/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Hvad mener I om Jehovas Vidner?
Fra : PeterTheisen
Vist : 826 gange
10 point
Dato : 18-09-12 17:21

Hvad mener I om Jehovas Vidner? Hvad er godt, og hvad er dårligt ved trosretningen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-12 17:33

Flinke mennesker, alt er godt.

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 20 point
Dato : 18-09-12 17:46

Lidt synd at de lader deres børn dø, fordi de ikke må få blod. Trist at de splitter familier, fordi de ikke må tale med ikke-troende. Træls når de ringer på døren tidligt om morgenen. Som andre religiøse fanatikere, kan de være meget snæversynedede. Men ellers flinke mennesker...

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 18-09-12 17:50

Afvigere, - der gerne må have deres tro for sig selv.

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-09-12 18:38

Men hvis man nu skal se det fra deres synsvinkel:

1) At blodtransfusioner er ulovlige, er jo, fordi de tror på, at sjælen ikke må blandes i andres kroppe.

2) At de ikke må tale med ikke-troende, er jo, fordi de påstår, at de besidder sandheden.

3) At de ringer på døren hos folk, er jo, fordi de gerne vil erhverve nye medlemmer, som når politikerne går på stemmejagt.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 18-09-12 18:39

Nogenlunde lige så irriterende som Spørge Jørgen. Men de styrer så de meste af den sorte rengøring og vinduespudsning. Så de er ikke rare at undvære.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-09-12 18:42

PeterTheisen Du ved da vist lige så lidt om det, som man kan læse sig til i Ugens Rapport.
tag fun2 i hånden og lav en klub for folk der udtaler sig uden at vide noget konkret.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-09-12 18:44

Citat
1) At blodtransfusioner er ulovlige, er jo, fordi de tror på, at sjælen ikke må blandes i andres kroppe.
DIREKTE LØGN

2) At de ikke må tale med ikke-troende, er jo, fordi de påstår, at de besidder sandheden.
DIREKTE LØGN

3) At de ringer på døren hos folk, er jo, fordi de gerne vil erhverve nye medlemmer, som når politikerne går på stemmejagt.
DELVIST RIGTIGT

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-09-12 18:45

Citat

Lidt synd at de lader deres børn dø, fordi de ikke må få blod.
DIREKTE LØGN

Trist at de splitter familier, fordi de ikke må tale med ikke-troende.
DIREKTE LØGN

Træls når de ringer på døren tidligt om morgenen. Som andre religiøse fanatikere, kan de være meget snæversynedede.
DELVIST RIGTIGT

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-09-12 18:48

troldenesdhb udtaler sig igen om ting han intet ved om, synd for debatten.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-09-12 18:50

De tror ikke på at Jesus er Gud og frelser dem ved bekendelse til Ham. Jesus er en slags overengel, siger de. Det er en falsk lære de udbreder. De tror de bliver frelst gennem lovgerninger, som de står til regnskab for en dag. Deres bibeloversættelse er forvrænget og tilpasset til deres forvrængede tro.
Hele deres trosliv er bundet i religiøsitet og lovkrav.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-09-12 18:53

fun2, kom med et eksempel hvor jeg tager fejl!

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-09-12 18:53

Tak for svaret fun2.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-09-12 18:55

Hvorfor skrev du ikke i dit spørgsmål at du ville bare have noget løgn du kunne give videre? Så var vi fri for at spilde tiden

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-09-12 18:57

Ja spørgsmålet er ikke seriøst stillet!!!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-09-12 19:03

troldenesdhb er så sur over at han ikke får point, at han helt ubegrundet beskylder andre for at lyve, pinligt. Hvis han havde noget at have sine absurde påstande i, havde han sikkert skrevet det.