/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Finde printer
Fra : Pytten1510
Vist : 944 gange
49 point
Dato : 15-12-12 15:05

Hej
Jeg har nu flere gange forsøgt at installere en Canon pixma mp230 printer. Der er cd med, men windows vil ikke rigtig acceptere dette. Jeg får dog at vide at den har opdateret driver i enhedshåndtering, men den findes ikke på listen i printer/scanner ??
Nogen der kan hjælpe ?
Kører windows 7

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-12-12 15:36

Har du prøvet at genstarte computeren efter installeringen?

Clou

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-12-12 15:51

ja, der er genstartet flere gange.....tænker om der kan ligge noget fra den tidligere printer, men ved ikke hvor jeg skal kigge...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-12 16:01
Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-12-12 16:06

Det har jeg også forsøgt...får en windows fejl 43 ??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-12-12 16:09

Har du prøvet at finde den via: Start - Enheder og printere - Tilføj printer og følg så vejledningen der.

Clou

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-12 16:32

Installerer du driveren inden du tilslutter printeren. Det kan god drille hvis ikke man gør det sådan

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-12-12 16:55

Også prøvet....men nu ser det ud som om, den ikke kan finde porten....det er en usb printer og den burde vel finde sig selv ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-12 17:01

Men man må ikke sætte usb kablet i pcen først. Så vil den forsøge at installere en standard ærinter driver der ligger i windows. Og så får man balladen.
Hvid du har gjort det, så kan du rulle pcen tilbage til en dato fra før du begyndte at installere printeren. Og så gøre det i den rette rækkefælge herfra.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-12-12 17:02

når du tilslutter den skulle der komme en lyd og den skulle installeres.
har du kigget i enhedshåndtering efter gule udråbstegn >>!<<

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-12-12 17:30

har været i enhedshåndtering....der er ganske rigtigt en gul trekant og der står unknown device ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-12 18:46

Mener du skal fjerne den unknow device, rulle windows tilbage og starte med at installere printer driveren. Vente på du bliver bedt om at sætte printeren til usb. Nu burde det virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-12 19:01

Ud med hele Canon ..............
Fjern USB kabel og sluk printer
start > kontrolpanel > fjern program > Canon > fjern

Genstart

Start med din CD
Følg anvisningen og sæt ikke printer til før du får besked på det.
Det er så vidt jeg husker ikke Lpt 1 du skal bruge men rulle ned til USB.

Sådan cirka - for min Canon er trådløs.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-12 19:34

Jeps Eyvind. Nøjagtig det jeg siger. For jeg er bange for der er startet op i omvendt rækkefølge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-12 19:45

Ja de Canon's er lidt sarte, men ellers meget gode.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-12-12 19:47

den er jeg med på...jeg får også muligheden for at vælge port...problemet er bare at jeg ikke har usb på listen og kan vælge....der er 6 usb porte...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-12 19:55

Se det er noget der kan arbejdes på. Så skal du sikkert have installeret nogle bundkorts drivere. Så burde dine usb porte dukke op. Du kan evt. fjerne dem alme i enhedshåndtering. Genstarte din pc og de bliver automatisk installeret igen.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 49 point
Dato : 16-12-12 09:48

Testet på bærbar med win7 med en Canon Pixma IP 4500
start > kontrolpanel > fjern et program
Fjerne alt Canon
genstarte

Ind med CD fra Canon
kør og landområde
nem installation
den vælger selv hvor programmet skal ligge
>>installer<<
Ved printerforbindelse > sæt USB stik i og tænd for printer
justering af printerhoved er ikke nødvendigt hvis den har kørt før.

videre og afslut.

Test med selvvalg af port
I start > enheder og printere > fjerner jeg Canon

Ind med CD fra Canon
kør og landområde
nem installation

Og nu manuel valg
Der er så muligheder
Lpt1........Lpt3
Com1..............com4 som er mine USB porte
File
XPS port

Jeg vælger com1
fortsætter og afslutter installationen
nu vises den i enheder og printere
tænd for printer
print en side...........................................det gør den.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 16-12-12 10:17

Tak for svaret Eyvind.