/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Billeder hvor man ikke kan lave kopi :)
Fra : stjerneboern
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 15-12-12 05:16

Hej .
Håber lige i kan hjælpe
har en hjemmeside 123 og en masse billeder af noget jer har lavet som jeg ikke ønsker at man kan lave kopi af.

har set at fotografter sætter deres logo op billedet.
se det er jo rigtigt smart.
kan man gøre det som bare alm person :)

Det er helt fint at man jo ser på det da det er et off forum , men syntes det ville være dejligt hvis de ikke kunne kopieres.
Nogen der kan hjælpe med hvor jeg skal gå ind og lave sådan et filter med skrift på eller andet smart så billederne ikke sådan kan bruges men blot brugs som inspiration

Håber nogen ligger inde med et godt brugbart svar hvor jeg ikke skal hoste op med en masse penge det ville jeg helst undgå,

men måske et gratis program til samme formål
Så håber meget at nogen kender sådan .
Tak og rigtigt god jul

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-12-12 06:31

Hvilke slags billeder laver du og i hvilket program?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 15-12-12 06:54

Hvis du lægger noget på en hjemmeside, vil det kunne kopieres af enhver, der måtte have lyst. Du kan besværliggøre det lidt ved at bruge onrightclick, men det vil altid kunne hentes enten via kildekode eller dump.

Du kan som du selv nævner lægge et logo/vandmærke over billedet, så det ikke rigtig kan bruges.
Der findes programmer, der kan gøre dette, eller det kan gøres via photoshop

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 07:53

Her er et freeware program som kan lave "vandmærker" på dine billeder.

TSR Watermark Image
http://www.watermark-image.com/

Men der er mange andre der kan lave det samme, f.eks. FSViewer (GRATIS) og IrfanView(GRATIS)

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-12-12 08:12

Paint shop pro har også indbygget et program, det var derfor jeg spurgte om hvilke program du bruger.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-12 08:16

I Googles Picasa 3 kan du også lave diskrete vandmærker eks. "Copyrigt by stjerneboern" eksempelvis!

Teksten står diskret i bunden af billedet - det ser faktisk ret prof ud må jeg sige.

God sne weekend...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 15-12-12 08:54

Nååååååååååååå ja marken84. Der fik jeg da lige opfrisket hukommelsen... Tak for det.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 15-12-12 10:46

Prøv at gå ind på hjemmesiden: www.pensionistedb.dk måske ligger der er vejledning der, man kan nemlig ikke kopiere hans flotte billeder.

Ellers skriv til ham (han svarer rigtig hurtigt)

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-12 14:32

Hvis billedet skal kunne ses på en computer vil en kyndig også kunne kopiere det.

Forskelleige smarte tricks kan gøre det så almindelige brugere ikke kan finde ud af det. Men nørderne kan altid finde en måde.

Det med at lægge dit vandmærke i er nok den bedste beskyttels , du kan få. Men selv det kan fjernes, med det rette værktøj.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-12-12 23:05

uhhhhhhhh tak for mange gode svar.
Jeg bruger Picasa 3 og kunne rigtigt godt tænke mig hvor den knap jeg skal trykke på sidder ????? så jeg kan prøve at lave diskrete vandmærker.

Ved godt at man ikke kan forhindre de proff i at omgå det men til alm. brug er det fint nok :) .

Men kan bestemt ikke finde noget der står vandmærke på

Har prøvet at gå ind på noget af det andet, men kan ikke få lov til at hente det ene og det andet koster penge.

Men vil lige afprøve picasa først inden jeg prøver at skriver til det andet link :)

men hvor pokker er den knap henne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 23:14

How to Watermark your Images Using Picasa 3.9

TSR Watermark Image er GRATIS men kan kun behandle et billede af gangen
http://www.watermark-image.com/

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-12-12 23:16

hov glemte at spørge hvad er et onrightclick, ???????????

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 23:24

et højre klik!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-12-12 23:47

Har du mulighed for at sætte HTML kode ind på siden kan du bruge denne kode

<script language=JavaScript> function klikforbudt() {if (document.all) {(kanikkeklikke);return false;}} function forbudtklik(e) {if (document.layers|| (document.getElementById&&!document.all)) { if (e.which==2||e.which==3) {(kanikkeklikke);return false;}}} if (document.layers) {document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);document.onmousedown=forbudtklik;} else{document.onmouseup=forbudtklik;document.oncontextmenu=klikforbudt;} document.oncontextmenu=new Function("return false") </script>

Så kan man ikke højreklikke på siden, men som alt andet, så kan det os omgå's!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 18-12-12 09:33

enhver kan tage et print af ALT der kan ses på skærmen,
http://www.gadwin.com/printscreen/

med en smule tålmodighed skal der ikke den store 'kædestrammereksamen' til for at fjerne vandmærker,... i hvert fald ikke de mindre af slagsen,

- men det kræver naturligvis at 'kopisten' har investeret i den nødvendige software,
evt. hentet et 'gratis' eksemplar på Piratebay, - eller et utal af andre lign. websites,....

du kan selvfølgelig forvrænge billedet så meget at det får de fleste til at opgive,
alene af den grund de ikke kan se hvad billedet forestiller,

det bedste du kan gøre ar at lave billedet så lille som muligt (15 - 30 Kb er rigeligt til en hjemmeside) .. den lille størrelse fjerner en MEGET stor del af interessen for 'kopisten'

Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 18-12-12 19:30

Tak for svaret marken84.

Tusind tak for de mange fine svar.
Men er desværre ikke den store computer " nørd " og da det kun er til husbehov så tog jeg den nemme løsning og skrive henover.

Men vil da prøve at sætte mig lidt ind i hvad i har foreslået

God jul .
mvh.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-12 19:59

selv tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-12-12 23:12

selv tak også til Klaudi