/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
musen vili kke blive til en hånd
Fra : ferik
Vist : 609 gange
500 point
Dato : 22-09-12 13:31

jeg har købt ny computer i Aldi
Medion Akoya E7222
problem
ind imellem kan jeg ikke starte ikoner på skrivebordet og må genstarte
win 7 home og IE
hilsen Erik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-12 13:38

ikoner i proceslinien virker fint

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-12 13:46

Prøv kontrolpanel Mus og fejlfinding, måske kan en ændring af Tema virke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 15:02

Har du været i enhedshåndtering og se om alle drivere er ok.
Start >hklik på computer og vælg administrer > enhedshåndtering

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-12 16:18

drivere er ok
jeg kan ikke finde noget problem i kontrolpanel

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-12 16:45

Prøv at åben Jobliste (ctrl+alt+delete) og klik et par gange på et par knapper, bare for at prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 16:48

Så kan det være dobbeltklik hastigheden som er sat for hurtigt (proceslinjen bruger jo kun et klik)

Start > skriv i feltet > mus og du kan justere musen > hklik på mus > åbn

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-12 17:24

jeg kører altid med enkelt klik
skyderen står nu i midt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 18:39

Hvis du kører med enkeltklik så er det ligemeget hvor skyderen sidder.
I egenskaber for mus > fanen markører > rul ned og vælg hånd

Ifanen hardware > kan du lige se om det er den rigtige mus
Ps 2 er en mus med lille rundt stik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-12 19:05

musen virker korrekt det meste af tiden
i kontrolpanel skriver comp
at musen er iorden
det er en næsten nÿ usb mus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 19:42

start < skriv mus > højreklik på mus > åbn
I fanen hardware > kan du lige se om det er den rigtige mus
Ps 2 er en mus med lille rundt stik

Den skal indstilles som en HID kompatibel mus når det er en USB mus.

Ps. Elektriske apparater tæt på musen eller modtageren kan drille.
Flyt evt. over på en anden USB port

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-12 19:59

Prøv at skift fra VENSTRE/ til HØJREKLIK og se om det virker.
Sidder selv og har det samme problem, også med mit tastatur.
Og hvis du prøver
Citat
Prøv at åben Jobliste (ctrl+alt+delete) og klik et par gange på et par knapper, bare for at prøve.

så er der noget galt, hvis du kan bruge skrivebordet, bagefter.
Citat
det er en næsten nÿ usb mus

Den kan sikkert stå forkert i opløsning DPI eller du mangler softwaren til musen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-09-12 20:02

det er en HID kompatibel mus,
som du skriver

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-09-12 22:52

Nyeste nano mus fra eks. Logitec virker bare man sætter det lille stik ind.
Jeg har selv en billig Deltaco mus (MS 444)som virker på alle computere med XP Vista Win7 win8 Linux
Bruger et stk AA batt. / AA opladelig og kan slukkes.

http://www.pricerunner.dk/pl/110-2706014/Mus/Deltaco-MS-444-White-Sammenlign-Priser

http://www.edbpriser.dk/mus/deltaco-ms-444-id-5021764.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-09-12 12:14

Citat
jeg har købt ny computer i Aldi

Medion Akoya E7222
Citat
problem
ind imellem kan jeg ikke starte ikoner på skrivebordet og må genstarte
der er garanti på og du skal passe på hvad du piller ved før du indleverer den til reparation, for det er den måde du får rettet fejlen på, sådan må en ny computer ikke opføre sig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 16:44

det er jo en bærbar - så musen er nok købt for sig selv. Nogle trådløse mus kan drille.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-12 18:27

Hvis du har installeret software til musen så prøv at afinstallere det og så "kun" nøjes med den indbyggede mussedriver, og slå touchpad fra når du bruger musen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-09-12 19:50

jeg har ikke inst software musen
hvordan slår jeg touchpad fra

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-09-12 20:02

Hvis der ikke er en knap ved selve touch pladen til at afbryde den med er det en taste kombination
med FN + en af F tasterne, det kan være et firkantet symbol med en hånd i!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-09-12 22:33

Hvad hedder den mus.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 23-09-12 22:44

mus type usb
lumatron
blue trace mouse
item no akb
s/n 100502168

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-12 10:15

Hvis der er fejl på computeren er nok ikke så godt at installere for meget.

Men hvis computeren ikke fejler noget, vil denne mus sandsynligvis kunne bruges.

Den virker sådan:
Ind med batteri (vendes rigtigt) og tænd den.
Start computeren og vent til den startet helt op.
Sæt den lille modtager i et USB stik
Nu installerer den sig selv
..................og den virker.

Hjælper det ikke vil jeg købe den af dig for samme pris..................

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-09-12 12:02

jeg har nu sendt følgende til Medion support:
bærbar fra Aldi

19-09-2012 købte jed en ny bærbar computer i Aldi i Farsø

Problem:
når har brugt computeren i ca. en halv til en hel time, virker musen ikke mere (delvis)
jeg kan godt bevæge/flytte den på skærmen, men musen er kun en pil, og vil ikke blive til en hånd,
jeg kan derfor ikke åbne mapper mm, jeg har prøvet med forskeligere USB mus/skiftet stik, touchpad virker heller ikke
jeg kører med AGV pro antirus og IOBIT renseprogram ellers har jeg ikke nået at installere ret meget
jeg har instillet musen til enkeltklik
under diverse instillinger syntes jeg at det ser OK ud
? hvad kan jeg gøre ved det
er det noget i kan hjælpe med evt. over Teamviewer
jeg er en nogenlunde erfaren bruger, har haft computer siden 1992
jeg har haft flere computere fra Medion, med stor tilfredshed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-12 13:59

Ok - så må vi se hvad de siger.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-09-12 15:29

mail fra Medion
de foreslår kun at jeg skal lave en recovery
det er jeg ikke så meget for

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-12 11:05

Så prøv en anden mus...................evt en med hale (USB)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-09-12 11:21

jjeg bruger ikke trådløse mus
de 3 jeg har, ligger i en skuffe
jeg er ved formatere computeren/recovery

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-12 18:36

Ok - Det kan man blive nødt til en gang i mellem.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-10-12 16:51

efter recovery, comp nu kørt fint i 3 dage

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 02-10-12 17:09

Det håber vi så at den bli'r ved med

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 02-10-12 17:14

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-12 17:59

var så lidt