/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
isolering af betongulv ??
Fra : jensogmumi
Vist : 825 gange
115 point
Dato : 29-10-12 20:28

Hej ,
Jeg har købt 220mm skarpkantet isolering som skal i værkstedgulv 50m2 og der skal gulvvarme i det . men men , jeg har nu læst at der skal lægges 2 lag så samlinger bliver forskudte , hvis nu jeg støder pladerne helt sammen kan de så bruges eller er det noget skidt pga. kuldebro. ??

Jeg har ikke i sinde at lægge mere end de 220mm.

Mvh, Jens

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-10-12 20:47

Kandu ikke bytte dem til 100mm og 20mm plader ?

I alt 100-20-100 =220

Det ville være det optimale med dine krav

Kommentar
Fra : jensogmumi

Dato : 29-10-12 21:06

Jeg kan desværre ikke bytte dem

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 115 point
Dato : 29-10-12 23:09

du køber en skumpistol og nogle dåser skum.
så lægger du en stribe skum på kanten af pladerne, så de bliver limet sammen.
det giver tæt på 100%isoleringsevne, og til et værksted er det nok heller ikke det værste om der skulle være en anelse.
og varmen har det jo med at søge opad.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 29-10-12 23:48

Hvad så jensogmumi..... mon ikke det snart er på tide at få en ansat en bygge konsulent, så du får svar på alle dine spørgsmål omkring ombygning og regler m.m.. I morgen har du vel spørgsmål omkring vægge... Men held og lykke med ombygningen....

http://www.kandu.dk/Spg164625.aspx
http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=212009

PS... Måske skulle du få et abonnenter her: http://goerdetselv.dk/gulv/gulvvarme

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 30-10-12 19:11

Hvis der er en sprække på op til 2 cm imellem dine 220 mm bats - så vil der reelt være stillestående luft - som er isolering - så det bør ikke have nogen betydning for den samlede isoleringevne.

Læg eventuelt en plastig membran ovenpå - tyk PE folie - så der ikke falde beton ned i revnen.

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 30-10-12 20:12

Tak for alle jeres svar, nu kan jeg lægge isoleringen med god samvittighed,