/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Krybdyr
Fra : Sophiapigen
Vist : 557 gange
10 point
Dato : 10-12-12 12:20

Hey, jeg går med tanken om enten at købe Exoterra habitat kit enten Desert eller Rainforest. Begge er 45x45x45. Jeg har valgt en samlet løsning, da jeg overhovedet ikke kan finde hoved eller hale i alt det forskellige udstyr, selv efter samtale med den lokale dyrehandel. Jeg har aldrig haft et krybdyr før, og ønsker at det ville kunne leve i terrariet hele livet, så dyret skal ikke blive for stort.. Jeg har kigget på en masse forskellige gekkoer og er helt vilde med dem, men kan ikke finde svar på om de vil kunne leve i terrariet.. Er der nogle der har erfaringer eller viden inden for denne kategori, alt kan bruges.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-12 12:28

Min søn har haft skægagamaer - nogle herlige dyr, meeen når han ikke var hjemme, stod jeg ikke forrest i køen til at fodre med melorme, levende fluer, og hva de ellers skulle ha' af kryb.

Selve dyret er ikke så dyrt i anskaffelse, men foderet skal være specielt og det løber op i det lange løb.

Så er der varmelamper og varmerør i bunden af terrariet - som også skal være meget større end det du nævner, og jow de kan godt leve hele livet deri.

De kunne blive meget tamme, og sad da også hos os og så tv

Hvilken slags øgler havde du i selv i tankerne??

Du kan læse lidt om agamaerne her

http://www.dyrenes-verden.dk/pages/pasningsvejledninger/skaegagame.php

Kommentar
Fra : Sophiapigen

Dato : 10-12-12 13:11

Jeg er helt tosset med skægagamerne, men må sande at de bliver for store.. Ellers skulle det også have været sådan nogle, da min bror også har haft to af slagsen, som jeg var meget tætte med, så om sige jeg har lidt gekko'er i sinde, da de kan fås på en voksen størrelse af bare 10cm

Accepteret svar
Fra : Klatterup

Modtaget 10 point
Dato : 10-12-12 15:12

Prøv at gå ind på NHF (nordisk Hertpologisk Forening, eller Star Reptiels.

Her vil du kunne få en hel masse gode råd, der sidder begge steder mange medlemmer
der har erfaring med den slags dyr, og de deler gerne ud af deres viden til gavn for både
dyr og mennesker.

Held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : Sophiapigen

Dato : 10-12-12 17:58

Mange tak

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-12-12 18:26

Selv tak, og god fornøjelse