/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel - formateringsproblemer
Fra : lillelyst
Vist : 532 gange
50 point
Dato : 24-09-12 07:13

Hejsa. Benytter normal ikke excel så har lige brug for en hånd her. Når jeg exporterer data til et excel ark får jeg disse her mærkelige tegn. http://peecee.dk/upload/view/384928
Ved at trække i kolonnerne kan jeg så se dataerne. Men kan programmet ikke indstilles til et format som viser dataerne med det samme?

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 50 point
Dato : 24-09-12 08:33

Excel viser ###########, når der ikke er plads nok i en celle til at vise tallet i det format, som er standard.

Som regel er det klokkeslæt eller datoer, der vises sådan ved import, da de har en relativt stor længde (i hvert fald sammenlignet med et tal med få cifre).

Du kan selvfølgelig ændre formatet på cellerne, men så vises datoer og klokkeslæt (og eventuelt andet) ikke korrekt. Og det kan vel ikke være hensigten.

Jeg synes, du skal justere bredden på alle kolonner, så de passer til cellernes indhold. Det letteste er at markere alle celler i regnearket ved at klikke på den blok, der er til venstre for A'et i kolonne-titlerne og oven over 1-tallet i række-nummereringen. Dobbeltklik herefter på mellemrummet mellem to tilfældige kolonne-titler (der hvor man ændrer bredden på kolonnen). Herved justeres alle kolonner i regnearket til at passe til cellernes indhold.

Simon

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-09-12 13:00

dobbelt klik med venstre muse tast på stregen mellem a og b og så kan du se teksten

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-09-12 23:26

Citat
Når jeg exporterer data til et excel

Fra hvad? IMPORTERE du data til Excell.

Kører begge programmer med samme tid og dato.
Kan da se at dit UR/ dato, ikke passer til dagen i dag, eller gør det.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 27-09-12 01:21

Tak for svaret sion samt I andre.