/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ryanair oversæt
Fra : troldenesdhb
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 23-09-12 09:29

Hvordan skal nedenstående forstås, specielt det med (Excluding infants)

CABIN BAGGAGE

Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants) weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm is permitted. (handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc.) must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-12 09:35

Som jeg læser det...................

CABIN BAGGAGE > håndbagage

Strictly one item of cabin baggage per passenger (excluding infants)
> absolut kun et styk håndbagage for hver passager (dog ikke børn)

weighing up to 10kg with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm is permitted. (handbag, briefcase, laptop, shop purchases, camera etc.) must be carried in your 1 permitted piece of cabin baggage.
> al løs bagage som camera - computere osv. skal være i den tilladte cabinetaske som skal være
55cm x 40cm x 20cm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 09:36

Nåe ja ...................børn må åbenbart ikke have en cabinetaske med.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-12 09:39

Men hvor gamle er "børn"?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 09:42

Passager med egen billet er vel ikke et barn.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-09-12 09:56

Infants betyder ikke bare børn.

Det er et lidt højtravent ord i stedet for det sædvanlige "baby".

Det bruges kun om små børn, sædvanligvis under et år. Her må det hentyde til børn, som er så små, at de ikke har eget sæde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 10:00

Citat
Her må det hentyde til børn, som er så små, at de ikke har eget sæde.

Altså ikke har egen billet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-09-12 10:20

Pas på Ryanair, de er billige men tager ekstragebyrer for næsten alt.

Egentlig kan man godt forstå det med baggagen, jeg har set mange der pakker flere små tasker og tager dem med i kabinen blot for at slippe for at vente ved udleveringen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 23-09-12 10:33

Hos Ryanair SKAL alt kunne være i den ene taske, som du må tage med ombord. Du må gerne tage det ud igen, men de er blevet strikse til at tjekke, at det kan være der på én gang. Og det må IKKE veje over 10 kg.

Så hvis du har noget, som får vægten op over 10 kg, så put det i lommen på din jakke eller lignende.
Til gengæld tæller dine evt. indkøb i lufthavnen ikke med i de 10 kg.

Jeg har tit set børn have deres egne rygsække med, så den anden begrænsning må gælde babyer (som skal sidde på skødet).

Go' tur....

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-12 10:36

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-09-12 10:36

Tak til alle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 11:44

God tur