/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Er Ayahuasca ulovligt i Danmark?
Fra : kartoffel88
Vist : 1596 gange
65 point
Dato : 07-10-12 15:55

Er der nogen lov om Ayahuasca i Danmark?, eller er det et ukendt stof indtil videre?

Nogen der ved noget?

Tak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-10-12 16:05

Det er vel lige lovlig som euforiserende svampe vil jeg tro..

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 75 point
Dato : 07-10-12 16:30

Det indeholder jo DMT, et meget kraftigt psyhedelia, så jeg vil tro at der er 99,999 % chanche for at det er forbudt.

Citat
DMT har ikke vist nogen neurotoksicitet i mennesker og har en meget høj LD50 (110 mg/kg i.m. i mus; [1]) i forhold til almindelig dosis. Tilgengæld er DMT et af de kraftigeste psykedelika og dermed følger ricisi for HPPD og "bad trips." Som ved alle psykedelika har set og setting stor betydning.

Ekstrakter fra naturlige kilder, kan indeholde 5-OH-DMT (Bufotenin) som også findes i flugesvamp. Stoffet kan give fysisk ubehag som kvalme og forhøjet blodtryk. Panik og paranoia. kraftige udslet, og kan i høje doser være dødeligt.

Der ud over hæmmer stoffet sveden i at trænge ud gennem huden. Og derfor skal overophedning tages i betrækning som mulig faktor ved indtagelse.

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/DMT

Så hvorfor blive en belastning for samfundet ?

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-10-12 21:40

Tak for svaret LuffeA.