/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvor skal jeg reklamere/skaffe kunder?
Fra : Maksimus
Vist : 871 gange
279 point
Dato : 23-10-12 14:27

Hejsa.

Jeg har lige åbnet en klinik som fysioterapeut.

Har i nogle gode råd til hvordan jeg skaffer kunder bedst og mest effektivt? Det må gerne koste lidt, men ikke en bondegård, til at starte med.

Alle ideer bliver modtaget med kyshånd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-12 15:11

I hvert fald ikke her på kandu, her må man jo ikke reklamere...
Og det gør du jo heller ikke, når du ikke oplyser, hvor du har din klinik.

Men det skal der nok være nogen der spørger om?

Du kunne jo sætte en annonce i det lokale ugeblad, det er ikke så dyrt...
Men har I ikke en brance organisation??

Husk at oplyse hvor du er uddannet???
Vi tør ikke gå til kvak amatører...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-12 15:32

Mange lokalblade har en side der hedder noget i retning af tid og sted. Her kan du skrive. Og prøv de lokale blade og lokalbladene i nabodistrikterne.

Du kan også lave en folder og lægge den ud til lokale læger og apotek. Evt. også tandlæger, for her sidder folk også venter.

Og du kan hænge en seddel op på stationen (spørg personalet først). Eller i lokale forretninger.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 23-10-12 16:34

Nej jeg vil ikke reklamere herinde
Vil også gerne værne om min anonymitet på nettet, med mindre det er direkte reklame.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-12 20:37

Lav en hjemmeside bl.a.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-10-12 22:42

som Hr. Teil skriver,.. lav en hjemmeside,

Tilbyd / Reklamere med, :
"Åbningstilbud",.. 'Gratis kaffe / kage, og måske 'en lille én',..... + ½ times prøve-massage
1 - 2 - 3 - uger, eller indtil der er kunder nok i butikken, alt efter hvor dygtig du er,

efter en månedstid, ved du om du skal fortsætte, eller finde andet arbejde.... ..

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 23-10-12 22:46

http://www.123hjemmeside.dk/

den er nem, hurtig, og billig at oprette,.. + et 'tiltrækkende' informativ billed.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-10-12 23:49

Fysioterapi er jo noget man får efter lægeordination. De fleste vil vælge fysioterapeut efter hvad lægen kan foreslå.

Derfor er det vigtigt for dig at egnens læger kender dig. Send dem alle et lille brev, hvor du gør opmærksom på at du har åbnet klinik (adresse og telefonnr) fortæl hvor du har været før , og hvad der ellers er relevant. Husk at de er ganske kolde overfor "reklame anprisninger" . Læg et ark listermærker ved som de kan sætte på patienternes papir .

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-10-12 23:53

Man kan spørge sig, hvad mennesker under uddannelse egentlig lærer.
Nå, men du kunne jo begynde her.
http://fysio.dk/Medlemskab/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-10-12 15:58

Hvis du er uddannet fys.teapeut så er der et helt naturligt samarbejde med de læger der er i det område hvor du har åbnet...så det skal nok komme.
Dehenviser jo deres patienter til dig.
Og det samme gør sygehusene i området når de skal udskrive deres patienter til videre behandling.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 279 point
Dato : 24-10-12 18:32

Kontakt lokale virksomheder - ind imellem er der nogle, som tilbyder massage til medarbejderne. Du skal tage kontakt til HR afdelingen, hvis det er lidt større virksomheder.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 25-10-12 10:54

Tak for de gode ideer..
Ja jeg lærte da lidt om at promovere mig selv, men man kan jo aldrig få tips og tricks nok
Ser lige hvad der ellers kommer af gode ideer inden jeg lukker.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-10-12 11:35

Har du overvejet en af de der halv pris som bliver udsendt per mail ??

Det er billig reklame

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-10-12 11:36

Jeg fandt min tidligere fysio, ved at lede på nettet. jeg skulle bruge en klinik der havde genoptræning og som lå i nærheden af mit job.

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 25-10-12 14:42

Facebook er genial, mund til mund, bruger til bruger. opret din egen gruppe tilmeld dine venner og lad dem gøre arbejdet, udlov en gratis time fys engang hver halve år ved tilmelding af andre bruger. bare lige min tanke.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 25-10-12 15:03

Mener også at lægen ikke må anbefale kun henvise

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-12 16:11

Læger henviser, men ikke til nogen bestemt. Det er patientens eget valg.

Men læger kan da ligesom alle andre anbefale en eller flere.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-10-12 19:14

Du kan i området der du har klinik få nogle børn til at feste reklamer på alle biler der står ude på gaden og parkeringspladser.
alimak

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-10-12 10:47

snaptil foreslår at du udsender pr. mail. Det skal du IKKE GØRE, da det er ulovligt!!!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-10-12 10:54

Forhør dig evt. i Fitness centrene, om de kan bruge dig en dag om ugen dér?

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 28-10-12 14:15

Tak for svaret pifo.