/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan ikke finde Buffalo Linkstation
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 415 gange
500 point
Dato : 10-10-12 08:11

Jeg har formateret computeren og skulle så "bare" lægge programmerne ind igen. Men nu kan jeg ikke installere nas navigator til min Buffalo Linkstation. Installationen starter op, men stopper fordi den ikke kan finde Buffalo'en. Jeg har ikke ændret på opsætningen af den. Kun formateret computeren. Jeg har prøvet at lukke for firewall'en.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-12 09:33

Citat
Jeg har prøvet at lukke for firewall'en.

Også Windows firewall?
Ellers skal du helt sikkert ind i din Router og ændre på et par ting.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 10-10-12 09:38

Men hvorfor skulle en ændring i routeren ændre noget? Som sagt har jeg kun gjort noget ved selve computeren. Jeg formateret før, og så var det bare at installere programmet. Men ikke nu.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-12 09:45

Godt spørgsmål! men det kan være at din station har en gammel IP adresse og derfor ikke kan genkendes, men kender ikke lige til Buffalo.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-12 09:48

Ellers kan det måske være mangel på Java og Flash der forhindrer din opsætning, måske også en opdatering af Netframe værk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-10-12 09:58

Start med at opdater windows. hvis du kender ip adressen til din linkstation så prøv og ping den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-12 10:34

Hvis du ikke lige kan komme ind på Router så prøv dette.
http://www.simpleportforwarding.com/download

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-10-12 07:54

Jeg har nu været alle de gode forslag igennem. Uden held. Programmet finder harddisken på netværket og oplysningerne om den (navn og nummer), men når jeg klikker ok kan installationen ikke fortsætte. Jeg har også været på Buffalos hjemmeside og hente/prøve flere af deres programmer, men stadig uden held.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-10-12 08:03

hvilken buffalos model er det du har?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-12 08:16

Har du mulighed for Resette din Buffalo, eller er der filer på den.
Eventuel læg en anden disk i den, mens du installerer.
Men det lyder nu mærkeligt, når den kan ses

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-12 08:19

Prøv at installere programmet i en anden mappe end C: programmer
måske det hjælper.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-10-12 08:32

Det er en LinkStation Live - LS-CHL 1 TB. Den er fuld af filer, så det vil være omfattende at skulle resette den.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-10-12 12:46

Hvilken Windows version prøver du og installere programmet på?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-10-12 12:48

Sidder også lige og tænker på, hvad er det for et program du prøver og installere? Hvad skal det bruges til? Du kan jo mappe et netværksdrev og gør så det er mappet hver gang du starter computeren. Jeg vil meget gerne kigge på det for dig, interesseret så skriv til mig på support a hilsoe . dk

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-10-12 13:15

Det er nas navigator. Det gør, at den starter og stopper automatisk når en computer tændes/slukkes.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 250 point
Dato : 11-10-12 13:22

Prøv og installere programmet som administrator, ved at højre klikke på installationsfilen og vælge kør som administrator.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 11-10-12 21:44

Tak for alle svarene. Ingen af dem var "lige i skabet", men jeg blev ledt rundt og gjort opmærksom på meget. Fandt et punkt på den medfølgende CD-rom der hedder Indstillinger. Derinde kunne man manuelt vælge og installere det nødvendige program. Så derfor vil jeg sige: Tak for svaret webnoob. Og mig-selv.