/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Go` Jul til ´alle
Fra : mig-selv
Vist : 888 gange
11 point
Dato : 18-12-12 04:07

Kun fra mig af OG til andre- ikke de brugere der har været så flinke at blakke mig fra dag 1
og hvem har dog brug for en NISSE/ bruger som mig, jeg er trods alt ikke en TROLD.

GOD et eller andet, jeg har lige glemt hvad al den REGN skal gøre godt for..........

Rart at have en famile der endnu et år, ikke kan sende en sikkert meget DYR Email
men hvad, selv katten har det bedre end så mange andre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-12 08:09

Jamen, så ønskes du : http://www.cssboxing.com/temp/GoJul.jpg ...herfra Ama'r.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-12 08:48

Sæ'ltark

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-12-12 08:51

ilm

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-12-12 09:49

God jul og godt nytår til dig også og ja det hele var lidt kønner med sne

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 18-12-12 11:03

God jul da

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-12-12 11:25

- i lige måde...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-12 12:49

Jeg vil ønske alle søde mennesker her på Kandu en rigtig glædelig jul. Også en hilsen til den der ikke er så søde og til dem der altid brokker sig. Og til dem der sætter ligegyltige tråde ind hele tiden.
En speciel hilsen til gamle venner her.
Så er ingen vist glemt.

Så glædelig jul og godt nytår.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-12 13:47

granner01 ->
Citat
...ligegyltige tråde..

Der er da ingen tråde som er 'ligegyldige' ???
Nogen er da mere værdifulde end andre !!!
Eller... er der noget jeg har misforstået?
"Trådkoholiker": >MOLOJULE\<

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-12 14:54

Åh jeg kan huske 50 tråde efter hinanden som var inderligt ligegyldig. Det eneste de gjorde var at genere os andre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-12 15:09

Hva' er det allerede jul igen.
Jeg har ikke pakket alle gaverne ud fra sidste jul.
I år vil jeg ønske en nissedame som selv kan pakke sig ud.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-12-12 16:55

Go' Jul,.... Joo tak, i lige måde,..
alle har vel egentlig ret til,.. eller lov til at holde en Go' Jul,..

så Rigtig Glædelig Jul til alle,...

desværre,.. eller i en del tilfælde,.. går det ikke altid som 'præsten prædiker' ..

hvis det kan være nogen trøst, så fejrer ca. 100.000 Danskere Jul alene,
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/11/112557.htm

incl. undertegnede,
jeg har dog valgt min egen måde at tilbringe vinter-månederne,
og altså også Jul og Nytår,

hvis alle,.. der ikke følte sig i godt, behageligt, og afslappet / hyggeligt selskab / samvær,...
og altså "fejrer" Julen sammen med familiemedlemmer, fordi "det gør man jo" / tradition,
tror jeg mange flere ville finde andre alternativer,

jeg har selv levet i et forhold, hvor div. X mænd, med påhæng, og et større antal pap, pap, pap
børn med div. voksen-påhæng 'tilfældig' kikkede forbi og ødelagde alle muligheder for en
Go' Jul,.. eller det der lignede Julehygge,

det endte altid,.. (mærkeligt nok) i et gevaldig kaos, .. ..

Hmmm....

men her er lidt billeder, fra hvor jeg har valgt at fejrer vinteren, Jul og Nytår,
det er der mange andre Danskere, der også har valgt at gøre,..
det står,.. heldigvis,.. enhver frit for..... ..

http://peecee.dk/upload/view/394968
http://peecee.dk/upload/view/394969
http://peecee.dk/upload/view/394970
http://peecee.dk/upload/view/394971
http://peecee.dk/upload/view/394973
http://peecee.dk/upload/view/394974
http://peecee.dk/upload/view/394975
http://peecee.dk/upload/view/394976
http://peecee.dk/upload/view/394977
http://peecee.dk/upload/view/394978
http://peecee.dk/upload/view/394979
http://peecee.dk/upload/view/394986

og så lige en Julemelodi med Danske Ravonettes,.. til at forsøde Julen,... ..
- Glædelig Jul.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-12-12 17:01

Jorden går jo under på fredag 12/12 2012, så der er vist ingen grund til at købe julegaver eller glæde sig til jul...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-12 17:18

Jo da fun2 - det bliver bare en underjordisk jul og knap så koldt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-12-12 17:49

Skulle der mod forventning alligevel blive jul (?), så god jul til alle!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 18-12-12 17:58

Citat
Jorden går jo under på fredag 12/12 2012

Det er den 18. december i dag.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-12-12 17:59

k1975, det skulle naturligvis være fredag 21/12 2012

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-12-12 18:40

I får lige en alternetiv julesang. Men det gør den ikke mindre morsom.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-12-12 23:56

En rigtig glædelig jul til alle <3

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-12 08:25

mangorossa-> Guuuuud.... mango. Lever du endnu? Så må du da sandeligen hilse mange gange og ønske go' jul og godt nytår til husbond og dine søde unger ..fra "Ama'r manden"
granner01 -> Nu styrer du dig. De 50 tråde var næppe 'ligegyldige', måske var de 'intetsigende', 'betydningsløse ..eller? Næppe 'ligegyldige' jfr.:
Hvis man er 'ligeglad'? Så er man aldrig glad ...eller også er man altid!

Her er den fedeste julehilsen jeg modtog pr. SMS:
Citat
Kære Bodil.
Du ønskes hermed en rigtig go' påske og et godt år 1978
..her fra ansheimerhjemmet.

Kærlig hilsen

Mormor Hans og onkel Tove.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 19-12-12 09:48

Også herfra en rigtig god jul tilalleher på kandu.
Jeg er een af dem, der ikke ønsker hvid jul, hvor er det skønt, når skidtet selv kan rende i kloaken.
Hvis ikke snart den globale opvarmning stopper fryser vi ihjel
dabj

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-12-12 14:07

molokyle:

Jeg er altid glad, vågner glad om morgenen. For livet er bare så dejligt.

Og hvor er det synd for alle de sure og gnavne og negative mennesker. Så dem sender jeg en speciel julehilsen og et ønske. Må de blive meget mere positive i det nye år. Og spar mig for at møde dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-12 14:52

granner01 -> Jeg holder skam også af glade mennesker ..bare de ikke er selvglade
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-12 16:59

Her er de næsten glade alle sammen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-12 21:19

En glædelig jul, samt et godt nytår til ALLE

Og - når det er sagt, sku' vi så ikke lige genoplive de gamle nytårs-varsler.
I kan jo efterprøve dem.

I bondesamfundet var både jule og nytårsaften tidspunkter, som var meget velegnede til varseltagning. Højtidsnætter ansås i almindelighed for særligt velegnede og for at varsle, skulle man fx sige særlige vers eller spise bestemte ting før sengetid. Mange af metoderne skulle give ugifte piger ufejlbarligt svar på, hvem deres ægtefælle blev, andre typer af varsler handlede om fx vejrlig, og om, hvem der ville dø i det kommende år

Den klat som hunden spiser...
En metode, der kunne bruges som både bryllups- og dødsvarsel var at
kaste grødklatter på gulvet. Derefter lukkede man hunden ind, og lod den æde af klatterne. Var det ugifte, der havde kastet grøden, ville hunden æde klatten fra den, der først kom i brudeseng. Var det gamle folk, der brugte varslet, ville hundens valg vise, hvem af de kastende, som først skulle dø. En mindre makaber version var at lade klatterne få navn efter kornsorterne. Hunden ville da æde af den "kornsort", der kom til at give mest udbytte i det nye år.

Nymånens og midnattens magi
At påvirke det nye års indhold kunne fx ske gennem at holde bestemte ting i hånden på det magiske tidspunkt, kl. 24, når året skiftede. I mange egne sagde man, at den eller de genstande man havde i hånden ved midnat nytårsnat, ville man få overflod af i det kommende år. Stod man fx med en mønt i hånden,
så ville man ikke komme til at mangel penge. Brugte man ikke varslet selv nytårsnat, kunne metoden også bruges ved den første nymåne i det nye år. Man skulle da gå ud og møde månen med hænderne fuld af dét, man gerne ville have rigeligt af i fremtiden, og lade nymånens stråler falde på det.

Med glædelig jule hilsen

Tommy
Nu, med nissehue.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-12 11:59

Det med de grødklatter blev noget værre svineri.
For det første havde vi kun en stor skål jordbærgrød.
For det andet kom der et mylder af gæster samtidig.
For det tredje skulle vi nok ikke have spredt det ud på det store ryatæppe.
For det fjerde så havde vi glemt, at vi slet ikke har nogen hund mere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-12 12:40

...og i morgen går det løs igen!

JULEFROKOST = Det Store Kolde Bord ...med sild & snaps, små lune retter, det sure og det søde, fedt og smør, alskens kødpålæg ..mit gemüse, fisk fra alle verdenshave tilberedt på utallige måder, kogte vagtel- og hønseæg, grøntsager af enhver observans, ost og druer, brød i mange varianter, samt kiks og ikke mindst ..godt med Øller !

Derefter er der dømt kaffe og kage med en lille een ..eller to ..som sidevogn

Så er det ...man glæder sig til det bli'r nytår
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-12 13:00

..for nytår'et bliver en noget mere beskeden kulinarisk oplevelse:

Lyngrøget hellefisk på hjemmebagt hvidtbrød med smør (Øko ..selvfølgelig) på en bund af frisk salat og toppet med stenbidderrogn, mayounnaise, friskkværnet pebber og dild.

Kogte grønlandske dybhavshavsrejer garneret med dampet tang.

Små deller af muskusokse hakkekød med sennep og rødkål.

Smørstegt torskefillet (..selvfanget i Øresund) med hjemmesyltede søde rødbeder i strimler.

Kogte grønlandske dybhavs krabbeklør med flødecitronsouce og skibskiks (beskøjtere),

..ikke at forglemme grønlandsk øl fra Nasaq til ræklingerne (tørret helleflynder) og ammasetterne (tørrede lodder),

..samt; russisk champagne til at runde af på, når vi spiser chokoladerne og kransekagen.
Tjaeh... Det ka' jo bli' småt for enhver i disse tider
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-12 13:20

...for idag 1. juledag slapper jeg helt af med en beskeden frokost:

Stegtflæsk med æble (Belle de Boskoop ..af egen avl naturligvis) på mørkt surdejsbrød.

Stegt sild i eddike på rugbrød med fedt.

En go' og vellagret 50 ugers ost med fedt, løgringe, sky og karse.

..og mon ikke man runder af med lidt tørret frugt og nødder til filmen?

Bare lidt: Friske dadler, store mørke rosiner m. sten, ristede hasselnødder og mandler, sirupssyltede figner med råcreme og cognacksvædede macroner ..og så lidt det 'sunde'; druer og mandariner.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-12 13:23

..hov jeg fik lige øje på en plade mørk chokolade. Dén må vi også hellere kigge nærmere på
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-01-13 22:06

Er du færdig med at kigge på chokoladen..?
Du har ædt den, har du
Smagte chokobassen godt..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-13 07:32

Fortrinlig chokolade ...og jeg her ikke taget eet gram på
Ga' vide om mig-selv er færdig med at fejre julen?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-13 13:27

Jeg har tabt ½ kilo i julen, måske spiste jeg ikke så meget eller også løb jeg for stærkt.

Men det gjorde ikke julen dårligere. Og så er jeg så heldig at jeg ikke bryder mig om marcipan og chokolade.

Marcipanen kan jeg ikke lide, og i kan godt få at vide hvorfor. Som barn elskede jeg marcipanbrød og da jeg blev 9 år så var det eneste jeg ønskede mig marcipanbrød. Jeg fik 18 stk, og min far bestemte at barnet måtte spise dem alle når nu det var hendes fødselsdag.
Jeg spiste 12 og efter 1 time begyndte jeg at få kvalme. Jeg kom tidligt i seng, men kastede op hele natten.
Jeg fik glæde at de marcipanbrød 2 gange, på vej ned og på vej op. Og jeg blev mæt af marcipan. Detfor spiser jeg det stadig ikke.

Hvorfor jeg ikke kan lide chokolade ved jeg ikke, jeg har aldrig spist ret meget af det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-13 13:29

Ved i ikke at julen varer lige til påske?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-03-13 16:14

Citat
at julen varer lige til påske?
Nej det ikke sandt - nej det ikke sandt, for ind imellem kommer faster.