/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mystik om links i Outlook
Fra : dabj
Vist : 660 gange
500 point
Dato : 27-09-12 08:51

Jeg bruger Microsoft office outlook 2007 som mailprogram.
Pludselig sker der det, at når jeg får en mail med et link, og vil åbne dette link får jeg følgende meddelelse:
Handlingen er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.

Jeg har ikke kunnet finde et sted at rette denne fejl, så jeg håber een af jer kan hjælpe mig.
Jeg kan selvfølgelig kopiere linket, men det er da en irriterende fejl.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 08:56

Indstil Outlook som dit standard mail program

Windows Vista & Windows 7
1. Klik Start, vælg Standard Programmer

2. Klik Angiv program adgang og computer standarder

3. Klik Tilpasset og vælg dit mailprogram (Outlook)

(Hvis bruger kontrol er aktiveret, vil du blive bedt om et administrator password eller om bekræftelse når du har udført trin 2. Når prompt fremkommer, indtast dit password, eller klik Forsæt.)

4. Klik OK
--------------------------
Windows XP
1. Klik Start, klik Angiv Programadgang og standarder

2. Klik Brugerdefineret

3. Vælg dit mail program

4. Klik OK

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 08:58

Og/eller
Klik på Tandhjul(Funktioner) > Internetindstillinger, vælg fanen programmer,
under punktet Internetprogrammer vælger du dit mail program.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-12 09:28

Bruger windows 7.
Citat
Windows Vista & Windows 7
1. Klik Start, vælg Standard Programmer

2. Klik Angiv program adgang og computer standarder

3. Klik Tilpasset og vælg dit mailprogram (Outlook)

Har prøvet denne fremgangsmåde, den står til brugerdefineret, jeg går ind og ændrer til Microsoft outlook, trykker ok, men det ændrer intet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-12 09:36

Har også prøvet "tandhjulet" hvor jeg angiver microsoft outlook som standard, det virker heller ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 09:49

Når du klikker på et hyperlink i Microsoft Outlook, kan du evt. få vist følgende fejlmeddelelse:
Denne handling er annulleret på grund af de gældende restriktioner på computeren. Kontakt systemadministratoren.
http://support.microsoft.com/kb/310049/da

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-09-12 10:14

->Klaudi
Du kan bare det der, det virker efter den opdate, tusind tak
Mvh
dabj

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 27-09-12 10:19

velbekomme

Kommentar
Fra : alka

Dato : 27-09-12 12:29

... og gem filen - som Klaudi skriver -for du får brug for den igen, igen og senere igen.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 27-09-12 19:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 20:35

var så lidt