/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Køb af USB-dongle til TV
Fra : Kyck
Vist : 1381 gange
100 point
Dato : 01-01-13 14:32

Hej folkens

Jeg har hjulpet mine forældre med at købe et Tv, men det viser sig nu at man skal bruge en USB-dongle for at det kan komme på nettet.

Skal man købe en dongle fra Philips eller kan man købe hvilket som helst?

Det drejer sig om følgende tv: Philips 32 LED 32PFL4007

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 01-01-13 15:33

Du skal bruge en USB dongle hvis du vil opkoble det til trådløst netværk wi-fi dvs du skal have et netværk som du kan koble tvet op på

Fra jeres router tager du et patchkabel og sætter det i tv'et og så kan det komme på nettet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-13 16:32

Hvis dine forældre ikke har en internetforbindelse og den ikke er pænt hurtig får de ikke tv via internet selv om der sættes en dongle i.

Trådløst tv via nettet er en nødløsning, som ikke bliver særlig god.
Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre, skal man kabelforbinde via en switch til en router.

Switch er indbygget i de fleste routere man får via en udbyder. Kendes på at der er fle udgange til dropkabler.

Men forvent ikke meget af internet på tv. Det er noget opreklameret fis, som virker dårligt, på alle de fjernsyn, som er på markedet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-13 16:36

Glemte dit egentlige spørgsmål. Der findes jo en del WIFI dongler til usb på markedet. Det afhænger helt af dit fjernsyn, og dets indbyggede styreprogram, hvilke dongler det kan med.

Du kan da låne en for at prøve, du kan også købe via postordre, og returner, hvis den ikke virker på fjernsynet.
Prøv at læse i manualen, hvilke dongler , der fungerer. Hvis der ikke står noget, så returner skidtet på grund af for dårlig manual.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-01-13 17:23

Citat
Skal man købe en dongle fra Philips eller kan man købe hvilket som helst?

har du i det hele taget læst brugsvejledning,... ?
http://www.philips.dk/c/tv/4000-series-81-cm-32-tomme-full-hd-1080p-dvb-t2-c-32pfl4007t_12/prd/;jsessionid=CE49EF569CB7D823F736C51FD9177967.app120-drp2?t=support

hvis du køber den dongle Philips anbefaler,
http://www.philips.dk/c/tv-og-monitor-tilbehor/til-philips-tv-pta01_00/prd/

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602279&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

er du HELT sikker på IKKE at gøre noget forkert,
- at donglen ikke bliver 'flaskehals' i systemet
- og at garantien dækker evt, fejl, mangler, defekter som følge af FORKERT dongle,

besparelsen ved at købe en 'billig-udgave' / UORIGINAL er måske 100 kr.
og så er det på EGET ANSVAR,.. !

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-13 17:31

Du risikerer ikke at ødelægge noget i fjernsynet med en anden WIFI dongl. Du risikerer kun at den ikke virker.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-01-13 18:12

Citat
Du risikerer ikke at ødelægge noget i fjernsynet med en anden WIFI dongl. Du risikerer kun at den ikke virker.

du risikerer at smide penge ud til et ubrugeligt produkt,
hvis du køber andet end det Philips anbefaler,

det gør du IKKE, når du følger Philips anbefaling,

og,....... stadivæk, taler vi en mulig besparelse på max. 100 kr....

-- det samme i øvrigt med en lang række andre tillægsprodukter som ikke er anbefalet / understøttet af Philips, lige fra film, lyd, og videoformat, til extern harddisk. mm.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-01-13 02:20

Du kan selvfølgelig købe hvad du vil, men vil du have garanti for a det virker sammen med TVet så køb den fra Philips, den koster lidt over 400 kr. så du kan ikke spare ret meget hvis ikke du har en trådløs usb netkort liggende, jeg har selv en Philips TV fra 4000 serien og overvejede selv at købe trådløs, jeg valgte kabel forbindelse, hverken router eller TV er noget som jeg flytter rundt på, så det er kun en gang at få trukket kablet.
TV over internettet dur ikke hos mig, alt for lav opløsning på min 42" til at jeg gider se på, jeg bruger netværket til at vise mine billeder og små filmklip på TV.
http://www.proshop.dk/Netvaerksadapter-%28netkort%2c-printserver-mv.%29/Philips-WLAN-USB-Dongle-For-TV-2219838.html

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-01-13 02:58

Citat
Du kan selvfølgelig købe hvad du vil, men vil du have garanti for a det virker sammen med TVet så køb den fra Philips, den koster lidt over 400 kr.

Det gør den så ikke hvis han følger mit, snart 1 dag gamle link, fra Dato : 01-01-13 17:23
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602279&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

her er prisen 310,- kr.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-13 06:11

Som skrevet tidligere er der Ikke internet i hjemmet så kan du købe nok så mange USB dongler det kommer tv'et ikke på nettet af

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-01-13 09:15

@rotw
Du må hve nogle meget specielle øjne,.. der kan opfange signaler ingen andre kan,

hvor i tråden står det skrevet at der IKKE er internet i hjemmet, .. ?

fra spørgerens første,..og,.. eneste indlæg / kommentar :

Citat
Jeg har.................det viser sig nu at man skal bruge en USB-dongle for at det kan komme på nettet.

gentager lige,...
for at det kan komme på nettet.

i TV.et,s Manual fremgår det tydeligt at der kan bruges både trådløs, og med kabel opsætning til internettet,
http://peecee.dk/upload/view/396200

Vælger / Ønsker man at benytte trådløs / Wi-Fi opsætning

Citat
Dette afsnit er kun til Wi-Fi-forberedte
tv'er.
Med en Philips trådløs USB-adapter PTA01
(sælges separat) kan du trådløst tilslutte tv'et
til dit hjemmenetværk. Du kan nyde det
bedste af internettet fra Smart TV-tjenester
og dele indhold mellem dine tilsluttede
enheder med DLNA

gentager også lige her :

en Philips trådløs USB-adapter PTA01
(sælges separat)

det er DEN jeg linker til i indlægget Dato : 01-01-13 17:23
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=602279&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

der bliver i øvrigt KUN spurgt om man skal bruge Philips egen dongle,
eller om en hvilken som helst kan bruges,.

kabel er på intet tidspunkt omtalt / nævnt at spørger / trådstarter,

der bliver heller ikke nævnt noget om hvad det omtalte TV skal bruges til, !