personerne i filmen ustandseligt bliver ringet op eller selv snakker i mobilos). Det er bare blevet for meget at folk i stedet for at koncentrere sig om det de laver uden at have en mobilos klistret til øret. På vores vej går der en ung kvinde med et barn i barnevogn, et lille barn ved siden af + 2 hunde ... og hvad mere? ja en cigaret i flaben "undskyld udtrykket" og en mobil klistret til øret. En gammel kone som jeg kan bare ryste på hovedet.
Mange hilsner
Ingelein
Ps. Ja, jeg ved da godt at APPS er beregnet til mobilos, men jeg kan da også regne ud at det er små programmer, som med den rette teknik og viden kan lægges ned på en PC. Sværere kan det da ikke være. Man må da kunne "emolere" med et tredje program, som foreslået i et svar

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-01-13 12:26

Citat
Man må da kunne "emolere" med et tredje program, som foreslået i et svar

Se det ville jo være genialt...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-01-13 12:35

@marken84
Yes!!! Og det er enten opfundet eller på vej - vær sikker på det!
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-01-13 12:43

Vi holder øje gør vi...

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-01-13 17:15

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 19-11-15 12:18

Med succes udvikler jeg Apps med http://ai2.appinventor.mit.edu/#6090460676751360

NB: Giver gerne introduktion ved lejlighed.