/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Anerkende Palæstina som selvstændig stat
Fra : Bambinox
Vist : 619 gange
15 point
Dato : 29-09-12 11:35

http://politiken.dk/udland/ECE1766132/abbas-fn-skal-anerkende-palaestina-som-stat/

Hvornår vil Danmark anerkende Palæstina som en selvstændig stat ?

Hvad skal der til ?

http://www.bt.dk/udland/soevndal-ikke-sikkert-vi-vil-anerkende-palaestina

Med Venlig Hilsen & God Lørdag
Bambinox

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-09-12 11:46

Når USA gør, hvilket først sker når Israel er villig til at acceptere en palæstinensisk stat, hvilket tidligst sker når palæstinenserne, og de andre muslimske lande i mellemøsten, accepterer Israels ret til at eksistere.

Eller, som de gamle romere sagde, når der er to torsdage i en uge

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-09-12 12:26

Burde egentlig smide jøderne ud, og give palæstina, tilbage til palæstinenserne..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-12 15:26

Citat
Burde egentlig smide jøderne ud, og give palæstina, tilbage til palæstinenserne..

Citat
Jeg arbejder som Maskinsnedker....

Er der virkelig så stor mangel på kvalificeret arbejdskraft,inden for det fag.......

M.

Kommentar
Fra : Bambinox

Dato : 29-09-12 17:59

Jeg er nu modstander af at smide jøderne ud af Israel/Palæstina ...

Men kan man ikke anerkende, at palæstinenserne også er der, og har ret til landområder
i deres eget land, hvor de har boet i menneskealdre ?

Hvad gik der galt i 1948, da jøderne (retfærdigt nok) fik deres eget land ?

... Og oprindelige indbyggere blev smidt ud ...

ALLE lande stemte jo for det i FN i sin tid ...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-09-12 18:03

Jeg snakker ikke om at jøderne skal smides ud af israel, men ud af de områder som de har besat, og det faktum at de ironisk nok undertrykker palæstinenserne.

og Mosebaek du er da en

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-12 18:41

Citat
Jeg snakker ikke om at jøderne skal smides ud af israel

Citat
Burde egentlig smide jøderne ud, og give palæstina, tilbage til palæstinenserne..

Så ved jeg ikke lige,hvad du snakker om.Denne her kan jeg med sindsro returnere.

Iøvrigt er palæstinenserne,dybt afhængige af Israel.Både med arbejdspladser og direkte hjælp.
Jeg gider ikke forklare dig hvordan.Men prøv selv at udvide din horisont.Der skulle være gode chancer...

Israelerne er nok verdens mest effektive folk.Der kan bl.a. omdanne gold ørkenlandskab til frodige frugtplantager.Dette lille land,har en omfattende industri og eksport af bl.a. højt udviklet militærudstyr.Kunder inden for dette område er,USA,Tyrkiet,flere Sydamerikanske lande....og Rusland.

Men som skrevet,prøv selv.....

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-09-12 18:48

Melander, jeg havde også forstået dig sådan, at du mente det var fra det Israel, der blev oprettet i 1948, jøderne skulle smides ud!

At Israel,e burde tvinges til nu at rømme de besatte områder, 45 år efter det blev vedtaget i FNs sikkerhedsråd, i øvrigt under dansk formandsskab, er jeg enig i.

Men det sker ikke bare sådan lige, ingen præsident i USA ville overleve at tvinge Israel til at rømme nogetsomhelst, medmindre Israel selv vil!

Kommentar
Fra : Bambinox

Dato : 29-09-12 20:07

OK, men så er vi enige, Melander ...

Kommentar
Fra : Bambinox

Dato : 29-09-12 20:12

Kommentar
Fra : Bambinox

Dato : 29-09-12 20:13

Hov ! Forkert video !

Kommentar
Fra : Bambinox

Dato : 29-09-12 20:17

Nu skulle det være den rigtige

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-09-12 20:38

Israels adfærd overfor de palæstinensere, der blev fordrevet, viser tydeligt, at man ikke får gode og humanistiske mennesker ved at forfølge folk.

Sjovt? nok er det ikke gået op for fx Søren Espersen, at sådan reagerer andre mennesker, muslimer fx, på at blive udstødt/marginaliseret?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-09-12 21:44

- og sjovt? nok er det gået op for vagnr, at man bare kan simplificere konflikten mellem Israel og Palæstina.

Det er sandelig godt, at verden er så sort/hvid, at man altid ved, hvem de gode er, og hvem der er de onde!!!

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 30-09-12 08:15

Apartheidstyre....

Accepteret svar
Fra : alan57

Modtaget 15 point
Dato : 30-09-12 17:05

En god film som viser at jøderne gør det samme som nazierne gjorde mod jøderne, det er sku noget godt lort er det, man kan sku da ikke behandle ærlige palistænsternesere på den måde det er sku noget svineri og det kommer fra zionisterne som har de samme ideer som muslimske terroerister, men man må bare ikke kalde Zionister terroerister, hvorfor ved jeg ikke, men når man kritisere Israel får man med det samme smidt i hovedet at man er antisemit og på den måde har jøderne kunnet styre alt om denne konflikt de er med i, det går helt ind i Knesset hvor de taler om religion og er der noget der ikke høre sammen så er det sku religion og politik det er de 2 værste fjender man blander sammen og Israel er ikke et demokrati det skulle de se at få i orden med samme for de lyver for deres egen befolkning og så er man sku ikke et demokrati Israel har været i krig siden det blev en stat de samme politikere er ikke interesserende i fred med de folk der også bor der, men deres rettigheder kommer efter Zionisternes men hvor længe kan verdens demokratier blive ved med at se på den uretfærdighed der foregår heletiden, hvorfor siger alle disse lande ikke fra, hvordan kan disse lande blive ved med at tage hensyn til hvad der blev gjort mod Israel og jøderne dette skal stoppe nu fordi det bliver brugt mod andre folk idag uden grund og det er noget svineri.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : Bambinox

Dato : 30-09-12 17:08

Tak for svaret alan57.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-09-12 17:31

Tak, nu må dette vanvid have varet længe nok, vi kan ikke blive ved med at lade jøderne slippe afsted med den form for svineri fordi de blev uretfærdig behandlet før og under W W 2, dette må og skal stoppes jo før jo bedre.
alan57