/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Doven Robert kan ikke regne
Fra : PeterTheisen
Vist : 469 gange
10 point
Dato : 23-09-12 12:16

Doven Robert har læst økonomi, men kan tilsyneladende ikke almindelig hovedregning. Han påstår, at han er bedre stillet end de ufaglærte stillinger, fx på McDonald's til 100 kr. i timen men har aldrig gennemført en hel uddannelse eller søgt en eneste af de stillinger, han finder interessante.

Lad os tage eksemplet med McDonald's og sammenligne med hans kontanthjælp som forsørger for hans otte år gamle datter i kr.:

Kontanthjælp: (164 784 - 43 845,82) / 12 = 10 078,1817 kr. udbetalt pr. måned.

McDonald's: 37 * 47 * 100 = (173 900 - 53 502,14) / 12 = 10 033,155 kr. udbetalt pr. måned.

Umiddelbart ser det ud til, at Robert har ret i sin påstand om, at kontanthjælp er bedre end McDonald's, men han glemmer, at der kommer feriepenge og pension i tillæg til lønnen på McDonald's. Det gør der ikke på kontanthjælp.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-09-12 12:26

Ja men så glemmer du også lige de forskellige rabatter som boligsikring, fritidshjem mm som de ikke skal betale

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 12:34

Citat
søgt en eneste af de stillinger, han finder interessante
problemet er at han ikke finder nogen stillinger interessante, så regnestykket er uden betydning - han gider ikke arbejde

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 10 point
Dato : 23-09-12 13:22

Det drejer sig om moral , altså at tjene egne penge og bidrage.

Havde vi som i gamle dage en arbejdsanvisning hvor folk skulle tage anvist job.....ellers røg understøttelsen, havde de luddovne Roberter været i arbejde.

Brokkehovedet mener helt fejlagtigt at det er kommunens opgave at finde et job til ham hvor han selv sætter betingelserne.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-09-12 13:29

Folk i arbejde kan også godt få boligsikring og friplads, hvis deres indkomst er lav nok, og det er Roberts indkomst, hvis han valgte at arbejde på McDonald's.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 23-09-12 15:39

Nu må i ikke forlange for meget af Robert og i skal også holde op med at bede om for meget af denne tåbe.
alan57

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-09-12 15:49

Citat
Kontanthjælp: (164 784 - 43 845,82) / 12 = 10 078,1817 kr. udbetalt pr. måned.
Underligt regnestykke. Nå, men lad det nu ligge.
Dovne Robert koster samfundet ca. 121.000 + plus det løse hvert år.

Hvad koster driftige personer, såsom Stein Bagger og andre konkursryttere danmark pr. år...
MILLIONER af kroner.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-09-12 16:25

Hvorfor er det et underligt regnestykke, jeg har opstillet? Man skal jo betale skat af kontanthjælp.

Og ja, Stein Bagger er dyrere for samfundet, men nu snakker vi om personer på den rigtige side af loven.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-09-12 17:44

Tak for svaret LuffeA.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 25-09-12 22:37

Lad dog den mand være i fred!! han er bare klogere end systemet

Det er jo der den er gal, så brok jer over systemet......