/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Redigering af film - filtyper etc.
Fra : LarsSimoni
Vist : 1091 gange
100 point
Dato : 18-12-12 22:07

Hej allesammen

Jeg sidder med min MacBook Air, og har fået downloadet en .flv-fil, som jeg gerne vil have redigeret og klippet i, og herefter ligge filen ud på Youtube.
Jeg har googlet og googlet, og prøvet forskellige gratis programmer, men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke.
Det virker til at iMovie er det mest oplagt program at bruge til redigeringen af filen, men jeg kan desværre ikke loade en .flv-fil i iMovie, og skal derfor have konverteret filen til noget der passer dertil.

Nogen der har gode erfaringer med lignenden, og kan henvise mig til hvilke programmer der er mest fordelagtige at benytte?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-12 22:28

Ved ikke om det virker på mac men denne online konverter kan lave flv om til f.eks. mp4
http://video.online-convert.com/convert-to-mp4

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 18-12-12 22:31

På linket kan man desværre kun konvertere 100MB gratis, og min fil fylder 462MB :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-12 22:46

ok det du'r så ik'

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-12 23:06
Kommentar
Fra : kipros

Dato : 18-12-12 23:08
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-12-12 23:37

Så vidt jeg husker kan avidemux håndtere flv filer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 10:55

Du kan da vist nok bare uploade til youtube og redigere der!?

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 19-12-12 11:14

Klaudi:
Nej, man kan desværre ikke redigere i dem når man uploader på Youtube.
Det eneste jeg vil er blot et klippe en vis del ud, og uploade denne.
Jeg forsøger med dem fra det link du henviser til, men nogle af dem har jeg forsøgt, uden held - men jeg giver lige en melding når jeg er nået igennem alle sammen.

Kipros:
Den har jeg forsøgt - i den gratis version kan man kun indlæse 5 minutter af filmen, og min varer 29 minutter.

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 19-12-12 11:20

Bruuno17:
Programmet kan jeg desværre ikke åbne - jeg har hentet forskellige versioner, men jeg kan åbenbart ikke åbne det :(

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-12 11:28
Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 19-12-12 11:37

Klaudi:
Derinde kan jeg ikke klippe i videoen, således at det eksempelvis er 00:40 - 00:50 jeg vil have med af min video.
Jeg kan tilføje tekst, lyd etc.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-12 11:45

Man kan da beskære og klippe!

Godkendelse af svar
Fra : LarsSimoni

Dato : 20-12-12 08:14

Ja, det kunne sgu lade sig gøre - mange tak for hjælpen Klaudi :D

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-12-12 09:31

velbekomme