/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
harddiskproblemer
Fra : fie4041
Vist : 586 gange
300 point
Dato : 18-11-12 12:30

Hej derude. Jeg har - igen - problemer med min macbook pro. den skal til rep elller i værste fald udskiftning. Jeg kan jo let gemme alle filer, men har er hav af weblinks i populære og topsites.
er der en let måde at gemme disse uden at skulle gemme den alle i et dokument og så indskrive dem igen når mac kommer hjem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-11-12 12:53

Kan du ikke bare lægge dem i en mappe, det virker på almindelig pc

Kommentar
Fra : fie4041

Dato : 18-11-12 19:25

måske, hvis jeg bare vidste hvordan. Jeg kan ikke mærke flere links på en gang og hver gang jeg prøver at flytte dem til en mappe, lukker finder ned....finder svarer til stifinder

Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 300 point
Dato : 19-11-12 17:40

Du kan lave en sikkerhedskopi af de web-adresser du har registreret i Safari ved at kopiere arkivet "Bookmarks.plist", som du finder i mappen ~/library/Safari/
Når du så vil gendanne dine bogmærker på en ny maskine kan du blot lægge sikkerhedskopien af "Bookmarks.plist" på plads igen. Dine "top sites" findes i arkivet "TopSites.plist" i den samme mappe.

PS: Da jeg forstår på dit spørgsmål at du kan have udsigt til en udskiftning af hele din systemharddisk vil jeg anbefale at du straks laver en mere fuldkommen sikkerhedskopi af hele din harddisk. Det er meget sandsynligt at den også gemmer på andre data end blot dine bogmærker som du kan få brug for i fremtiden, f.eks. e-mails, indstillinger til Mail, adgangskoder der er gemt i hovednøgleringen og meget mere.

Godkendelse af svar
Fra : fie4041

Dato : 19-01-13 17:39

Tak for svaret UlrikB.

Kommentar
Fra : hjalex

Dato : 29-03-16 12:53

Hej
Min datters mac kører rundt og rundt og kan ikke starte op. Der er tre striber oppe i højre hjørne. Jeg har prøvet ctrl + R og kommer ind i diskhåndtering. Der har jeg checket disk og den kommer med en besked om, at der er fejl på harddiske og mac kan ikke selv reparere den. Hvad kan jeg gøre? Det koster en krig at få Humac til at se på den. Derudover vil jeg hest ikke slette at på hendes computer, så hvis nogle kan fortælle, hvordan jeg kan rense harddisken uden at slette den eller hvordan jeg kan tage en sikkerhedskopi, selvom jeg ikke kan åbne mac'en, vil jeg være superglad.

Pft for hjælpen
Hjalex