/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvorfor får tanken etc.
Fra : Tonganeseren
Vist : 686 gange
200 point
Dato : 22-10-12 01:19

Jeg har en Limbo 14 med en 15 hk`s 2-cyl. firtakts Honda motor. Hvad sker der - rent fysisk, når tanken (original Honda) synker sammen i siderne, når jeg har sejlet et par timer. Det ser ikke helt normalt ud. Er der nogen teknisk forklaring på det her?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-10-12 02:20

Der er en meget simpel forklaring på det der sker når tanken buler ind i siderne, det er fordi benzinen suges ud og der ikke kan komme luft ind som erstatning så der opstår et vacuum i tanken, rens lufthullerne i påfyldnings dækslet og problemet er løst

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-10-12 06:38

Du kan også skifte det med dette her hvor der er en måler på
http://www.biltema.dk/da/Bat/Motortilbehor/Brandstof-tilbehor/Tankdaksel-25721/

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 22-10-12 07:37

Ja, eller er det bare "luftskruen" der skal åbnes?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-10-12 13:04

Der skal være ventil i tankdækset. glem "luftskrue"

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-10-12 13:04

Men hvad i alvide Verden har det med lystfiskeri at gøre?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-10-12 13:30

Mon ikke han bruger en jolle med påhængmotor til at fiske fra

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-10-12 13:36

Tak for svaret alka.
Hold da helt kæft hvor jeg føler mig dum. Midt på "benzinuret" sidder der en sort knap som kan åbne for et lillebitte lufthul. Nu ligner tanken sig selv igen.
Rigitg mange tak for de konstrultive svar.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-10-12 13:38

Jeg er faktisk 70 år gammel og fisker jævnligt fra jollen lige nord for Hven. I lørdags fik jeg en fin torsk på 5,6 kg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 22-10-12 13:58

har selv prøvet det men den lukkede helt for benzin tilførelsen , knæk og bræk

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-10-12 08:59

En 15 HK motor suger ret krafttigt, så derfor skal der MEGET til, før den ikke kan suge benzinen. Havde det været en 4 HK, var den gået i stå.

Til lykke med fangsten Tonganeseren - og selv tak.