/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Hårfarve shampoo
Fra : susss
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 29-11-12 09:34

Hårfave som shampoo man vasker ud efter nogen gange..er det lige så skadeligt som almindelig hårfarve der skal slides ud af håret ? farver det også hovedbunden ? er shampooen lige så stærk i lugt som alt andet hårfarve ?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-11-12 10:43

Hvis det er en farve, farver den vel alt det den kommer i kontakt med.

Bliven hårfarve (ikke blond) bliver ikke slidt ud af håret, det vokser ud.... det er så ment ikke skadeligt for håret, da det fungere som hårkur - mit hår bliver altid dejligt af en hårfarve.

Det der ikke er sundt ved en hårfarve er alle de stoffer der er i farven som gør at det ved kontakt med huden og derved hårrødder kan skabe alligegi (i princippet kan du nøjes med kun at ramme håret og så er det ikke farligt - mn nok meget svært)

Stofferne i hårfarven er så farlige at man ikke må farve hår mens men er gravid og ammer - fik en meget langt teknisk forklaring af frisøren i Rødovre Centrum - da går ned ved hårrødderne og ud i blodet og derved til detudførete barn og i mælken - kan ikke selv lige se hvordan men på den anden side så anbefalder sundhedsstryelsen jo netop at man ikke farver under de vilkår.

De nye hårfarver lugter ikke særlige stærkt - så der er kun et af gøre hvis du viæ vide hvor meget shampoo dufter - duft til den

Den bedste måde at finde ud af hvor skadelig den hårfarve er ved at samligne listen med indigrenser med listen over farlige stoffer i hårfarve og se om der er nogen som mascher

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-11-12 13:15

Måske skulle jeg gå ned i Matas og spørge..men når man har en sart hovedbund er det måske heller ikke så godt med farve shampoo eller hvad man kalder det for..og farver det lige så fint som de andre hårfarver som vokser ud...igen..kom til at skrive forkert sidste gang.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-11-12 13:22

Tror de alle er lige "onde" ved hovedbunden spørgsmålet er bare hvor meget man vil lide for skønheden.......

Tror ikke selv der er den store forskel men hvad med at gå til en økologisk frisør - det er stadigvæk fyldt med skidt og møg - men måske bedre skidt

Ellers må du nøjes med staninol striber tror ikke de rammer hovedbunden men ved det ikke, har ikke prøvet.

Så sad jeg lige og tækte på hannafarve (hedder det det?) - det kan også give allegi men er vist "sød" ved hovedebunden

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-11-12 13:47

Hanna kender det ikke lige..synes bare jeg er træt af leverpostej farvet hår også er det hver anden dag fedtet at se på ..også får man hele tiden besked på at lade være med at vaske håret..for så bliver det endnu mere fedtet..synes det er en ond cirkel i sig selv :-/ økologisk prøvede jeg sidste år men ikke som farve shampoo ganske almindelig hårfarve..det lugtede også til en omgang hovedpine farvede ikke så kraftigt som måske ønsket men ok ..

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-11-12 14:04

Det tog sin tid og man skal vælge at være lidt statetsik når man begynder ikke at vaske hår hverdag. F.eks de weekender du ikke skal noget vasker du slet ikke hår osv - undervejs fik jeg hjælp af et produkt fra Grun-Britt.

Det virker ved at du putter "støv" i håret som suger alt fugten fra det fedte og så ser dit hår rent ud. Øv dig lidt i en weekend eller 2 med at finde den rette blance så du ikke ligner en fra reancensen og så tag en periode uden for meget hår vask og vupti en dag behøver du ikke vaske hår hverdag - dejligt befrinde

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-12 22:09

For en del år siden brugte jeg Poly Color, indtil min hovedbund begyndte at klø.

Nu har kløen været væk i nogle år, og nu er jeg sørme begyndt, at bruge Poly Color igen.

Poly Color dækker fint, det kan jo nok komme an på hvilken farve man vælger og hvilken farve håret har i forvejen.
Farven forsvinder gradvist, uden at man kan se en overgang oppe ved hovedbunden.

På mig plejer det at holde min. 4 uger, alt efter hvilken farve jeg har brugt, og hvor længe jeg har ladt det sidde i håret.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 07:16

Kan du fortælle mig hvad det Grun-britt du brugte hedder ? det man sprøjter i håret...er det skadeligt mod sart hovedbund.

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 30-11-12 07:17

Tak for svaret Troldepige.Takker bestemt for alle dine gode råd..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 30-11-12 07:20

Velbekomme

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 30-11-12 09:04

Nej - det er ikke skadeligt for håret og hedder Star Dust.

og huslm Poly Color er en nprmal hårfarve som alle de andre - så vær varsom også med den hvis du har tendens til allegi

Kommentar
Fra : susss

Dato : 01-12-12 06:38

Takker er det i det mærke Grun britt så ? vil undersøge det nærmere.. lyder som en god ide.

Kommentar
Fra : mollebjerg

Dato : 03-03-19 09:40

Der er rigtig meget info om hårfarve her: https://yndefuld.dk/haarfarve/ også om forskellige former for skyllefarve som nævnes her i tråden.