/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Luk af for gulvafløb?
Fra : pifo
Vist : 545 gange
100 point
Dato : 03-11-12 20:20

I en brusekabine, hvor gulvet er meget tilkalket, kunne jeg tænke mig at lukke af for gulvafløbet, så der kan hældes eddike elle lign. på gulvet, så man kan gnubbe kalken af. Men hvordan lukker man af for sådan en firkantet rist? Findes der en gummi / silikone tingest, man kan lægge på, så det slutter så tæt, at eddiken ikke render direkte i afløbet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-11-12 21:21

Fyld en ballon eller plastpose med vand og luk den. Sæt den oven på risten så den fylder ud over kanten......................det burde kunne holde din eddike inde i kabinen. Hvis gulvet er terrasso vil overfladen blive ru i overfladen.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 03-11-12 21:22

Har du tænkt på, at du evt. kan lægge køkkenrulle gennemvædet med eddike på gulvet?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-11-12 22:45

Citat
Har du tænkt på, at du evt. kan lægge køkkenrulle gennemvædet med eddike på gulvet?

Ja, det har jeg tænkt på, men fliserne på væggen skal også afkalkes, og det er altid vanskeligt med de lodrette flader, så jeg forestiller mig, at den eddike, der løber ned, kun når til gulvet, og man så stadig kan bruge en børste til at "dyppe" i eddiken - (øhh - gav det mening?)

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-11-12 22:55

Jeg vil anbefale at bruge afkalker, som fåes hos materialisten. Det er lidt dyrere, men du und undgår den kraftige lugt i hele huset.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-11-12 22:56

Citat
Jeg vil anbefale at bruge afkalker, som fåes hos materialisten. Det er lidt dyrere, men du und undgår den kraftige lugt i hele huset.

Det kan godt være, at jeg vil gøre det, men mit spørgsmål går på, om der findes en måde at lukke for afløbsristen på?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-12 23:06

Eksemplet med ballonen var måske en idé - hvis du lægger den ned i hullet...

Ellers var det en mulighed at lægge noget husholdningsfilm hen over hullet...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-11-12 23:07

Eller måske bedre at lægge husholdningsfilmen under risten og så lægge risten over det...

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-12 02:19

Sæt plastfolie over med gaffertape eller brun pakketape.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-11-12 02:20

-og brug "minuskalk". det er billigt og virker godt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-12 05:58

Ikke hvad du efterspørger, men.
Bland syren med tapetklister, så løber det ikke ned af væggen
andet kan måske også bruges? mel.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 04-11-12 07:27

Tak for svaret pbp_et. Det prøver jeg.